GuidePedia

0


Η προτεινόμενη τροπολογία (ιδίως το άρθρο 4) στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης θα οδηγήσει στη χορήγηση άδειας διαμονής σε ευρύτατο (και μη προσδιορίσιμο εκ των προτέρων) αριθμό αλλοδαπών οι οποίοι σήμερα στερούνται το εν λόγω δικαίωμα:

• Η τροπολογία απαιτεί την κατοχή (έστω ληγμένου) διαβατηρίου, αλλά χορηγεί άδεια διαμονής σε περίπτωση “αντικειμενικής αδυναμίας εφοδιασμού του ενδιαφερόμενου με διαβατήριο”, επομένως σε όλους όσοι εισέρχονται παράνομα στη χώρα από τα χερσαία και θαλάσσια σύνορά της, και έτσι ανοίγει την πόρτα της εξαίρεσης στον κανόνα.

• Η τροπολογία χορηγεί άδεια διαμονής σε όσους στερούνται διαβατήριο κατόπιν τεκμηριωμένης αίτησης του ενδιαφερόμενου και γνώμης της Επιτροπής Μετανάστευσης, όμως είναι προφανές ότι οι αιτήσεις θα είναι συνήθως διανθισμένες με μη επιβεβαιώσιμα γεγονότα, ενώ η γνώμη της Επιτροπής Μετανάστευσης θα είναι απλή (όχι σύμφωνη και συνεπώς ανατρέψιμη) και μη υποκείμενη σε συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία ουδόλως αναφέρονται στο κείμενο της τροπολογίας.

• Η τροπολογία απαιτεί (αόριστα) τη μη συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας, όμως δε διευκρινίζει ρητά αν απαιτεί λευκό ποινικό μητρώο του ενδιαφερόμενου στην Ελλάδα η αν επιτρέπει τη χορήγηση άδειας διαμονής και στην περίπτωση της καταδίκης του για συγκεκριμένα ποινικά αδικήματα (και ποια ακριβώς), τα οποία ουδόλως αναφέρονται στο κείμενο της τροπολογίας.

• Η τροπολογία δε διευκρινίζει αν εφαρμόζεται σε πρόσωπα εγγεγραμμένα στον κατάλογο ανεπιθύμητων αλλοδαπών, αν η εγγραφή αυτή αποτελεί ή όχι κριτήριο για τη συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας οι οποίοι αποκλείουν τη χορήγηση άδειας διαμονής, αν η επιγενόμενη συνδρομή τέτοιων λόγων αποτελεί ή όχι λόγο για την ανάκληση της τελευταίας και αν η χορήγησή της καταργεί αυτοδίκαια την εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθύμητων αλλοδαπών.

• Η τροπολογία δε διευκρινίζει πώς ακριβώς θα διαπιστώνεται η ποινική κατάσταση του ενδιαφερόμενου στο κράτος καταγωγής του στην περίπτωση της ανυπαρξίας διαύλων αστυνομικής ή δικαστικής συνεργασίας με αυτό, με αποτέλεσμα να μην παρέχεται επαρκής πληροφόρηση ακόμη και για αλλοδαπούς που εμπλέκονται σε βαρύτατες αξιόποινες πράξεις στο έδαφός του.
• Η τροπολογία απαιτεί την καταβολή παραβόλου τριακοσίων (300) ευρώ, δηλαδή ποσού χαμηλότερου και από εκείνο για την προσφυγή του κατηγορουμένου ο οποίος παραπέμπεται ενώπιον του τριμελούς πλημμελειοδικείου (όπως αυτή σύντομα θα αναμορφωθεί), καθώς και τέλους εκτύπωσης άδειας διαμονής δεκαέξι (16) ευρώ, το οποίο αποτελεί σοβαρή ένδειξη για το μεγάλο αριθμό αδειών οι οποίες θα εκδοθούν.

• Η τροπολογία προβλέπει την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), η εξασφάλιση της οποίας θα είναι ιδιαίτερα ευχερής ειδικά έναντι χρηματικού ανταλλάγματος, με πολύ πιθανή συνέπεια τη δημιουργία βιομηχανίας (“φάμπρικας”) υπεύθυνων δηλώσεων εργοδότη, αμοιβαία επωφελούς για εργοδότες και αλλοδαπούς.

• Η τροπολογία προβλέπει την ανάκληση της άδειας διαμονής αν ο κάτοχος της δεν απασχολείται “επί μακρό χρονικό διάστημα”, η έκταση του οποίου δε διευκρινίζεται ούτε η τροπολογία παρέχει συγκεκριμένα κριτήρια (έστω ενδεικτικά) για την εφαρμογή ή τον αποκλεισμό της.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top