Περαιτέρω, ειδικά όσον αφορά τη VW, κατέχει το 10% των παγκοσμίων πωλήσεων αυτοκινήτων, με τζίρο που υπερβαίνει τα 200 δις € ετησίως (υψηλότερος από το ελληνικό ΑΕΠ) – ενώ το 70% των οχημάτων της πωλείται εκτός Γερμανίας. Απασχολεί περί τα 600.000 άτομα διεθνώς και περισσότερο από το 1/3 των ανθρώπων που εργάζονται στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εντός της χώρας (775.000).
Ολοκληρώνοντας, ενώ ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι η κινητήρια δύναμη της αμερικανικής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η αντίστοιχη της Γερμανίας – ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές, οι οποίες υπολογίζονται στο 40% του συνολικού γερμανικού ΑΕΠ. Επομένως, το πλήγμα θα είναι πολύ σοβαρό για τη χώρα – εάν φυσικά δεν ελαφρυνθεί από τις Η.Π.Α., έναντι ανίερων ανταλλαγμάτων.
Τα αμερικανικά πρόστιμα
Η VW έχει παραβεί τον αμερικανικό νόμο «Clean Air Act», ο οποίος ισχύει από το 1963, γεγονός που σημαίνει ότι απειλείται με πρόστιμο ύψους 18 δις $ – έχοντας εν πρώτοις δημιουργήσει αποθεματικά 6,5 δις € για τα απαραίτητα μέτρα που θα ληφθούν, όσον αφορά τα «παράνομα» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη στις Η.Π.Α. Αποθεματικά για τις κυρώσεις δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί.
Εκτός από τους υπεύθυνους manager της εταιρείας, οι οποίοι θα τιμωρηθούν, με την ποινή για το αδίκημα της απάτης να συμπεριλαμβάνει χρηματική αποζημίωση, καθώς επίσης φυλάκιση έως πέντε έτη, το νομικό πρόσωπο, η επιχείρηση δηλαδή, είναι επίσης υπεύθυνη.
Ειδικότερα, για κάθε μία επί μέρους παράβαση (εν προκειμένω πρόκειται για εκατομμύρια παραβάσεις), τα αμερικανικά δικαστήρια μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα έως και 10 εκ. € – ενώ ανάλογες τιμωρίες έχουν επιβληθεί σε γερμανικές επιχειρήσεις στο παρελθόν όπως στη Mercedes, στη Siemens, στην MAN και στη Ferrostaal, ορισμένες από τις οποίες είναι γνωστές για παγκόσμια σκάνδαλα δωροδοκιών, όπως συνέβη και στην Ελλάδα.
Εν τούτοις, θεωρείται βέβαιο πως θα αναζητηθεί πολιτική λύση, αφού τα πρόστιμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια € (
πηγή), ενώ ίσως χρησιμοποιηθεί το σκάνδαλο για τον εκβιασμό της Γερμανίας στο θέμα της TISA/TTIP (
ανάλυση) – ευρύτερα, για την προώθηση του οικονομικού ΝΑΤΟ (
ανάλυση).
Ως εκ τούτου, ο κίνδυνος να εκβιαστεί ολόκληρη η ΕΕ, λόγω της γερμανικής διαφθοράς, είναι εξαιρετικά μεγάλος – γεγονός που θα διαπιστωθεί πολύ σύντομα.
Επίλογος
Χωρίς καμία αμφιβολία, η τελευταία χώρα που θα μπορούσε ποτέ να κατηγορήσει την Ελλάδα για φοροδιαφυγή, για διαφθορά ή για διαπλοκή είναι η Γερμανία – επίσης, η τελευταία που έχει δικαίωμα να της αρνηθεί τη
διαγραφή μέρους του χρέους, με τους όρους που εγκρίθηκαν στην ίδια το 1953.
Δυστυχώς όμως, οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν είχαν ποτέ το θάρρος να το επιδιώξουν (
ανάλυση), υποκλινόμενες ανέκαθεν στη γερμανίδα καγκελάριο – ενώ φαίνεται πως καμία δεν ήταν και δεν είναι σε θέση να κατανοήσει πως η Ελλάδα οδηγείται στο γκρεμό, με αποκλειστικά δική τους υπευθυνότητα.
Ακόμη δε και ο σημερινός πρωθυπουργός δεν δίστασε να κατηγορήσει τους Έλληνες, απευθυνόμενος στη διεθνή κοινότητα – ενώ επιβραβεύθηκε με μία
δεύτερη ευκαιρία, παρά τις κατηγορίες, καθώς επίσης τα απίστευτα λάθη του στο επτάμηνο που πέρασε. Ίσως όμως η κοινή γνώμη να είναι περισσότερο σοφή από εμάς, οπότε να έχει δίκιο, όσον αφορά τις κομματικές επιλογές της – κάτι που ευχόμαστε και ελπίζουμε φυσικά, θεωρώντας πως οι ατομικές απόψεις είναι πολύ λιγότερο ορθολογικές, σε σχέση με τις συλλογικές.
Μέλει βέβαια να αποδειχθεί στους επόμενους μήνες – ενώ ασφαλώς η συγκυρία, το σκάνδαλο της VW δηλαδή, είναι εξαιρετικά θετική για την πατρίδα μας, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά από την πολιτική της ηγεσία. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα έχει την
τρίτη και τελευταία της ευκαιρία να ξεφύγει από την ολοκληρωτική καταστροφή – κάτι που ασφαλώς συνειδητοποιούν όλοι.