GuidePedia

0
«Tον ασκό του Αιόλου» για τουρκοποίηση της εκπαίδευσης στη Θράκη και υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα ανοίγει το νέο πρόγραμμα «Εκπαίδευσης των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας» του υπουργείου Παιδείας.
Οπως καταγγέλλει ο αναπληρωτής καθηγητής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Γιώργος Παύλος, που εδώ και χρόνια εργάζεται για την εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων, η ειδική γραμματέας Παιδείας Θάλεια Δραγώνα έχει αποτύχει να δώσει λύσεις στα καίρια προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη,
στερώντας από τον μουσουλμανικό πληθυσμό τη δυνατότητα συστηματικής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, ενώ εισάγει... καινά δαιμόνια (δημοψηφίσματα κ.ά.), που εύκολα γίνονται «βούτυρο στο ψωμί» των πολιτικών επιδιώξεων του τουρκικού προξενείου.
Ο καθηγητής Γ. Παύλος, στο Προεδρικό Μέγαρο με τον κ. Κάρολο Παπούλια.
Επιστολή στην υπουργό
Τον Μάρτιο του 2010 το υπουργείο Παιδείας απηύθυνε πρόσκληση προς τα ΑΕΙ της χώρας για την υποβολή προτάσεων για την «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για τα έτη 2010-2013. «Ή εμείς έχουμε χάσει τα λογικά μας και παραλογιζόμεθα ή εδώ στη Θράκη συμβαίνουν παράλογα πράγματα» σημειώνει ο καθηγητής στην επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

«Στη Θράκη του 2010 το ελληνικό υπουργείο Παιδείας μελετά και σχεδιάζει επίσημα την εισαγωγή της τουρκικής σε όλα τα δημόσια σχολεία, δημιουργεί δίγλωσσα νηπιαγωγεία, για τα οποία δεν προνοεί κατά στον σχεδιασμό του τη χρήση των άλλων μητρικών γλωσσών της μειονότητας (πομακική και ρομά), προάγει διαφοροποιημένη παιδαγωγική, υποβιβάζει την ελληνική σε δεύτερη γλώσσα...

Για τα ανωτέρω το υπουργείο Παιδείας διαθέτει για τους επόμενους 36 μήνες 10 εκατομμύρια ευρώ, εν μέσω περικοπών συντάξεων, μισθών και νέων φορολογικών αυξήσεων. Δεν μπορούμε παρά να καταγγείλουμε αυτήν την προσβλητική για τη Δημοκρατία και την επιστημονική δεοντολογία μεθόδευση» τονίζει στην επιστολή του προς την Αννα Διαμαντοπούλου.

Μύδρους εξαπολύει στην ειδική γραμματέα Θάλεια Δραγώνα στην επιστολή που της απευθύνει ο καθηγητής κ. Παύλος. «Στις δηλώσεις σας, κατά την πρόσφατη επίσκεψή σας στην Ξάνθη, περί δίγλωσσων νηπιαγωγείων, ναι μεν μιλάτε για χρήση της μητρικής γλώσσας, αλλά διευκρινίζετε εφόσον αυτό ζητηθεί από τα ίδια τα μέλη της μειονότητας» σημειώνει.

«Πώς, όμως, θα ζητηθεί ό,τι ζητηθεί; Σίγουρα με κάποιον τρόπο αντικειμενικό και μετρήσιμο. Στο σημείο αυτό διαπράττετε μέγιστο και ιστορικό σφάλμα, που θα πυροδοτήσει ανήκουστες πλέον διεκδικήσεις στη Θράκη, έξω από κάθε λογική, δίκαιη και σύμφωνη προς το διεθνές δίκαιο διαχείριση μειονοτικών θεμάτων. Διότι, όπως γνωρίζετε πολύ καλά -ή θα πρέπει να γνωρίζετε- η μη τουρκόφωνη μουσουλμανική κοινωνία της Θράκης βρίσκεται εγκλωβισμένη -με την ανοχή της ελληνικής Πολιτείας δυστυχώς- στον ασφυκτικό κλοιό του τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, το οποίο λειτουργεί ως άτυπο τουρκικό υπουργείο Θράκης».

Σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Παύλο, η κ. Δραγώνα «θέτει για πρώτη φορά τις βάσεις για τη μελλοντική νομιμοποίηση του δημοψηφίσματος ως μέσου έκφρασης των διαφόρων αιτημάτων από πλευράς της μουσουλμανικής κοινωνίας της Θράκης προς την ελληνική Πολιτεία, την οποία αν δεν την ακυρώσει άμεσα, ανοίγει τον δρόμο για τη σταδιακή και άτυπη διχοτόμηση της Θράκης, αρχής γενομένης από την εκπαίδευση...».


