Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ
«Δεν χρειάστηκε καν να φτάσουμε στην 19η Φεβρουαρίου για την επικύρωση της επιχείρησης που φέρει το ελληνοπρεπές όνομα ΑΣΠΙΔΕΣ, καθώς η απόφαση έχει ήδη δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και παράλληλα συμφωνήθηκαν κι όλοι οι επιχειρησιακοί κανόνες».Αυτό επισήμαναν κύκλοι του υπουργείου Εθνικής άμυνας καθώς εξηγούσαν πως βρισκόμαστε κατ’ ουσία περίπου στο 98% της υλοποίησης της Ευρωπαϊκής επιχείρησης.Η Σύνοδος των υπουργών άμυνας του ΝΑΤΟ στις 15 Φεβρουαρίου ήταν καθοριστικής σημασίας και για την επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ», παρά το γεγονός ότι πρόκειται για έναν άξονα του αμυντικού βραχίωνα της Ευρώπης.
Αμέσως μετά τη Σύνοδο, στο Μόναχο αναπτύχθηκαν μια σειρά ζητημάτων, τα οποία αναμένεται πως θα βρεθούν, όχι μόνο σε επίπεδο Συμμαχίας, αλλά και προ των πυλών της Ευρώπης, κυρίως σ’ ότι έχει να κάνει με την «αναγόμωση» της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, όπου η Αθήνα ήδη έχει δείξει τι είδους προθέσεις έχει…
Σε κάθε περίπτωση, τόσο στις Βρυξέλλες, όσο και στο Μόναχο το θέμα της καυτής ζώνης στην Ερυθρά Θάλασσα ήταν κάτι που απασχόλησε και συζητήθηκε, τόσο στον δημόσιο διάλογο, όσο και στα πολιτικά «πηγαδάκια».
Την Δευτέρα πάντως, στις 19 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες, αναμένεται ότι θα μεταβεί η υφυπουργός Εξωτερικών, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, για τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων της Ένωσης. Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός πως απομένουν ελάχιστες, ίσως και τυπικές εκκρεμότητες, πριν ο επίτροπος εξωτερικών υποθέσεων της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, προχωρήσει στις ανακοινώσεις που αφορούν τη συμφωνία που διέπει την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ.Τα ουσιαστικά κομμάτια των ανακοινώσεων αφορούν, πρώτον ότι το χερσαίο στρατηγείο είναι αυτό της Λάρισας, το οποίο έχει ενεργοποιηθεί και το δεύτερο ότι την εν πλω διοίκηση αναλαμβάνει η Ιταλία, όπου ο τακτικός διοικητής θα βρίσκεται πάνω στο ισχυρό αντιτορπιλικό «Caio Duilio».
Από την πλευρά της Ελλάδας, ο επικεφαλής Αρχιπλοίαρχος έχει ήδη αναλάβει τα καθήκοντά του κι έχει στελεχώσει το Στρατηγείο της Λάρισας, ενώ τις επόμενες ημέρες η ελληνική αποστολή αναμένει την άφιξη των συμμαχικών, ευρωπαϊκών δυνάμεων που θα βρεθούν κι εκείνοι στη Θεσσαλική πρωτεύουσα, ώστε όλοι μαζί να συντονίζουν και να σχεδιάζουν τις ευρωπαϊκές «ΑΣΠΙΔΕΣ».
Crash test για την “ΥΔΡΑ” και «διαρροές» από το ΠΝ…
Σ’ ότι έχει να κάνει με τον απόπλου των πολεμικών πλοίων, που αρχικά θα είναι τέσσερα από ισάριθμες χώρες της Ευρώπης, κάποια βρίσκονται στις τελικές διαδικασίες πριν τον απόπλου κι άλλα είναι ήδη στην «καυτή» ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας.
Η γαλλική φρεγάτα «Languedoc», είναι ήδη στο δύσκολο πεδίο, απέναντι στους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, ενώ από μέρα σε μέρα η μια μετά την άλλη μονάδα θα λύνει κάβους.
Οι «Prosperity Guardian» και «ΑΣΠΙΔΕΣ», είναι οι δυο διαφορετικές επιχειρήσεις που θ’ αλληλοκαλύπτει η μια την άλλη, τόσο σε επιχειρησιακό επίπεδο, όσο και σε διοικητικό.Η φρεγάτα ΎΔΡΑ, η ελληνική ΜΕΚΟ 200ΗΝ, μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα καλείται η ίδια και το ιδιαίτερα έμπειρο πλήρωμα που βρίσκεται πάνω σε αυτή, να περάσουν όλα τα απαιτητικά test που θα τους δώσουν το πράσινο φως για τον απόπλου προς την Ερυθρά Θάλασσα.
Το ταξίδι είναι ιδιαίτερα μεγάλο και εκείνο που απασχολεί το πλήρωμα και τους επιτελείς στον στόλο, αφορά την διαρκή λειτουργία των κινητήρων του πλοίου επί 3 μήνες. Και εκεί ακριβώς εστιάζουν τα στελέχη του ναυτικού ώστε η φρεγάτα, τουλάχιστον μηχανολογικά να μην αντιμετωπίσει προβλήματα, διότι τα λιμάνια που μπορεί να εξυπηρετηθεί είναι πολύ συγκεκριμένα και σε ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις πάντως σχεδίασαν απαιτητικά σενάρια αντιμετώπισης κάθε μορφής απειλής για το πλήρωμα της φρεγάτας και ασκούνται πάνω σε αυτά.
Σενάρια αντιαεροπορικά, με μαχητικά να προσομοιώνουν βαλλιστικούς πυραύλους, σενάρια αντιμετώπισης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, όπου δοκιμάζεται και το νέο anti- drone σύστημα που εφαρμόστηκε στην φρεγάτα, σενάρια αντιμετώπισης πειρατείας με πλωτά μέσα, που εκεί είναι μια υπόθεση του τμήματος ειδικών επιχειρήσεων, κ.α.Την ίδια στιγμή πάντως οι «διαρροές» που καταγράφονται στο πολεμικό ναυτικό δεν σταματούν κι αυτό είναι το μείζον θέμα που καλείται ν’ αντιμετωπίσει ουσιαστικά η φυσική και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής άμυνας. Στην τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά την αύξηση του επιδόματος στα 120 ευρώ για όλο το πλήρωμα, ενώ για όλους όσοι κατέχουν θέση ευθύνης φτάνει έως και τα 143, δεν έχει καταγραφεί πουθενά το αφορολόγητο.
Και αυτό εκ νέου λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς, ακόμη και τώρα που βρισκόμαστε με τους κάβους στα χέρια για να λυθούν. Κύκλοι του Πολεμικού Ναυτικού επισημαίνουν ότι θα υπάρξει εκ νέου διόρθωση μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ενώ από την πλευρά του υπουργείου επισημαίνεται ότι οι διαβουλεύσεις με το υπουργείο Οικονομικών συνεχίζονται με στόχο την δικαίωση των στελεχών του ΠΝ.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου