GuidePedia

0
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της οικονομικής εφημερίδας “Αξία”, οι ισχυροί “δημοκρατικοί” εκδότες έχουν ενοχληθεί με τη στάση του Γιώργου Παπανδρέου, όχι μόνο επειδή τους αντιμετωπίζει ως απλούς επιχειρηματίες και δε συνομιλεί μαζί τους, αλλά και διότι αποφάσισε, χωρίς καμία διαβούλευση, να επιβάλει φόρο 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων.

ύμφωνα με την εφημερίδα, οι ιδιοκτήτες του Πήγασου και του ΔΟΛ, Γιώργος Μπόμπολας και Σταύρος Ψυχάρης, στην πρόσφατη συνάντησή τους, συζήτησαν εκτενώς το θέμα και αποφάσισαν να αντιδράσουν με τρόπο κοινό και συντεταγμένο.
Δεν είναι τυχαίο ότι το Έθνος και τα Νέα επικρίνουν πια ανοιχτά λάθη και παραλείψεις της κυβέρνησης, ενώ έχουν πάψει να λειτουργούν ως “κυματοθραύστες” των σκληρών μέτρων προς την κοινή γνώμη. Ενδεικτικό είναι ότι το κύριο ρεπορτάζ των Νέων χθες έλεγε ότι ΔΝΤ και Κομισιόν θα επιβάλουν νέα μέτρα στην Ελλάδα τον Ιούλιο, αναφερόμενο και στις “τραγικές καθυστερήσεις” ορισμένων από τις πιο βασικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης έναντι των εταίρων μας.

Την ίδια στιγμή, καθαρά απέναντι στην κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει περάσει και η Ελευθεροτυπία, αφού εδώ και δύο μήνες βγαίνει στην κυβέρνηση αρκετά επιθετικά, και ασκεί συστηματική αντιπολίτευση.

Άλλωστε, ήταν η Ελευθεροτυπία, που φιλοξένησε προχθές το ρεπορτάζ που υποχρέωσε σε παραίτηση την Άντζελα Γκερέκου. Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Γιώργος Παπανδρέου δε θα κάνει προς το παρόν πίσω όσον αφορά στην τηλεοπτική διαφήμιση.

Το άρθρο 5 Σημείο 12 του νομοσχεδίου για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη της ΕΕ και το ΔΝΤ, που προβλέπει το φόρο 20%:

«Επιβάλλεται ειδικός φόρος στις διαφημίσεις που προβάλλονται από την τηλεόραση. Ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί της αξίας της διαφήμισης που υπολογίζουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις .

Ο φόρος βαρύνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή το διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του… Τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20η) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα.»

Βέβαια, η πληρωμή του φόρου στο δημόσιο, εμποδίζει τις διαφημίσεις με πίστωση, αφού θα καταβάλλονται τον επόμενο μήνα, δεδομένου ότι είναι συνήθης πρακτική από τις διαφημιστικές εταιρείες η εξόφληση στα μέσα μέχρι και έξι μήνες, όταν όμως πληρώνονται άμεσα, τα τηλεοπτικά κανάλια θα έχουν ρευστό στα ταμεία τους για τουλάχιστον είκοσι ημέρες μέχρι να το καταβάλουν στο δημόσιο.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top