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΙΛΙΑ
«Συνεργασία, αλλά όχι με όρους υποτέλειας»



Oι παρατηρήσεις του αναπληρωτή καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θράκης έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού ο Γιώργος Παύλος ήταν αυτός που σχεδίασε και υλοποίησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 το καινοτόμο «Πρόγραμμα Φροντιστηρίων Ενισχυτικής Διδασκαλίας», προσφέροντας δωρεάν μαθήματα στους μαθητές της μουσουλμανικής κοινωνίας στη Θράκη. Στο πρόγραμμα αυτό διετέλεσε επιστημονικός υπεύθυνος έως το 1997, οπότε και παραχώρησε τη λειτουργία τους στο καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Παιδείας.

«Πάντοτε ήμουν υπέρμαχος της ελληνοτουρκικής φιλίας και της γόνιμης συνεργασίας Ελλάδας - Τουρκίας, αλλά όχι με όρους υποτέλειας», εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακής» ο Γ.Παύλος. «Προσωπικά δεν έχω τίποτε εναντίον του προσώπου της κ. Δραγώνα, κάτι το οποίο άλλωστε φανερώνει και η σιωπή μου επί 13 χρόνια, ενώ διαπίστωνα τα συνεχή της λάθη.

Θεωρώ όμως ότι είμαστε υποχρεωμένοι ως Ελληνες πολίτες αλλά και ως επιστήμονες, γνωρίζοντες από κάθε άποψη και σε βάθος τα θέματα της Θράκης, να ζητήσουμε από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό της χώρας, αλλά και ολόκληρο τον πολιτικό κόσμο και την ελληνική κοινωνία να προστατεύσουν τη Θράκη από ενέργειες που θα στοιχίσουν ακριβά και θα οδηγήσουν σε μη αντιστρεπτά φαινόμενα. Βρισκόμαστε άλλωστε προ μεγάλης εκπλήξεως και απορίας, διότι φθάσαμε να αγωνιζόμαστε να προασπίσουμε τη Θράκη από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, ωσάν να πρόκειται περί ενός υπουργείου ξένου προς την Ελλάδα και τα ελληνικά συμφέροντα!».


Επιστολές
Ενθαρρύνετε τη δημιουργία κράτους εν κράτει

Δριμύ κατηγορώ απευθύνει ο καθηγητής κ. Παύλος στη Θάλεια Δραγώνα μέσω της επιστολής του.

«Παραβιάσατε και παραβιάζετε βασικές δημοκρατικές, παιδαγωγικές και διαπολιτισμικές αρχές, εγκλωβίζοντας την ελληνική Πολιτεία σε ένα νέο αδιέξοδο και μη αντιστρεπτό δρόμο, που αργά ή γρήγορα θα καταλήξει σε καταστροφικές για τη Θράκη και την Ελλάδα συνέπειες.

Ενθαρρύνετε την ανάπτυξη ενός ανθελληνικού και αντιευρωπαϊκού τουρκικού εθνικισμού στη Θράκη και αποδυναμώσατε τη γνήσια ελληνο-τουρκική φιλία μεταξύ των δύο λαών. - Στερήσατε με τους λανθασμένους σας σχεδιασμούς το σύνολο της μουσουλμανικής νεολαίας από τη δυνατότητα συστηματικής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και παροχής ενισχυτικής διδασκαλίας.

-Με τις πρόσφατα δρομολογημένες μεθοδεύσεις σας συνεχίζετε έμμεσα να συμβάλλετε και να ανέχεστε την αυταρχική τουρκοποίηση όλης της μουσουλμανικής κοινωνίας της Θράκης. -Εχετε δημιουργήσει συνθήκες μονοπωλίου στα εκπαιδευτικά πράγματα της περιοχής, αποκλείοντας δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που δεν ευθυγραμμίζονται με τις δικές σας ιδεολογικές επιλογές και προκαταλήψεις», καταγγέλλει ο καθηγητής κ. Παύλος.

Υπόνοιες αφήνει ο καθηγητής και για τα προηγούμενα προγράμματα της Θ. Δραγώνα στην περιοχή. «Με δική σας ευθύνη σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από το 1997 έως σήμερα 3 εθνικά προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ του υπουργείου Παιδείας ύψους μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, και ενώ θα μπορούσατε να έχετε δώσει πραγματικές λύσεις στο γλωσσικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα των μουσουλμάνων της Θράκης, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε πιο πίσω και από εκεί που ξεκινήσαμε» σημειώνεται στην επιστολή.
ΕΘΝΟΣ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top