Ολοκληρώθηκε πριν μερικές μέρες η τάφρος που αποκόπτει το προγεφύρωμα του Κάραγατς από προσωπικό και μέσα του Μηχανικού. Η τάφρος έχει μήκος 12 χλμ, πλάτος 35 μέτρα, βάθος 12 μέτρα, ύψος αναχώματος 7 μέτρα. Οι πρώτες εργασίες είχαν ξεκινήσει το 1974 αλλά δεν προχώρησαν ποτέ.
Το έργο έλαβε προτεραιότητα μετά την αγορά των νέων γεφυροφόρων αρμάτων από τις τουρκικές δυνάμεις.
Το έργο ολοκληρώθηκε αποκλειστικά με μέσα και προσωπικό του Μηχανικού καθότι το κόστος για την ανάθεση του σε εργολαβικές επιχειρήσεις ήταν απαγορευτικό. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 70 μηχανήματα ΜΧ και 20 ανατρεπόμενα φορτηγά, ενώ το εργοτάξιο δούλευε 16 ώρες την ημέρα για αρκετούς μήνες, σε δύο βάρδιες.
Κατά τη σχεδίαση λήφθηκαν υπόψη υπάρχοντα δρομολόγια που επειδή διακόπτονταν έπρεπε να ξαναχαραχθούν και κανάλια που επίσης έπρεπε να αλλάξουν πορεία. Η τάφρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν βαλβίδα εκτόνωσης του ποταμού Άρδα σε περιόδους πλημμύρας.
Η κατασκευή της τάφρου άλλαξε και τα δρομολόγια εισόδου των λαθρομεταναστών. Πλέον η μαζική είσοδος των λαθρομεταναστών γίνεται από το Πέταλο.
Να σημειωθεί η εχθρική στάση της Τουρκίας κατά την κατασκευή της τάφρου. Στην ευρύτερη περιοχή δε λειτουργούσε κανένα μέσο επικοινωνίας γιατί είχαν προωθήσει στο σημείο Λόχο Ηλεκτρονικού Πολέμου ο οποίος μπλόκαρε τις επικοινωνίες του εργοταξίου.
Γιά άλλη μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η αξία του Σώματος του Μηχανικού για την προσφορά τους όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο. Άραγε πόσα μικρού μεγέθους δημόσια και τοπικά έργα θα είχαν πραγματοποιηθεί με χαμηλότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ταχύτερα, αν δεν είχε καταργηθεί η περίφημη ΜΟΜΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το έργο έλαβε προτεραιότητα μετά την αγορά των νέων γεφυροφόρων αρμάτων από τις τουρκικές δυνάμεις.
Το έργο ολοκληρώθηκε αποκλειστικά με μέσα και προσωπικό του Μηχανικού καθότι το κόστος για την ανάθεση του σε εργολαβικές επιχειρήσεις ήταν απαγορευτικό. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 70 μηχανήματα ΜΧ και 20 ανατρεπόμενα φορτηγά, ενώ το εργοτάξιο δούλευε 16 ώρες την ημέρα για αρκετούς μήνες, σε δύο βάρδιες.
Κατά τη σχεδίαση λήφθηκαν υπόψη υπάρχοντα δρομολόγια που επειδή διακόπτονταν έπρεπε να ξαναχαραχθούν και κανάλια που επίσης έπρεπε να αλλάξουν πορεία. Η τάφρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν βαλβίδα εκτόνωσης του ποταμού Άρδα σε περιόδους πλημμύρας.
Η κατασκευή της τάφρου άλλαξε και τα δρομολόγια εισόδου των λαθρομεταναστών. Πλέον η μαζική είσοδος των λαθρομεταναστών γίνεται από το Πέταλο.
Να σημειωθεί η εχθρική στάση της Τουρκίας κατά την κατασκευή της τάφρου. Στην ευρύτερη περιοχή δε λειτουργούσε κανένα μέσο επικοινωνίας γιατί είχαν προωθήσει στο σημείο Λόχο Ηλεκτρονικού Πολέμου ο οποίος μπλόκαρε τις επικοινωνίες του εργοταξίου.
Γιά άλλη μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η αξία του Σώματος του Μηχανικού για την προσφορά τους όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο. Άραγε πόσα μικρού μεγέθους δημόσια και τοπικά έργα θα είχαν πραγματοποιηθεί με χαμηλότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ταχύτερα, αν δεν είχε καταργηθεί η περίφημη ΜΟΜΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσίευση σχολίου