Κρίσιμα ζητήματα νομιμότητας της όλης διαδικασίας έγκρισης μεταβίβασης στην ADM του 75,1% των ΕΝΑΕ ανακύπτουν εδώ και δύο ώρες από την ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με αφορμή την αναβολή παραλαβής του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και τα όσα συνοδεύουν αυτό το γεγονός που αποκάλυψε σήμερα το πρωί το defencenet.gr. Κατ’αρχήν έκπληκτοι οι πάντες πληροφορήθηκαν ότι η συμφωνία είναι ακόμα «στον αέρα» και αν προχωρήσει είναι πιθανό αντί για την Abu Dhabi Mar τα ΕΝΑΕ να αγοραστούν μέχρι και από ... off shore, αρκεί να είναι "συνδεδεμένη"(!) με την ADM!
Η κατάληξη της ανακοίνωσης του υπουργείου ότι «Αυτό που αναμένεται από την άλλη πλευρά είναι η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010» θέτει νάρκη στα θεμέλια της συμφωνίας.
Είναι σαφές ότι ο νέος ιδιοκτήτης Iσκαντάρ Σάφα, δεν θέλει να εντάξει στα ΕΝΑΕ στην ADM στην οποία έχει μειοψηφικό πακέτο, αλλά σε «συνδεδεμένη εταιρεία», όπως έχουμε ήδη γράψει από το πρωί. Τι σημαίνει αυτό; Ότι καταπίπτει αμέσως το επιχείρημα της φερεγγυότητας της ADM η οποία ήταν και το ισχυρό «χαρτί» στα χέρια της κυβέρνησης.
Τι θα πει «συνδεδεμένη εταιρεία»; Μια εταιρεία η οποία μπορεί να είναι θυγατρική με το σύνολο των μετοχών της (100%) να ανήκει στην ADM μέχρι μια εταιρεία με την οποία η ADM έχει ένα απλό συμβόλαιο! Ή μια οποιαδήποτε off shore σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη με μετοχικό κεφάλαιο ... 1000 δολαρίων!
Αλλά πέρα από την πιθανή κατάπτωση της φερεγγυότητας του αγοραστή υπάρχει και ένα άλλο πρακτικό ζήτημα: Η περίφημη και μυστηριώδης Lazard που προχώρησε στην αξιολόγηση των υποψηφίων εταιρειών που ενδιαφέρονταν να αγοράσουν τα ΕΝΑΕ, ποια εταιρεία αξιολόγησε; Την Abu Dhabi Mar ή την «συνδεδεμένη»; Γιατί αν τη θέση της Abu Dhabi Mar την πάρει η οποιαδήποτε άλλη «συνδεδεμένη» η οποία δεν θα έχει αξιολογηθεί (αυτό δεν το προβλέπει η σύμβαση, περιέργως) από την Lazard, τότε η θέση της κυβέρνησης είναι πολύ-πολύ δύσκολη.
Και είμαστε βέβαιοι ότι καμία "συνδεδεμένη" δεν έχει αξιολογηθεί από την Lazard, κάτι που έχει δηλώσει με σαφήνεια και η κυβέρνηση που μιλάει για Abu Dhabi Mar στις ανακοινώσεις της και μόνο...
Άλλωστε πως είναι δυνατόν να επιτραπεί σε μια άγνωστη εταιρεία π.χ. μια off shore της Βeliz (η οποία θα είναι απλώς "συνδεδεμένη" όχι αξιολογημένη από τον επίσημο αξιολογητή και άρα εκτός νομικού πλαισίου της σύμβασης ότι και να λέει το ΥΠΕΘΑ) να αναλάβει το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Π.Ν.;
Ξεχνάμε τους 160 εργαζόμενους του τροχαίου υλικού των ΕΝΑΕ που τα πήρε μία άλλη "συνδεδεμένη" εταιρεία του περίφημου Μέγιερ, επί ηγεσίας Κούλμαν και την "στράγγιξε" για να "βαρέσει κανόνι" στην συνέχεια και να αφήσει στην τύχη τους 160 οικογένειες (τους οποίους ούτε ο Σάφα πρόκειται να επαναπροσλάβει, όπως ο ίδιος δήλωσε στην Βουλή). Αυτές είναι οι "συνδεδεμένες" εταιρείες οι οποίες θα διαχειριστούν την εθνική ναυπηγική πολιτική και την συντήρηση του Στόλου;
Κατ'αρχήν κανείς δεν ξέρει πότε θα παραληφθεί ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και αυτό είναι το χειρότερο όλων. Μιλάνε αόριστα για "μετά τις 22 Οκτωβρίου". Μετά τις 22 Οκτωβρίου υπάρχει και το άπειρο...
