Η αδυναμία της γερμανικής κυβέρνησης, λόγω του υψηλού δημοσιονομικού ελλείμματος να χρηματοδοτήσει εξ ιδίων πόρων τη ναυπήγηση πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων για το Ισραηλινό ναυτικό ανατρέπει τους σχεδιασμούς της μεσανατολικής χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες περί τις αρχές Ιουλίου η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε στο Ισραήλ ότι αδυνατεί να χρηματοδοτήσει με δικούς της πόρους τη ναυπήγηση του έκτου υποβρυχίου τύπου Dolphin (Type 800) και δύο νέων κορβετών.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν διατεθεί από τον γερμανικό προϋπολογισμό πιστώσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ (που αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο του συνολικού κόστους του προγράμματος) για τη ναυπήγηση δύο εξοπλισμένων με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP: Air Independent Propulsion) υποβρυχίων τύπου Dolphin Batch II (Type 800). Τα δύο νέα υποβρύχια (το τέταρτο και πέμπτο του τύπου) εκτιμάται ότι θα ενταχθούν σε υπηρεσία το 2013-2014.
Η ανωτέρω εξέλιξη είναι προφανές ότι έχει άμεση επίπτωση στους ισραηλινούς σχεδιασμούς οι οποίοι έγιναν με δεδομένο ότι η Γερμανία θα χρηματοδοτούσε τη ναυπήγηση του έκτου υποβρυχίου αλλά και ότι θα κάλυπτε τη διαφορά για τη ναυπήγηση δύο κορβετών εκτοπίσματος 2.200 τόνων, παραλλαγή της γνωστής σχεδίασης MEKO-200 της γερμανικής Blohm+Voss (B+V). Σύμφωνα με τις ισραηλινές εκτιμήσεις το κόστος και των δύο σκαφών ανέρχεται σε περίπου 800 εκατ. δολάρια ΗΠΑ εκ των οποίων έχουν διασφαλιστεί από τον ισραηλινό προϋπολογισμό πιστώσεις ύψους μόνο 300 εκατ. δολαρίων. Το Ισραηλινό ναυτικό εξετάζει πλέον εναλλακτικούς τρόπους υλοποίησης του προγράμματος, όπως η ναυπήγηση των δύο κορβετών στο Ισραήλ, στα ναυπηγεία της Israel Shipyards στη Χάιφα, με συμπλήρωση της χρηματοδότησης από άλλους κωδικούς του ισραηλινού προϋπολογισμού αφού η υλοποίηση του έργου θα δημιουργήσει τουλάχιστον 400 νέες θέσεις εργασίας και συνεπώς έχει σαφή αναπτυξιακή διάσταση.
Όμως η διερεύνηση εναλλακτικών επιλογών δεν περιορίζεται μόνο στον τόπο ναυπήγησης. Παράλληλα αξιολογείται και η πρόταση της αμερικανικής κοινοπραξίας των Alion Science and Technology και Northrop Grumman για μία επιμηκυμένη έκδοση της γνωστής κορβέτας τύπου Eilat (Saar 5) που είναι εκτοπίσματος 1.295 τόνων. Κύριο σημείο προβληματισμού του Ισραηλινού ναυτικού είναι κατά πόσον θα είναι επιτυχής η επιμήκυνση της σχεδίασης καθώς έχει πλέον αποφασιστεί η ναυπήγηση πλοίων σημαντικά μεγαλύτερου εκτοπίσματος από τις Saar 5 που θα μπορούν να εξοπλιστούν με το νέο ισραηλινής ανάπτυξης ραντάρ ενεργού διάταξης φάσης (EL/M-2248 MF-STAR της Elta), σύστημα κάθετης εκτόξευσης βλημάτων Mk. 41 και ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας Sikorsky S-70 Seahawk.
