GuidePedia

0
Θέμα στρατηγικής σημασίας η συμφωνία με την Cosco, διαμηνύουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και η υπουργός Οικονομίας, σε συνεντεύξεις τους στον κυριακάτικο Τύπο. Η Λούκα Κατσέλη επισημαίνει πως περιθώρια για άλλη αναβολή στην εγκατάσταση των Κινέζων στον Πειραιά «δεν υπάρχουν». Ο Θ. Πάγκαλος αξιώνει από τους λιμενεργάτες «να δημοσιοποιήσουν τα πραγματικά τους αιτήματα».....

«Η προσπάθειά μας να αποτρέψουμε την παρούσα μορφή της σύμβασης ήταν δικαιολογημένη. Δεν ξέρω αν πάντα πήρε τη σωστή μορφή ή αν πάντα χρησιμοποιήθηκαν οι σωστές διατυπώσεις. Οπως και να έχει όμως, δεν μπορεί μια κυβέρνηση να απαλλάσσεται από υποχρεώσεις που έχουν συναφθεί νομίμως από την προηγούμενη», λέει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην Καθημερινή της Κυριακής.
«Σημειωτέον δε ότι πρόκειται για μια διεθνή σύμβαση με έναν κινεζικό κολοσσό, ο οποίος μπορεί να μετατρέψει τον Πειραιά σε κεντρικό λιμάνι της Μεσογείου. Για να καταλάβετε τι μπορούν να μας προσφέρουν οι ταχύτατα αυξανόμενες εξαγωγές της Κίνας, αρκεί να πω ότι το σύνολο των εξαγωγών της το 1989 είναι οι σημερινές κινεζικές εξαγωγές μιας ημέρας!», αναφέρει, τονίζοντας ότι «πέραν τούτου, η Κίνα έχει δείξει τη φιλική της διάθεση σε όλα τα διεθνή μας θέματα. Επομένως, η συμφωνία με την Cosco είναι θέμα γεωπολιτικής στρατηγικής επιλογής».
Επίσης, ο κ. Πάγκαλος επισημαίνει ότι «η επαναδιαπραγμάτευση σε ορισμένα σημεία της σύμβασης ουδόλως αιτιολογεί το κλείσιμο του προβλήτα που ματαιώνει το εξωτερικό εμπόριο της χώρας».
«Και αυτό πρέπει να το καλαλάβουν όλοι, κυρίως όσοι τυχόν έχουν ανομολόγητους σκοπούς, όπως αυτοί που διαβάζω στον ΄΄Ριζοσπάστη΄΄ και την ΄΄Αυγή΄΄», τονίζει.
«Αν διαπραγματευτικός στόχος των λιμενεργατών είναι να ακυρώσουν τη σύμβαση ή και άλλες ανομολόγητες αξιώσεις, να βρουν το θάρρος να το πουν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους», διαμηνύει ο κ. Πάγκαλος και προσθέτει: «Διαπραγμάτευση με αδιέξοδους ή ανομολόγητους πόθους δεν θα κάνουμε, πόσω μάλλον αν αρχίσει η οικονομία να υφίσταται βαρύτατες συνέπειες».
Από την πλευρά της, η υπουργός Οικονομίας, μιλώντας στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, αναφέρει ότι «η κατάργηση της συμφωνίας δεν μπορεί να γίνει νομικά και, επιπλέον, θα έδινε ένα κακό σήμα στις διεθνείς αγορές για την αξιοπιστία της ελληνικής κυβέρνησης και τη συνέχεια του ελληνικού κράτους».
«Η συνεργασία με την Κίνα είναι στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα», υπογραμμίζει η Λ. Κατσέλη, η οποία όμως δηλώνει ότι «η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση».
Παράλληλα, σημειώνει πως περιθώρια για άλλη αναβολή στην εγκατάσταση των Κινέζων στον Πειραιά «δεν υπάρχουν».
Εντός της ημέρας θα αποφασίσουν οι λιμενεργάτες για την κινητοποίησή τους. Οι απεργοί υποστηρίζουν ότι από την κυβέρνηση δεν υπήρξε καμία δέσμευση για την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων και του δημοσίου ελέγχου του λιμανιού. Ζητούν το «πάγωμα» της σύμβασης με την Cosco μέχρι τις 15 Ιανουαρίου.
Την ερχόμενη Τρίτη, όποτε και θα επικυρωθεί η τοποθέτηση του Γιώργου Ανωμερίτη στην ηγεσία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ξεκινάει ο διάλογος για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη σύμβαση παραχώρησης με την COSCO.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top