Για «ενδεχόμενη εμπλοκή της» στις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις δρομολογίων που αφορούν την Αegean κάνει λόγο ο Ομιλος και παραθέτει 6 ερωτήματα για τις συμφωνίες πτήσεων με την Τουρκία
Δεύτερη σφοδρή επίθεση κατά της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη, την οποία κατονομάζει ευθέως για «ενδεχόμενη εμπλοκή της» στις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις δρομολογίων που αφορούν στην Aegean Airlines τα τελευταία χρόνια, εξαπέλυσε χθες η ΜΙG.
Στην ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση η MIG προαναγγέλλει ότι θα ζητήσει από τη νέα κυβέρνηση να ανοίξει τον φάκελο της Aegean προκειμένου να διερευνηθούν αν υπήρξαν «παρανομίες ή παράνομες πρακτικές»:....
«Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνο για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω της ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη», τονίζει η ΜΙG.
Αιχμές
Ο Ομιλος με την ίδια ανακοίνωση συνεχίζει και την... αερομαχία με την Aegean, αφήνοντας αιχμές για ανάπτυξη με «αθέμιτο ή/και παράνομο τρόπο»:
«Είναι γνωστό σε όλους ότι η Aegean ενισχύθηκε και "ανδρώθηκε" θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της Ολυμπιακής», με αποτέλεσμα τη διεύρυνση των ζημιών της Ολυμπιακής και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου.
Και αν μεν η δραστηριότητα της Aegean ήταν απόλυτα σύννομη, οι ζημιωμένοι Ελληνες πολίτες μπορούν να κρίνουν απλώς τα επιχειρηματικά ήθη και τις πρακτικές της εταιρείας.
Εάν όμως η ανάπτυξη της Aegean βοηθήθηκε από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή/και παράνομο, το όλο ζήτημα έχει άλλες διαστάσεις», αναφέρει.
Λιγότερο από μία εβδομάδα μετά τις καταγγελίες του προέδρου της MIG Ανδρέα Βγενόπουλου για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η έναρξη του δρομολογίου της Κωνσταντινούπολης από την Aegean, ο Ομιλος επανέρχεται με νέα ανακοίνωση, στην οποία παραθέτει έξι αναπάντητα ερωτήματα:
Είναι αλήθεια ότι η ΥΠΑ δέχτηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην Aegean βάσει ενός μνημονίου κατανόησης προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία, η οποία έπρεπε να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή;
Είναι αλήθεια ότι βάσει αυτού του Μνημονίου η ΥΠΑ έδωσε άδεια για πτήσεις Σμύρνη - Αθήνα και σε τουρκική εταιρεία, η οποία κάνει πτήσεις στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου;
Είναι αλήθεια ότι από το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνο ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα - Σμύρνη) και η Aegean, αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας εξυπηρετείτο και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα;
Για ποιο λόγο η ελληνική πλευρά αξίωνε την υπογραφή αυτού του Μνημονίου και μάλιστα «επειγόντως»;
Είναι αλήθεια ότι η σύμπραξη του υπουργείου Εξωτερικών με την ΥΠΑ για την υπογραφή του Μνημονίου έγινε με πλήρη άγνοια του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών;
Είναι αλήθεια ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του διοικητή της ΥΠΑ, το υπουργείο Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την πιθανή επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης;
Καταλήγοντας η MIG επαναλαμβάνει ότι «η Aegean και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι το πάρτι τελείωσε και ότι οι αερομεταφορές εκτός από κερδοσκοπική επιχείρηση είναι και κοινωνικό αγαθό».
Αντίδραση
Την αντίδραση της MIG πυροδότησε συνέντευξη Τύπου που είχε δώσει νωρίτερα ο πρόεδρος της Aegean Θόδωρος Βασιλάκης, ο οποίος δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι το «πάρτι» δεν τελείωσε, αλλά αντίθετα «τώρα αρχίζει και θα είναι μια γιορτή προσφοράς και ποιοτικής αναβάθμισης των αερομεταφορών».
Ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε πως «σεβόμαστε τον ανταγωνισμό, αλλά δεν τον φοβόμαστε», ενώ άφησε αιχμές για αθέμιτο ανταγωνισμό της δημόσιας Ολυμπιακής στο παρελθόν:
«Μέχρι πρόσφατα το κράτος αποτελούσε το μεγάλο εμπόδιο. Μετά από δέκα χρόνια αθέμιτου ανταγωνισμού και σπατάλης δημοσίου χρήματος έφτασε ο κόμπος στο χτένι».
Οσο για το δρομολόγιο της Κωνσταντινούπολης, ο κ. Βασιλάκης, υποστήριξε ότι το έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα η Marfin ήταν «μισό» και αναφέρθηκε στα οφέλη για τους επιβάτες από τον ανταγωνισμό.