Πάντως έχουν ήδη αρχίσει οι διεργασίες στο εσωτερικό της ισραηλινής κυβέρνησης προκειμένου να εξευρεθούν οι οικονομικοί πόροι που απαιτούνται για την ομαλή υλοποίηση του ναυπηγικού προγράμματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες περί τις αρχές Ιουλίου η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε στο Ισραήλ ότι αδυνατεί να χρηματοδοτήσει με δικούς της πόρους τη ναυπήγηση του έκτου υποβρυχίου τύπου Dolphin (Type 800) και δύο νέων κορβετών.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν διατεθεί από τον γερμανικό προϋπολογισμό πιστώσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ (που αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο του συνολικού κόστους του προγράμματος) για τη ναυπήγηση δύο εξοπλισμένων με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP: Air Independent Propulsion) υποβρυχίων τύπου Dolphin Batch II (Type 800). Τα δύο νέα υποβρύχια (το τέταρτο και πέμπτο του τύπου) εκτιμάται ότι θα ενταχθούν σε υπηρεσία το 2013-2014.
Η ανωτέρω εξέλιξη είναι προφανές ότι έχει άμεση επίπτωση στους ισραηλινούς σχεδιασμούς οι οποίοι έγιναν με δεδομένο ότι η Γερμανία θα χρηματοδοτούσε τη ναυπήγηση του έκτου υποβρυχίου αλλά και ότι θα κάλυπτε τη διαφορά για τη ναυπήγηση δύο κορβετών εκτοπίσματος 2.200 τόνων, παραλλαγή της γνωστής σχεδίασης MEKO-200 της γερμανικής Blohm+Voss (B+V). Σύμφωνα με τις ισραηλινές εκτιμήσεις το κόστος και των δύο σκαφών ανέρχεται σε περίπου 800 εκατ. δολάρια ΗΠΑ εκ των οποίων έχουν διασφαλιστεί από τον ισραηλινό προϋπολογισμό πιστώσεις ύψους μόνο 300 εκατ. δολαρίων. Το Ισραηλινό ναυτικό εξετάζει πλέον εναλλακτικούς τρόπους υλοποίησης του προγράμματος, όπως η ναυπήγηση των δύο κορβετών στο Ισραήλ, στα ναυπηγεία της Israel Shipyards στη Χάιφα, με συμπλήρωση της χρηματοδότησης από άλλους κωδικούς του ισραηλινού προϋπολογισμού αφού η υλοποίηση του έργου θα δημιουργήσει τουλάχιστον 400 νέες θέσεις εργασίας και συνεπώς έχει σαφή αναπτυξιακή διάσταση.
Όμως η διερεύνηση εναλλακτικών επιλογών δεν περιορίζεται μόνο στον τόπο ναυπήγησης. Παράλληλα αξιολογείται και η πρόταση της αμερικανικής κοινοπραξίας των Alion Science and Technology και Northrop Grumman για μία επιμηκυμένη έκδοση της γνωστής κορβέτας τύπου Eilat (Saar 5) που είναι εκτοπίσματος 1.295 τόνων. Κύριο σημείο προβληματισμού του Ισραηλινού ναυτικού είναι κατά πόσον θα είναι επιτυχής η επιμήκυνση της σχεδίασης καθώς έχει πλέον αποφασιστεί η ναυπήγηση πλοίων σημαντικά μεγαλύτερου εκτοπίσματος από τις Saar 5 που θα μπορούν να εξοπλιστούν με το νέο ισραηλινής ανάπτυξης ραντάρ ενεργού διάταξης φάσης (EL/M-2248 MF-STAR της Elta), σύστημα κάθετης εκτόξευσης βλημάτων Mk. 41 και ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας Sikorsky S-70 Seahawk.
Πάντως έχουν ήδη αρχίσει οι διεργασίες στο εσωτερικό της ισραηλινής κυβέρνησης προκειμένου να εξευρεθούν οι οικονομικοί πόροι που απαιτούνται για την ομαλή υλοποίηση του ναυπηγικού προγράμματος.
Δημοσίευση σχολίου