GuidePedia

Η Τζάνετ ξέρει πώς νιώθει η πρωταθλήτρια Κάστερ Σεμένια, από προσωπική εμπειρία...

Η Τζάνετ (που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμη) ξέρει ακριβώς πώς αισθάνεται η παγκόσμια πρωταθλήτρια των 800 μέτρων Κάστερ Σεμένια, που υποβάλλεται σε εξετάσεις εξακρίβωσης φύλου· και διηγείται τις δυσκολίες τού να μεγαλώνει κάποιος στην αχαρτογράφητη ιατρική περιοχή ανάμεσα στα δύο φύλα.
Προτού ανακαλύψω ότι πάσχω από σύνδρομο μη ευαισθησίας στα ανδρογόνα, σε ηλικία 10 ετών, ήμουν ένα χαρούμενο, εξωστρεφές παιδί, δεν με φόβιζε τίποτα. Ούτε είχα την αίσθηση ότι ήμουν διαφορετική από τα άλλα παιδιά, εκτός από το ότι ήμουν λίγο ψηλότερη. Όταν έφθασα στα 10, οι γονείς μου μού είπαν την αλήθεια (ή, καλύτερα, ένα μέρος της). Μου εξήγησαν ότι πάσχω από αυτό το σύνδρομο, το οποίο εντοπίστηκε όταν ήμουν 3 ετών, μια ημέρα που με πήγαν στο νοσοκομείο επειδή νόμιζαν ότι έχω κήλη. Αποδείχτηκε ότι δεν έχω μήτρα ή ωοθήκες παρά μόνο έναν κόλπο αβέβαιου βάθους και δεν θα αποκτήσω ποτέ παιδιά.
Ακόμα και σήμερα θυμάμαι το σοκ. Αισθάνθηκα σαν να είχα φάει γροθιά στο στομάχι, αρρώστησα, άρχισα να κλαίω και το ίδιο έκανε και η μητέρα μου. Όλο το βράδυ έμεινα ξαπλωμένη.... στο κρεβάτι κοιτώντας το ταβάνι και αναρωτιόμουν «γιατί να τύχει αυτό σ΄ εμένα». Εκείνη τη νύχτα μεταμορφώθηκα. Μέσα σε λίγες ώρες έγινα ένα εσωστρεφές παιδί που εξέφραζε διαρκώς την πικρία του. Με ενοχλούσαν τα πάντα: το ύψος μου, τα χαρακτηριστικά μου, τα πόδια μου. Ορμονοθεραπεία
Οι γονείς μου μού απέκρυψαν κάποιες λεπτομέρειες για να μη στενοχωρηθώ περισσότερο, τις οποίες όμως μάθαινα σταδιακά και με έκαναν να μισώ ακόμα περισσότερο τον εαυτό μου. Έμαθα ότι θα κάνω ορμονοθεραπεία όλη μου τη ζωή, πως δεν υπήρχε βεβαιότητα πως η διάνοιξη του κόλπου μου θα μου επέτρεπε να έχω ικανοποιητική σεξουαλική ζωή και ότι εκείνη η επίσκεψη για την πιθανή κήλη όταν ήμουν μικρή αποκάλυψε πως διαθέτω δύο εσωτερικούς, αναπτυγμένους όρχεις, οι οποίοι αργότερα αφαιρέθηκαν χειρουργικά. Η εφηβεία μου ήταν ακόμα πιο δύσκολη. Εκείνη την εποχή, ήμουν λίγο υπέρβαρη και αυτό σε συνδυασμό με το ύψος και τα κοντά μου μαλλιά έδιναν την ιδανική αφορμή σε διάφορους συμμαθητές μου να με αποκαλούν «άνδρα» κάθε μέρα. Σ΄ εκείνο το σημείο της ζωής μου θα με είχε ωφελήσει η βοήθεια κάποιου ψυχολόγου. Δεν την είχα όμως. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν αρκετά ή δεν ενδιαφέρονται αρκετά ώστε να είναι αποτελεσματικοί.

Σήμερα σε ηλικία 23 ετών, βρίσκομαι ακόμα στο σκοτάδι σχετικά με οποιαδήποτε πιθανότητα να αποκτήσω φυσιολογική σεξουαλική ζωή. Κανείς από τους επιστήμονες που γνωρίζω δεν μπορεί να μου δώσει μια οριστική απάντηση για κάποιο από τα πολλά θέματα που με απασχολούν. Κάθε μέρα που περνά θυμώνω όλο και πιο πολύ, γίνομαι πικρόχολη, βουλιάζω στην κατάθλιψη. Στο σχολείο τα πήγα καλά και στα 16 άρχισα να δουλεύω μερικές ώρες στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς μου. Βγήκα και με ένα αγόρι, για πρώτη φορά, τον Άντι, που με βρήκε ελκυστική. Φιληθήκαμε μόνο, γιατί πάντα έβρισκα δικαιολογίες και έφευγα. Τρεις μήνες μετά, χωρίσαμε. Μπήκα στο πανεπιστήμιο και σπούδασα δημοσιογραφία. Εκεί γνώρισα τον Ντέρεκ. Κοιμηθήκαμε μαζί και όταν έπιασε την πολύ μεγάλη κλειτορίδα μου μού είπε ότι πιστεύει πως είμαι τρανσέξουαλ. Φυσικά δεν τον ξαναείδα και έκτοτε δεν έχω βγει με άλλον άνδρα.

Δεν εμπιστεύομαι
Τα τελευταία δύο χρόνια είμαι άνεργη. Είμαι εχθρική απέναντι στους άνδρες και δύσκολα κάνω γυναίκες φίλες επειδή αισθάνομαι πολύ διαφορετική και δεν έχω καθόλου αυτοπεποίθηση. Δεν υπάρχει περίπτωση να εμπιστευθώ κάποιον. Έχω καλές και κακές ημέρες. Στις κακές σκέφτομαι ότι δεν ωφελεί να ζω και πως θα αυτοκτονήσω όταν πεθάνει η μητέρα μου, ο μόνος άνθρωπος που με νοιάζεται. Τις καλές ημέρες, ελπίζω ότι θα γίνω τραγουδίστρια και γράφω τραγούδια. Αυτό ίσως με σώσει. Τις πολύ καλές ημέρες ελπίζω ότι θα βρω κάποιον να αγαπήσω και να με αγαπήσει και έτσι να ξαναγίνω το χαρούμενο, δραστήριο παιδί που ήμουν κάποτε.


Απειλούν με... τρίτο παγκόσμιο πόλεμο

Με «τρίτο παγκόσμιο πόλεμο» απείλησε ο υπουργός Αθλητισμού της Νότιας Αφρικής εάν απαγορευθεί στην Κάστερ Σεμένια να αγωνιστεί στο μέλλον.

Απαντώντας σε φήμες ότι η ειδική επιτροπή εξακρίβωσης φύλου που εξετάζει τη 18χρονη αθλήτρια κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι ερμαφρόδιτη, ο Μακενκέσι Στόφιλε δήλωσε «ότι θα ξεσπάσει ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος. Θα φθάσουμε το θέμα πολύ ψηλά, καθώς ο αποκλεισμός είναι εντελώς άδικος. Είναι προφανές ότι παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα της Κάστερ, η οποία δεν αξίζει αυτήν την ταπείνωση».
 
Top