ΝΤ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
Θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά Βγενόπουλου
Στη Δικαιοσύνη θα προσφύγει η υπουργός Εξωτερικών, Ντόρα Μπακογιάννη, όπως ανακοίνωσε σε χθεσινή δήλωσή της, στην οποία σημειώνει ότι «o κ. Βγενόπουλος δεν προσκομίζει κανένα στοιχείο το οποίο να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του. Πετάει λάσπη».
Η κυρία Μπακογιάννη κάνει λόγο για συνέχιση της «αδικαιολόγητης και απρόκλητης επίθεσης» από τον κ. Βγενόπουλο εναντίον της και υπογραμμίζει ότι: «ο κ. Βγενόπουλος είναι εκπρόσωπος ισχυρών ελληνικών και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σήμερα εκμεταλλεύεται την προεκλογική περίοδο για να εξυπηρετήσει τις επιδιώξεις του. Αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι του. Δεν έχω εκβιαστεί και δεν πρόκειται να εκβιαστώ από κανέναν».
Η ίδια σημειώνει μάλιστα ότι το υπουργείο Εξωτερικών έδρασε με απόλυτη διαφάνεια και εν γνώσει όλων των εμπλεκόμενων φορέων και εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Παράταση στην ΟΑ για τις άγονες
Παράταση ζωής στις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» έως το τέλος του έτους προκειμένου να συνεχιστεί η κάλυψη των 24 δρομολογίων της άγονης γραμμής, έδωσε χθες με απόφασή του το υπουργείο Μεταφορών.
Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, για την απόφαση αυτή ελήφθη υπόψη μεταξύ άλλων και το γεγονός ότι οι ΟΑ μπορούν να αξιοποιήσουν τον στόλο και την επιχειρησιακή ετοιμότητα της νέας εταιρείας Olympic Air ως θυγατρικής και μάλιστα χωρίς την κρατική επιδότηση.
Με επιφύλαξη να τη μελετήσουν αντιμετώπισαν την απόφαση του υπουργείου οι εκπρόσωποι της Aegean Airlines, ενώ ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης αρκέστηκε να υπενθυμίσει ότι από την 1η Οκτωβρίου Ολυμπιακές Αερογραμμές και Olympic Air «δεν μπορούν να έχουν καμία σχέση».
Ο ίδιος, πάντως, κατηγόρησε την κυβέρνηση για «απαράδεκτη καθυστέρηση» προκήρυξης των διαγωνισμών για τις 24 άγονες γραμμές και την επίγεια εξυπηρέτηση στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια. Χαρακτήρισε μάλιστα «τεράστιο λάθος» την ακύρωση των δύο διαγωνισμών, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε απλώς να τους «παγώσει» προκειμένου οι φάκελοι των υποψηφίων να αξιολογηθούν μετά τις εκλογές.
Δεύτερη σφοδρή επίθεση κατά της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη, την οποία κατονομάζει ευθέως για «ενδεχόμενη εμπλοκή της» στις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις δρομολογίων που αφορούν στην Aegean Airlines τα τελευταία χρόνια, εξαπέλυσε χθες η ΜΙG.
Στην ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση η MIG προαναγγέλλει ότι θα ζητήσει από τη νέα κυβέρνηση να ανοίξει τον φάκελο της Aegean προκειμένου να διερευνηθούν αν υπήρξαν «παρανομίες ή παράνομες πρακτικές»:....
«Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνο για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω της ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη», τονίζει η ΜΙG.
Αιχμές
Ο Ομιλος με την ίδια ανακοίνωση συνεχίζει και την... αερομαχία με την Aegean, αφήνοντας αιχμές για ανάπτυξη με «αθέμιτο ή/και παράνομο τρόπο»:
«Είναι γνωστό σε όλους ότι η Aegean ενισχύθηκε και "ανδρώθηκε" θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της Ολυμπιακής», με αποτέλεσμα τη διεύρυνση των ζημιών της Ολυμπιακής και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου.
Και αν μεν η δραστηριότητα της Aegean ήταν απόλυτα σύννομη, οι ζημιωμένοι Ελληνες πολίτες μπορούν να κρίνουν απλώς τα επιχειρηματικά ήθη και τις πρακτικές της εταιρείας.
Εάν όμως η ανάπτυξη της Aegean βοηθήθηκε από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή/και παράνομο, το όλο ζήτημα έχει άλλες διαστάσεις», αναφέρει.
