GuidePedia

0
Αίσθηση έχει προκαλέσει στην επιχειρηματική κοινότητα το «ματ» των μικρών εταιρειών στη σκακιέρα των άγονων γραμμών, καθώς κατάφεραν να αποσπάσουν «χρυσές» προσωρινές συμβάσεις για την εξυπηρέτηση 15 δρομολογίων, που θα τους αποφέρουν επιδοτήσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
Για τρεις μήνες, δηλαδή για την περίοδο από 1ης Δεκεμβρίου μέχρι την 1η Απριλίου, οι δύο «μικροί» των αερομεταφορών θα εξυπηρετούν προσωρινά 15 από τις συνολικά 24 άγονες γραμμές, με αρκετά… γόνιμες επιδοτήσεις:.....

Μετά την αξιολόγηση των προσφορών, ανατέθηκαν δέκα γραμμές στην ATHENS AIRWAYS: από Αθήνα για Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο, Σκιάθο, καθώς και τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Χίος , Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Άκτιο - Σητεία, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλλονιά – Ζάκυνθος και Θεσσαλονίκη – Σάμος.
Στην SKY ανατέθηκαν οι γραμμές: Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος - Ρόδος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σκύρος, Αθήνα - Σητεία και Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα.Σημειώνεται ότι τις επόμενες ημέρες θα ανατεθούν προσωρινά και οι άλλες εννέα γραμμές, με την ίδια διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες, ενώ ακολούθως θα βρεθεί σε εξέλιξη ο διεθνής διαγωνισμός που δημοσιεύθηκε στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να υπάρξουν οι αναθέσεις διετούς διάρκειας, δηλαδή για την περίοδο από την 1η Απριλίου 2010 έως τις 31 Μαρτίου 2012.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις που αναμένονται από τις δύο κυρίαρχες εταιρείες των αερομεταφορών (σήμερα έχει προγραμματισθεί σχετική συνέντευξη Τύπου του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου στις 13.00 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας) η διαδικασία διαπραγμάτευσης που ακολουθήθηκε είναι «θωρακισμένη» νομικά και έχει την έγκριση της Κομισιόν.Από πηγές του υπουργείου τονίζεται, ότι οι δύο «μεγάλοι» υπέπεσαν σε σφάλματα, τα οποία αξιοποίησαν κατάλληλα οι «μικροί» της αγοράς για να επικρατήσουνΗ Air ακολούθησε μια τακτική διαμόρφωσης των τιμών που ζητούσε, προσανατολισμένη στην εξουδετέρωση της Aegean για όσες γραμμές είχε υποβάλει προσφορές η Aegean προσφερόταν να αναλάβει τα δρομολόγια με μηδενική επιδότηση, ενώ ζητούσε υψηλά ποσά επιδοτήσεων για τις γραμμές που δεν ενδιέφεραν την Aegean Ίσως η τακτική να είχε αποδώσει αποτελέσματα για την αεροπορική εταιρεία του ομίλου της MIG αν οι προσφορές της δεν είχαν τεθεί εξ αρχής εκτός αξιολόγησης, επειδή περιελάμβαναν έναν όρο αντίθετο στη διακήρυξη του διαγωνισμού! Η Olympic ανέφερε στην προσφορά της, ότι οι προσφορές για κάθε επιμέρους γραμμή θα ίσχυαν, μόνον εάν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανέθετε στην εταιρεία όλες τις γραμμές.
Ουσιαστικά, δηλαδή, η Olympic επιχείρησε να ανακτήσει το παλαιό μονοπώλιο στις άγονες γραμμές της «προκατόχου» εταιρείας, δηλαδή των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Αυτή η στρατηγική, όμως, είναι ασύμβατη με το νέο καθεστώς ανταγωνισμού στον κλάδο, όπου όλες οι εταιρείες έχουν δικαίωμα να «χτυπήσουν» ξεχωριστά κάθε γραμμή και να κριθούν με βάση τις προσφορές τους
Η Aegean υπέπεσε επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών, σε τυπικό σφάλμα, που έθεσε εκτός «μάχης» ορισμένες προσφορές της, καθώς παρέλειψε να υποβάλει το απαιτούμενο επιχειρησιακό σχέδιο. Σε άλλες περιπτώσεις η εταιρεία έχασε από μικρότερους ανταγωνιστές, επειδή είχαν προσφέρει καλύτερες τιμές.Από την πρώτη «μάχη» για τις άγονες γραμμές φάνηκε, όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, πόσο σκληρός θα είναι πλέον ο ανταγωνισμός, ακόμη και για τις εταιρείες που κατά τεκμήριο θεωρούνται ισχυρότερες. Ο «πόλεμος», βέβαια, θα κριθεί στο διαγωνισμό για τις διετείς συμβάσεις, αλλά οι «μεγάλοι» της αγοράς ήδη έχουν πάρει ένα σημαντικό «μάθημα»…

Δημοσίευση σχολίου

 
Top