Με παρέμβαση της Αννας Διαμαντοπούλου, τροποποιείται διατύπωση στο βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου που εμφανίζει τις ελληνικές βραχονησίδες ως διεκδικούμενες από την Ελλάδα και την Τουρκία.
Σπεύδει ταχέως να σβήσει τη φωτιά πριν ανάψει κι εκδηλωθεί «πυρκαγιά τύπου Ρεπούση Νο. 2».Η υπουργός Παιδείας, κ. Αννα Διαμαντοπούλου, μόλις πληροφορήθηκε το περιεχόμενο της σελίδας 163 του βιβλίου της Γ’ Γυμνασίου «Νεώτερη και Σύγχρονη Ιστορία», όπου αναφέρεται ότι… τα Ιμια δεν ανήκουν στην Ελλάδα, αλλά τα… διεκδικούμε μαζί με την Τουρκία (!), ζήτησε από τους συγγραφείς να διορθωθεί άμεσα το συγκεκριμένο εδάφιο, καθώς και να σταλεί εγκύκλιος με το νέο κείμενο τον Σεπτέμβριο στα σχολεία.Πιο συγκεκριμένα, στο κεφάλαιο που αναφέρεται στην τουρκική πολεμική επιχείρηση κατάληψης της ελληνικής βραχονησίδας τον Ιανουάριο του 1996,οι συγγραφείς Ευαγγελία Λούβη και Δημήτρης Ξιφαράς γράφουν: «…την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ιμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)»!
Η φράση εγείρει μεγάλο πολιτικό και εθνικό θέμα, αφού αφήνει σαφώς να εννοηθεί ότι τα Ιμια δεν ήταν κομμάτι της εθνικής μας κυριαρχίας, αλλά τα διεκδικούσαμε κι εμείς μαζί με την Τουρκία!
Με λίγα λόγια η χώρα μας προσφέρει ως δώρο στη γείτονα χώρα ένα ελληνικό σχολικό βιβλίο, στις σελίδες του οποίου η ίδια η Ελλάδα παραδέχεται ότι δεν έχει την κυριαρχία της βραχονησίδας Ιμια, αλλά τη… διεκδικεί!
Το νέο αυτό κρούσμα διαστρέβλωσης στα βιβλία της Ιστορίας θορύβησε την υπουργό, που φαίνεται να… διδάχθηκε πολλά από την προκάτοχό της στο υπ. Παιδείας, κ. Μαριέττα Γιαννάκου, που επί έναν χρόνο δέχθηκε ομαδικά πυρά λόγω του βιβλίου της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού της Μ. Ρεπούση, χάνοντας τη θέση της στο υπουργείο και στη Βουλή…
Αυτομάτως ευαισθητοποιήθηκε, κι έτσι η φράση αλλαγμένη θα τυπωθεί στο νέο βιβλίο που θα εκδοθεί τον Ιανουάριο του 2011.
Με την έναρξη, όμως, της σχολικής χρονιάς 2010-2011 το ερχόμενο φθινόπωρο, οι καθηγητές θα έχουν πάρει στα χέρια τους την ειδική εγκύκλιο, που θα επισημαίνει την εξής τροποποίηση της πρότασης: «…Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση, από την Τουρκία, της βραχονησίδας Ιμια στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)».
Προστίθεται η φράση «από την Τουρκία», έτσι ώστε να γνωρίζουν οι μαθητές, πρώτον, ότι τα Ιμια είναι ελληνικά και δεύτερον, ότι για τη χώρα μας δεν τίθεται κανένα θέμα διεκδίκησης νησιού που μας ανήκει.
Απορίας άξιον είναι, όμως, πως από το 2007, όπου και έχει δοθεί στα σχολεία το επίμαχο βιβλίο της Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου, μέχρι και σήμερα, πρώτον δεν επισημάνθηκε το λάθος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.), και δεύτερον, πως ενώ αξιολογήθηκε, δόθηκε έγκριση για τη διδασκαλία του.
Οι ιστορικοί-αξιολογητές του Π.Ι. δεν δικαιολογούνται να μη γνωρίζουν ότι τα Ιμια είναι ελληνικές βραχονησίδες. Θέμα που συζητείται 14 χρόνια τώρα. Αλλωστε αν είχαν εμπιστοσύνη μόνο στη διεθνή βιβλιογραφία θα έβλεπαν ότι τα Ιμια καταγράφονται ως μέρος της Ελλάδας στα αρχεία τόσο του ιταλικού όσο και του αμερικανικού υπουργείου
Εξωτερικών.