Σε ότι αφορά την καταβολή των δόσεων όντως έχουν εκδοθεί ΧΕΠ ύψους 250 εκατ. ευρώ (150 εκατ. για την TKMS και 100 εκατ. για τα ΕΝΑΕ) τα οποία περιμένουν τους ενδιφερόμενους για να εισπρσχθούν.
Πέρα από όλα αυτά εντύπωση κάνει η Ν.Δ.: Τέτοιο προεκλογικό δώρο στην Περιφέρεια Αττικής δεν μπορούσε να περιμένει ούτε στα όνειρά της. Και παρ'όλα αυτά, ούτε μια τυπική ανακοίνωση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου:
«Σε εκτέλεση του πρόσφατου Ν. 3885/2010 οι υπουργοί Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας υπέγραψαν την οριστική σύμβαση για το μέλλον των ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Το περιεχόμενο της σύμβασης είναι και νόμος του κράτους. Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι ενέργειες που προηγούνται της έναρξης εφαρμογής της πρέπει να ολοκληρωθούν έως τις 22 Οκτωβρίου 2010.
Αρχική επιθυμία των συμβαλλομένων πλευρών ήταν η διαδικασία αυτή να έχει ολοκληρωθεί έως τις 14 Οκτωβρίου 2010 και η παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» να πραγματοποιηθεί στις 15 Οκτωβρίου 2010 στο Κίελο. Αυτό όμως δεν καθίσταται εκ των πραγμάτων δυνατό και άρα η τελετή παραλαβής θα προσδιοριστεί για χρόνο μεταγενέστερο της ενεργοποίησης της σύμβασης για την οποία υπάρχει συμβατικό περιθώριο μέχρι τις 22 Οκτωβρίου.
Το ελληνικό δημόσιο έχει προβεί σε όλες τις ενέργειες που το αφορούν και είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής» που έχει ελεγχθεί από το Πολεμικό Ναυτικό και να αρχίσει να καταβάλει τις δόσεις του εναπομένοντος τιμήματος των υποβρυχίων, στο πλαίσιο του συμφωνημένου προγράμματος πληρωμών. Τα σχετικά ποσά έχουν ήδη μεταφερθεί από το Υπουργείο Οικονομικών στο ΥΠΕΘΑ.
Αυτό που αναμένεται από την άλλη πλευρά είναι η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010».
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η κατάληξη της ανακοίνωσης του υπουργείου ότι «Αυτό που αναμένεται από την άλλη πλευρά είναι η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010» θέτει νάρκη στα θεμέλια της συμφωνίας.
Είναι σαφές ότι ο νέος ιδιοκτήτης Iσκαντάρ Σάφα, δεν θέλει να εντάξει στα ΕΝΑΕ στην ADM στην οποία έχει μειοψηφικό πακέτο, αλλά σε «συνδεδεμένη εταιρεία», όπως έχουμε ήδη γράψει από το πρωί. Τι σημαίνει αυτό; Ότι καταπίπτει αμέσως το επιχείρημα της φερεγγυότητας της ADM η οποία ήταν και το ισχυρό «χαρτί» στα χέρια της κυβέρνησης.
Τι θα πει «συνδεδεμένη εταιρεία»; Μια εταιρεία η οποία μπορεί να είναι θυγατρική με το σύνολο των μετοχών της (100%) να ανήκει στην ADM μέχρι μια εταιρεία με την οποία η ADM έχει ένα απλό συμβόλαιο! Ή μια οποιαδήποτε off shore σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη με μετοχικό κεφάλαιο ... 1000 δολαρίων!
Αλλά πέρα από την πιθανή κατάπτωση της φερεγγυότητας του αγοραστή υπάρχει και ένα άλλο πρακτικό ζήτημα: Η περίφημη και μυστηριώδης Lazard που προχώρησε στην αξιολόγηση των υποψηφίων εταιρειών που ενδιαφέρονταν να αγοράσουν τα ΕΝΑΕ, ποια εταιρεία αξιολόγησε; Την Abu Dhabi Mar ή την «συνδεδεμένη»; Γιατί αν τη θέση της Abu Dhabi Mar την πάρει η οποιαδήποτε άλλη «συνδεδεμένη» η οποία δεν θα έχει αξιολογηθεί (αυτό δεν το προβλέπει η σύμβαση, περιέργως) από την Lazard, τότε η θέση της κυβέρνησης είναι πολύ-πολύ δύσκολη.
