Η γερμανική HDW, τα Ναυπηγεία του Κιέλου και τα Ελληνικά Ναυπηγεία κατήγγειλαν σειρά συμβάσεων με το Δημόσιο, με κυριότερη αυτή των υποβρυχίων που η Ελλάδα δεν παραλαμβάνει λόγω τεχνικών προβλημάτων. Κίνδυνος για τα Ελληνικά Ναυπηγεία
Η γερμανική HDW, τα Ναυπηγεία του Κιέλου και τα Ελληνικά Ναυπηγεία κατήγγειλαν σειρά συμβάσεων με το Ελληνικό Δημόσιο, με κυριότερη αυτή των νέων υποβρυχίων που η Ελλάδα δεν παραλαμβάνει λόγω τεχνικών προβλημάτων. Κίνδυνος για τα Ελληνικά Ναυπηγεία, που έχουν λαμβάνειν 300 εκατ. ευρώ.
Οπως τονίζουν, το ελληνικό Δημόσιο έχει σταματήσει να καταβάλλει τα προβλεπόμενα κεφάλαια και οι οφειλές πλέον ανέρχονται σε 520 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 300 εκατ. αφορούν τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Κύριος λόγος είναι η άρνηση της Ελλάδας να παραλάβει το πρώτο από τα νέα υποβρύχια U214, το οποίο εμφάνιζε πολύ μεγάλη αστάθεια και έπαιρνε κλίσεις που καθιστούσαν αδύνατη την επιχειρησιακή του λειτουργία....
Ωστόσο οι εταιρείες επιμένουν ότι έχουν εκπληρώσει τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και για το λόγο αυτό την τελευταία διετία βρίσκονταν σε διαδικασία διαλόγου με την κυβέρνηση για την εξεύρεση λύσης. Καθώς κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη, προχώρησαν πλέον στην καταγγελία των συμβάσεων, ενώ και τα τέσσερα υποβρύχια έχουν ήδη ναυπηγηθεί.
Αρχικά κατήγγειλε τη σύμβαση η γερμανική HDW και στη συνέχεια ακολούθησε η καταγγελία των Ελληνικών Ναυπηγείων, καθώς απώλεσαν τον απαραίτητο για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων κύριο προμηθευτή τεχνολογίας. Μάλιστα στην σχετική τους ανακοίνωση, τα Ελληνικά Ναυπηγεία σημειώνουν προετοιμάζουν από κοινού με την HDW περαιτέρω νομικές ενέργειές και σκοπεύουν να καταφύγουν σε διαιτησία κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Σημειώνεται ότι μαζί με την οριστική όπως φαίνεται εμπλοκή για τα νέα υποβρύχια της κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, το πλήγμα για το Πολεμικό Ναυτικό και τις ισορροπίες στο Αιγαίο θα είναι διπλό, καθώς καταγγέλθηκε και η σύμβαση για τον εκμοντερνισμό τριών παλαιότερων υποβρυχίων τύπου 209, την ώρα που το τουρκικό πολεμικό ναυτικό έχει σε εξέλιξη αντίστοιχα προγράμματα.
Παράλληλα, η απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων από τον τζίρο των Ελληνικών Ναυπηγείων θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της εταιρείας και την απασχόληση περίπου 1.200 εργαζόμενων. Η γερμανική ιδιοκτήτρια εταιρεία επιδεικτικά συνδέει την βιωσιμότητά τους με την τήρηση της σύμβασης.
Και βέβαια, δεν μπορεί κανείς να μην συνδέσει, αβάσιμα έστω, την χρονική συγκυρία της καταγγελίας των συμβάσεων, την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο.
Η γερμανική HDW, τα Ναυπηγεία του Κιέλου και τα Ελληνικά Ναυπηγεία κατήγγειλαν σειρά συμβάσεων με το Ελληνικό Δημόσιο, με κυριότερη αυτή των νέων υποβρυχίων που η Ελλάδα δεν παραλαμβάνει λόγω τεχνικών προβλημάτων. Κίνδυνος για τα Ελληνικά Ναυπηγεία, που έχουν λαμβάνειν 300 εκατ. ευρώ.
Οπως τονίζουν, το ελληνικό Δημόσιο έχει σταματήσει να καταβάλλει τα προβλεπόμενα κεφάλαια και οι οφειλές πλέον ανέρχονται σε 520 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 300 εκατ. αφορούν τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Κύριος λόγος είναι η άρνηση της Ελλάδας να παραλάβει το πρώτο από τα νέα υποβρύχια U214, το οποίο εμφάνιζε πολύ μεγάλη αστάθεια και έπαιρνε κλίσεις που καθιστούσαν αδύνατη την επιχειρησιακή του λειτουργία....
Ωστόσο οι εταιρείες επιμένουν ότι έχουν εκπληρώσει τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και για το λόγο αυτό την τελευταία διετία βρίσκονταν σε διαδικασία διαλόγου με την κυβέρνηση για την εξεύρεση λύσης. Καθώς κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη, προχώρησαν πλέον στην καταγγελία των συμβάσεων, ενώ και τα τέσσερα υποβρύχια έχουν ήδη ναυπηγηθεί.
Αρχικά κατήγγειλε τη σύμβαση η γερμανική HDW και στη συνέχεια ακολούθησε η καταγγελία των Ελληνικών Ναυπηγείων, καθώς απώλεσαν τον απαραίτητο για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων κύριο προμηθευτή τεχνολογίας. Μάλιστα στην σχετική τους ανακοίνωση, τα Ελληνικά Ναυπηγεία σημειώνουν προετοιμάζουν από κοινού με την HDW περαιτέρω νομικές ενέργειές και σκοπεύουν να καταφύγουν σε διαιτησία κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Σημειώνεται ότι μαζί με την οριστική όπως φαίνεται εμπλοκή για τα νέα υποβρύχια της κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, το πλήγμα για το Πολεμικό Ναυτικό και τις ισορροπίες στο Αιγαίο θα είναι διπλό, καθώς καταγγέλθηκε και η σύμβαση για τον εκμοντερνισμό τριών παλαιότερων υποβρυχίων τύπου 209, την ώρα που το τουρκικό πολεμικό ναυτικό έχει σε εξέλιξη αντίστοιχα προγράμματα.
Παράλληλα, η απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων από τον τζίρο των Ελληνικών Ναυπηγείων θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της εταιρείας και την απασχόληση περίπου 1.200 εργαζόμενων. Η γερμανική ιδιοκτήτρια εταιρεία επιδεικτικά συνδέει την βιωσιμότητά τους με την τήρηση της σύμβασης.
Και βέβαια, δεν μπορεί κανείς να μην συνδέσει, αβάσιμα έστω, την χρονική συγκυρία της καταγγελίας των συμβάσεων, την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο.
Δημοσίευση σχολίου