GuidePedia

0

Η ευλαβική τήρηση των διαδικασιών από το πλήρωμα του διθέσιου Mirage 2000BGM πριν την εγκατάλειψη, ίσως το οδηγήσει πάλι στον ουρανό του Αιγαίου! Το αεροσκάφος μπορεί να κατέπεσε, όμως ΔΕΝ συνετρίβη!
Το αεροσκάφος βρίσκεται σε απόσταση 1,5 μιλίων Νοτιοδυτικά της Σάμου σε βάθος 50μέτρων. Στην περιοχή βρίσκεται ήδη η Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) που ανήκει στην 206 Πτέρυγα Αεροπορικών Υποδομών, με αποστολή την ανάσυρση του αεροσκάφους, για το οποίο οι πρώτες ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η δομή του βρίσκεται σε καλή κατάσταση!

Παρενθετικά και για να αντιληφθούν οι αναγνώστε μας την αξία και τις ικανότητες της εν πολλοίς άγνωστης μονάδας της Πολεμικής Αεροπορίας, παραπέμπουμε μόνο μία παράγραφο της παρουσίασής της στη σελίδα του κλάδου (www.haf.gr):
«Τα τελευταία χρόνια η ΚΟΣΥΘΕ έχει προβεί στην ανέλκυση πολλών αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Μεταξύ αυτών αξιομνημόνευτες είναι οι αποστολές ανάσυρσης (σε συνεργασία με τη ΜΥΚ) των σορών του ηρωϊκού πληρώματος του Ε/Π Augusta Bell στα Ίμια, της ανέλκυσης του πυροσβεστικού Α/Φ CL 215 από τη λίμνη Υλίκη (το οποίο και ξαναπέταξε), του MIRAGE-2000 από την περιοχή «Καλόγηροι» του Αιγαίου (σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ, από το βάθος ρεκόρ των 592 μ), του Ε/Π CHINOOK από το Άθως (σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ και τη ΜΥΚ), καθώς του Α/Φ CL 415 από τον Ευβοϊκό Κόλπο και του CL 215 από την Ανάβυσσο. Μεταξύ των πολλών ιστορικών Α/Φ, που έχουν ανελκυσθεί από την ΚΟΣΥΘΕ, συμπεριλαμβάνονται το RAF Bristol Blenheim στο Ρέθυμνο, το JUNKERS – 52/3m στη Λέρο και το JU-87 STUKA στη Ρόδο».
Τι ακριβώς έγινε όμως χθες: Το πλήρωμα, ενώ πετούσε στα 500 πόδια αντιλήφθηκε το πρόβλημα στον κινητήρα. Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα εισρόφησης πουλιού ή όπως ορθώς γράφηκε χθες από διάφορους ιστοχώρους από το αποκαλούμενο «compression stall», Στην ουσία μιλάμε για απώλεια ισχύος, «απώλεια ώσης» στον κινητήρα.
Αμέσως το πλήρωμα επιχείρησε να πάρει ύψος και κατόρθωσε να φέρει το αεροσκάφος στα 1.500 πόδια. Επιχείρησε να επανεκκινήσει τον κινητήρα, δυστυχώς χωρίς θετικό αποτέλεσμα. Αμέσως μετά, σύμφωνα με τους σαφείς κανόνες και τις ρητές οδηγίες της Πολεμικής Αεροπορίας, το πλήρωμα προετοιμάστηκε για ασφαλή εγκατάλειψη του αεροσκάφους, την αποκαλούμενη «διαδικασία ελεγχόμενης εγκατάλειψης». Και αυτό έπραξαν οι δύο χειριστές.
Έπεσαν σε περιοχή όπου πραγματοποιούνταν άσκηση των ειδικών δυνάμεων του Στρατού, τα στελέχη του οποίου γρήγορα αντιλήφθηκαν το συμβάν και σε χρόνο ρεκόρ είχαν φθάσει δίπλα στους συναδέλφους τους, προσφέροντάς τους ασφαλή και άμεση μεταφορά στη στεριά.
Το δε αεροσκάφος, με προφανή και την εύνοια της τύχης έπεσε σχετικά ομαλά στο νερό και η στιβαρή κατασκευή του έχει βοηθήσει ώστε να μην φαίνεται να έχει πάθει πολύ σοβαρή ζημιά. Δεδομένου μάλιστα του ότι τόσο οι τεχνικές βάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και η ΕΑΒ διαθέτουν εμπειρία από παρόμοιο περιστατικό με το Mirage 2000 που προσθαλασσώθηκε ομαλά μερικά μέτρα πριν τον διάδρομο της αεροπορικής βάσης στη Σκύρο, δεν αποκλείεται το Mirage 2000BGM να ξαναβρεθεί στο πλαίσιο αποστολής στον ουρανό του Αιγαίου.
Η φωτογραφία που δημοσιεύουμε είναι από την διαδικτυακή σελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας και αφορά στην προηγούμενη ανέλκυση από το ΚΟΣΥΘΕ μαχητικού αεροσκάφους Mirage 2000, το οποίο όπως φαίνεται είναι εν πολλοίς άθικτο.



Δημοσίευση σχολίου

 
Top