GuidePedia

0
Στον αέρα βρίσκονται από χθες 1,1 εκατομμύριο ασφαλισμένοι μετά την απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης να ανακαλέσει οριστικά τις άδειες πέντε εταιρειών, που εγκαλούνται για ανεπαρκή κεφάλαια.
Πρόκειται για τις δύο εταιρείες Ασπίς Πρόνοια του ομίλου Ψωμιάδη τόσο στον κλάδο γενικών ασφαλειών (αυτοκίνητο) όσο και στον κλάδο ζωής (σύνταξη, υγεία), τις δύο εταιρείες του ομίλου General Union (Γενική Ένωση και Γενική Πίστη) καθώς επίσης την εταιρεία Σκούρτης- οι τρεις τελευταίες δραστηριοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά στον κλάδο αυτοκινήτου. Και οι 5 εταιρείες εκτιμάται ότι απασχολούν γύρω στους 1.000 εργαζομένους, χωρίς σε αυτούς να συνυπολογίζονται οι συνεργαζόμενοι ασφαλιστές.....
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής που συνεδρίασε χθες το μεσημέρι, οι εν λόγω εταιρείες δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους προκειμένου να καλύψουν με νέα κεφάλαια τα απαιτούμενα περιθώρια φερεγγυότητας, που απαιτείται να έχουν από τη νομοθεσία (www. pisc.gr). Μάλιστα η Επιτροπή παρέπεμψε στον εισαγγελέα τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ασπίς Πρόνοια κ. Παύλο Ψωμιάδη επειδή, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της, της προσκόμισε πλαστή εγγυητική επιστολή.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος έπρεπε να έχει καλύψει μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου ένα άνοιγμα ύψους 203,59 εκατ. ευρώ. Αντί όμως, όπως αναφέρει η Επιτροπή, να κατατεθούν τα οφειλόμενα ποσά στους συγκεκριμένους λογαριασμούς, ο κ. Ψωμιάδης εμφανίστηκε στις 16 και 18 Σεπτεμβρίου 2009 στα γραφεία της, και προς κάλυψη των απαιτούμενων ποσών των εταιρειών της Ασπίς και της General Union (την οποία επρόκειτο να αγοράσει) κατέθεσε εγγυητική επιστολή ύψους 550 εκατ. ευρώ της τράπεζας ΗSΒC, η οποία έπειτα από έλεγχο της Τραπέζης της Ελλάδος αποδείχθηκε ότι δεν είναι γνήσια. Οι «ορφανοί» του αυτοκινήτου
Τα λουκέτα στις πέντε εταιρείες, και ειδικά στην Ασπίς Πρόνοια που εθεωρείτο από τις κορυφαίες της αγοράς, φέρνουν ανακατατάξεις στον χώρο των ασφαλειών. Από σήμερα κιόλας, μεγάλοι και μικροί θα σπεύσουν να εντάξουν τους «ορφανούς» πλέον ασφαλισμένους των κλάδων αυτοκινήτου και ζωής στα δικά τους χαρτοφυλάκια. Να σημειωθεί ότι από τους ένα και πλέον εκατομμύριο ασφαλισμένους, οι 838.000

αφορούν τον κλάδο αυτοκινήτου, και περίπου 234.000 τον κλάδο ζωής, δηλαδή συντάξεων και υγείας. Για τους 838.000 του κλάδου αυτοκινήτου το Επικουρικό Κεφάλαιο θα παρέχει κάλυψη για ένα μήνα αν τυχόν εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα, αλλά από εκεί και πέρα θα πρέπει να βρουν νέα εταιρεία.

Τι απαντά ο όμιλος Ψωμιάδη
Για απόφαση που ελήφθη χωρίς προηγουμένως να εισακουστεί το αίτημα των εταιρειών Ασπίς Πρόνοια και General Union για ολιγοήμερη παράταση ώς το τέλος Σεπτεμβρίου προκειμένου αυτές να προλάβουν να ολοκληρώσουν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου τους και την κεφαλαιακή ενίσχυσή τους, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο όμιλος Ψωμιάδη. Και επισημαίνει ότι οι επιχειρήσεις του ομίλου της Ασπίς θα στραφούν αμέσως με κάθε νόμιμο μέσο κατά της απόφασης της Επιτροπής Εποπτείας, που αποτελεί πλήγμα για τον όμιλο, αλλά και για τους εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους των εταιρειών του.

ΑΚΑΛΥΠΤΕΣ

Οι εταιρείες δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους προκειμένου να καλύψουν τα απαιτούμενα περιθώρια φερεγγυότητας


Τι θα γίνει με τα συμβόλαια ζωής

ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ το πρόβλημα είναι εκρηκτικό είναι στον κλάδο ζωής. Το ερώτημα είναι τι θα απογίνουν τα χρήματα που είχαν καταβάλει μέχρι σήμερα οι 234.000 πελάτες της Ασπίς Πρόνοια, ποσό το οποίο, αν και δεν έχει γίνει γνωστό, πρέπει να ανέρχεται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Προηγούμενη εμπειρία δεν υπάρχει, καθώς η μοναδική επιχείρηση ζωής που έχει κλείσει μέχρι σήμερα ήταν η Μεσόγειος, τα μεγέθη της οποίας δεν μπορεί να συγκριθούν με αυτά της Ασπίς Πρόνοια.

Η Επιτροπή Εποπτείας επιμένει πάντως ότι οι ασφαλισμένοι στον κλάδο ζωής δεν θα χάσουν ούτε τα δικαιώματά τους ούτε τα χρήματα που έχουν αποταμιεύσει. Κι αυτό διότι με τροπολογία που ψηφίστηκε το καλοκαίρι στη Βουλή προβλέπεται ότι αμέσως μόλις κλείσει μια ασφαλιστική εταιρεία του κλάδου ζωής και τεθεί σε εκκαθάριση ορίζεται από τον υπουργό Οικονομίας επόπτης του χαρτοφυλακίου της που αναλαμβάνει τη λειτουργία της μέχρι να μεταβιβαστούν τα χαρτοφυλάκια ζωής σε άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα πάντα με την Επιτροπή, μέχρι να γίνει η μεταβίβαση, ο επόπτης του χαρτοφυλακίου ζωής θα έχει την υποχρέωση να καταβάλλει αποζημιώσεις σε ασφαλισμένους και δικαιούχους, καθώς και τους μισθούς των εργαζομένων. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται ότι οι μεν ασφαλισμένοι δεν θα χάσουν τα χρήματά τους ενώ οι υπάλληλοι των εταιρειών θα συνεχίσουν να εργάζονται μέχρι να μεταβιβαστούν τα χαρτοφυλάκια σε άλλες εταιρείες, στις οποίες αναμένεται να απορροφηθεί ένα μέρος τους.

Με την ίδια τροπολογία που πέρασε το καλοκαίρι, το Δημόσιο θα παρέχει την εγγύησή του για το έλλειμμα της εταιρείας που έκλεισε, εφόσον το προβληματικό χαρτοφυλάκιό της πρόκειται να μεταβιβαστεί σε μια άλλη. Η εγγύηση αυτή θα αποτελεί στην ουσία πιστοποιητικό φερεγγυότητας για την εταιρεία που πρόκειται να το αγοράσει.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top