Οπως επίσης, ότι τρεις Ελληνες αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, ο Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο Παναγιώτης Βλαχάκος και ο Εκτορας Γιαλοψός,έχασαν στη βραχονησίδα τη ζωή τους, υπερασπιζόμενοι ελληνικό έδαφος.
Ιστορια ΣΤ’
Ακόμη δεν έχει πάει στα σχολεία το σωστό βιβλίο.
Τρία χρόνια μετά τον… «συνωστισμό στη Σμύρνη, της κυρίας Μαρίας Ρεπούση, στο περιβόητο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’» κι ακόμη οι μαθητές της τελευταίας τάξης του δημοτικού δεν έχουν πάρει στα χέρια τους το νέο βιβλίο της Ιστορίας… που ξαναγράφεται! Ηταν η πρώτη φορά που ένα βιβλίο αποσύρθηκε μέσα σε μια γενική κατακραυγή, η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου που το υποστήριξε δεν επανεκλέγεται βουλευτής, και η κυβέρνηση Καραμανλή χάνει χιλιάδες ψηφοφόρους, που δεν ανέχτηκαν στις εκλογές του 2007 να υπερψηφίσουν… ιστορικές απόψεις που δεν τους
εκφράζουν.
Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν τέτοιες που ανάγκασαν τον ίδιο τον Κ. Καραμανλή να ρίξει την Ιστορία της Ρεπούση… στην πυρά, ενώ είχε πλέον αποδομηθεί στη συνείδηση της κοινής γνώμης και ήταν σχεδόν αδύνατον «να περπατήσει στις αίθουσες».
Οι συγγραφείς του βιβλίου ωραιοποιούσαν την τουρκική κυριαρχία και αποσιωπούσαν τη μαρτυρική ζωή των καταπιεσμένων ραγιάδων, γράφοντας: «Ο λαός μας αφήνεται να ζει με θαυμαστή τάξη, σύμφωνα με τα ήθη και τα έθιμά του. Διατηρεί τα αγαθά του και έχει θρησκευτική ελευθερία…». Η Μικρασιατική Καταστροφή συνέβη μόνο στο μυαλό μερικών ευφάνταστων προσφύγων, αφού ο Μεγάλος Ξεριζωμός συνοψίζεται στη φράση «χιλιάδες
Ελληνες συνωστίζονται στο λιμάνι της Σμύρνης, προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα», λες και έπαιρναν το πλοίο της γραμμής τον Ιούλιο-Αύγουστο για τις διακοπές τους στα νησιά!
Τα λάθη στα σχολικά βιβλία, όμως, είναι ένα παλαιό και πολύ συχνό φαινόμενο, που κατά καιρούς έχει επισημανθεί από τους αξιολογητές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες διατυπώνονται σοβαρές ενστάσεις και κρίνεται ότι τα εγχειρίδια χρήζουν αντικατάστασης. Πρόκειται για τα βιβλία: Μαθηματικών Ε’ Δημοτικού (υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα, δυσκολίες και λάθη), Βιολογίας Γ’
Γυμνασίου (θεωρήθηκε ότι προάγει την καλλιέργεια μεταλλαγμένων προϊόντων) κ.ά.
ΜΕΤΑ ΤΟΝ… ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η παρέμβαση της Αννας Διαμαντοπούλου.
Τι λέει σήμερα το βιβλίο στη σελίδα 163 για την τουρκική πολεμική επιχείρηση κατάληψης της ελληνικής βραχονησίδας τον Ιανουάριο του 1996:
«Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ιμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)».
Τι αλλάζει από τον Σεπτέμβριο στην επίμαχη φράση: «Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση, από την Τουρκία, της βραχονησίδας Ιμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)». Δηλ. Προστίθεται η φράση «από την Τουρκία», έτσι ώστε να πιστοποιείται ότι τα Ιμια είναι ελληνικά και για τη χώρα μας δεν τίθεται κανένα θέμα διεκδίκησης νησιού
που μας ανήκει.
ΕΘΝΟΣ
Δημοσίευση σχολίου