Λιγότερο από μία εβδομάδα μετά τις καταγγελίες του προέδρου της MIG Ανδρέα Βγενόπουλου για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η έναρξη του δρομολογίου της Κωνσταντινούπολης από την Aegean, ο Ομιλος επανέρχεται με νέα ανακοίνωση, στην οποία παραθέτει έξι αναπάντητα ερωτήματα:
Είναι αλήθεια ότι η ΥΠΑ δέχτηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην Aegean βάσει ενός μνημονίου κατανόησης προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία, η οποία έπρεπε να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή;
Είναι αλήθεια ότι βάσει αυτού του Μνημονίου η ΥΠΑ έδωσε άδεια για πτήσεις Σμύρνη - Αθήνα και σε τουρκική εταιρεία, η οποία κάνει πτήσεις στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου;
Είναι αλήθεια ότι από το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνο ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα - Σμύρνη) και η Aegean, αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας εξυπηρετείτο και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα;
Για ποιο λόγο η ελληνική πλευρά αξίωνε την υπογραφή αυτού του Μνημονίου και μάλιστα «επειγόντως»;
Είναι αλήθεια ότι η σύμπραξη του υπουργείου Εξωτερικών με την ΥΠΑ για την υπογραφή του Μνημονίου έγινε με πλήρη άγνοια του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών;
Είναι αλήθεια ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του διοικητή της ΥΠΑ, το υπουργείο Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την πιθανή επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης;
Καταλήγοντας η MIG επαναλαμβάνει ότι «η Aegean και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι το πάρτι τελείωσε και ότι οι αερομεταφορές εκτός από κερδοσκοπική επιχείρηση είναι και κοινωνικό αγαθό».
Αντίδραση
Την αντίδραση της MIG πυροδότησε συνέντευξη Τύπου που είχε δώσει νωρίτερα ο πρόεδρος της Aegean Θόδωρος Βασιλάκης, ο οποίος δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι το «πάρτι» δεν τελείωσε, αλλά αντίθετα «τώρα αρχίζει και θα είναι μια γιορτή προσφοράς και ποιοτικής αναβάθμισης των αερομεταφορών».
Ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε πως «σεβόμαστε τον ανταγωνισμό, αλλά δεν τον φοβόμαστε», ενώ άφησε αιχμές για αθέμιτο ανταγωνισμό της δημόσιας Ολυμπιακής στο παρελθόν:
«Μέχρι πρόσφατα το κράτος αποτελούσε το μεγάλο εμπόδιο. Μετά από δέκα χρόνια αθέμιτου ανταγωνισμού και σπατάλης δημοσίου χρήματος έφτασε ο κόμπος στο χτένι».
Οσο για το δρομολόγιο της Κωνσταντινούπολης, ο κ. Βασιλάκης, υποστήριξε ότι το έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα η Marfin ήταν «μισό» και αναφέρθηκε στα οφέλη για τους επιβάτες από τον ανταγωνισμό.
ΝΤ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
Θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά Βγενόπουλου
Στη Δικαιοσύνη θα προσφύγει η υπουργός Εξωτερικών, Ντόρα Μπακογιάννη, όπως ανακοίνωσε σε χθεσινή δήλωσή της, στην οποία σημειώνει ότι «o κ. Βγενόπουλος δεν προσκομίζει κανένα στοιχείο το οποίο να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του. Πετάει λάσπη».
Η κυρία Μπακογιάννη κάνει λόγο για συνέχιση της «αδικαιολόγητης και απρόκλητης επίθεσης» από τον κ. Βγενόπουλο εναντίον της και υπογραμμίζει ότι: «ο κ. Βγενόπουλος είναι εκπρόσωπος ισχυρών ελληνικών και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σήμερα εκμεταλλεύεται την προεκλογική περίοδο για να εξυπηρετήσει τις επιδιώξεις του. Αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι του. Δεν έχω εκβιαστεί και δεν πρόκειται να εκβιαστώ από κανέναν».
Η ίδια σημειώνει μάλιστα ότι το υπουργείο Εξωτερικών έδρασε με απόλυτη διαφάνεια και εν γνώσει όλων των εμπλεκόμενων φορέων και εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Παράταση στην ΟΑ για τις άγονες
Παράταση ζωής στις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» έως το τέλος του έτους προκειμένου να συνεχιστεί η κάλυψη των 24 δρομολογίων της άγονης γραμμής, έδωσε χθες με απόφασή του το υπουργείο Μεταφορών.
Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, για την απόφαση αυτή ελήφθη υπόψη μεταξύ άλλων και το γεγονός ότι οι ΟΑ μπορούν να αξιοποιήσουν τον στόλο και την επιχειρησιακή ετοιμότητα της νέας εταιρείας Olympic Air ως θυγατρικής και μάλιστα χωρίς την κρατική επιδότηση.
Με επιφύλαξη να τη μελετήσουν αντιμετώπισαν την απόφαση του υπουργείου οι εκπρόσωποι της Aegean Airlines, ενώ ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης αρκέστηκε να υπενθυμίσει ότι από την 1η Οκτωβρίου Ολυμπιακές Αερογραμμές και Olympic Air «δεν μπορούν να έχουν καμία σχέση».
Ο ίδιος, πάντως, κατηγόρησε την κυβέρνηση για «απαράδεκτη καθυστέρηση» προκήρυξης των διαγωνισμών για τις 24 άγονες γραμμές και την επίγεια εξυπηρέτηση στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια. Χαρακτήρισε μάλιστα «τεράστιο λάθος» την ακύρωση των δύο διαγωνισμών, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε απλώς να τους «παγώσει» προκειμένου οι φάκελοι των υποψηφίων να αξιολογηθούν μετά τις εκλογές.
Δημοσίευση σχολίου