Και είμαστε βέβαιοι ότι καμία "συνδεδεμένη" δεν έχει αξιολογηθεί από την Lazard, κάτι που έχει δηλώσει με σαφήνεια και η κυβέρνηση που μιλάει για Abu Dhabi Mar στις ανακοινώσεις της και μόνο...
Άλλωστε πως είναι δυνατόν να επιτραπεί σε μια άγνωστη εταιρεία π.χ. μια off shore της Βeliz (η οποία θα είναι απλώς "συνδεδεμένη" όχι αξιολογημένη από τον επίσημο αξιολογητή και άρα εκτός νομικού πλαισίου της σύμβασης ότι και να λέει το ΥΠΕΘΑ) να αναλάβει το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Π.Ν.;
Ξεχνάμε τους 160 εργαζόμενους του τροχαίου υλικού των ΕΝΑΕ που τα πήρε μία άλλη "συνδεδεμένη" εταιρεία του περίφημου Μέγιερ, επί ηγεσίας Κούλμαν και την "στράγγιξε" για να "βαρέσει κανόνι" στην συνέχεια και να αφήσει στην τύχη τους 160 οικογένειες (τους οποίους ούτε ο Σάφα πρόκειται να επαναπροσλάβει, όπως ο ίδιος δήλωσε στην Βουλή). Αυτές είναι οι "συνδεδεμένες" εταιρείες οι οποίες θα διαχειριστούν την εθνική ναυπηγική πολιτική και την συντήρηση του Στόλου;
Κατ'αρχήν κανείς δεν ξέρει πότε θα παραληφθεί ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και αυτό είναι το χειρότερο όλων. Μιλάνε αόριστα για "μετά τις 22 Οκτωβρίου". Μετά τις 22 Οκτωβρίου υπάρχει και το άπειρο...
Σε ότι αφορά την καταβολή των δόσεων όντως έχουν εκδοθεί ΧΕΠ ύψους 250 εκατ. ευρώ (150 εκατ. για την TKMS και 100 εκατ. για τα ΕΝΑΕ) τα οποία περιμένουν τους ενδιφερόμενους για να εισπρσχθούν.
Πέρα από όλα αυτά εντύπωση κάνει η Ν.Δ.: Τέτοιο προεκλογικό δώρο στην Περιφέρεια Αττικής δεν μπορούσε να περιμένει ούτε στα όνειρά της. Και παρ'όλα αυτά, ούτε μια τυπική ανακοίνωση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου:
«Σε εκτέλεση του πρόσφατου Ν. 3885/2010 οι υπουργοί Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας υπέγραψαν την οριστική σύμβαση για το μέλλον των ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Το περιεχόμενο της σύμβασης είναι και νόμος του κράτους. Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι ενέργειες που προηγούνται της έναρξης εφαρμογής της πρέπει να ολοκληρωθούν έως τις 22 Οκτωβρίου 2010.
Αρχική επιθυμία των συμβαλλομένων πλευρών ήταν η διαδικασία αυτή να έχει ολοκληρωθεί έως τις 14 Οκτωβρίου 2010 και η παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» να πραγματοποιηθεί στις 15 Οκτωβρίου 2010 στο Κίελο. Αυτό όμως δεν καθίσταται εκ των πραγμάτων δυνατό και άρα η τελετή παραλαβής θα προσδιοριστεί για χρόνο μεταγενέστερο της ενεργοποίησης της σύμβασης για την οποία υπάρχει συμβατικό περιθώριο μέχρι τις 22 Οκτωβρίου.
Το ελληνικό δημόσιο έχει προβεί σε όλες τις ενέργειες που το αφορούν και είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής» που έχει ελεγχθεί από το Πολεμικό Ναυτικό και να αρχίσει να καταβάλει τις δόσεις του εναπομένοντος τιμήματος των υποβρυχίων, στο πλαίσιο του συμφωνημένου προγράμματος πληρωμών. Τα σχετικά ποσά έχουν ήδη μεταφερθεί από το Υπουργείο Οικονομικών στο ΥΠΕΘΑ.
Αυτό που αναμένεται από την άλλη πλευρά είναι η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010».
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσίευση σχολίου