Οι φόβοι για τουρκικές προκλήσεις με αφορμή τη διεξαγωγή τριών στρατιωτικών ασκήσεων στο Αιγαίο, τις οποίες η «Διπλωματία» είχε επισημάνει εγκαίρως, επιβεβαιώνονται. Χθες, τουρκική φρεγάτα παρενέβη μέσω ασυρμάτου και ζήτησε από ελληνικό μεταγωγικό C-130, αλλά και από μαχητικά που εκτελούσαν νυχτερινή άσκηση στο κεντρικό Αιγαίο, τα στοιχεία των πτήσεων τους και ποιες είναι οι προθέσεις τους.
Κάτι που εκλαμβάνεται από Έλληνες επιτελείς ως προσπάθεια των Τούρκων να ελέγξουν την εναέρια κυκλοφορία του Αιγαίου και να εμφανιστούν ως «συνδιαχειριστές».
Τουρκική φρεγάτα.Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της αποβατικής άσκησης «Effes» και της αεροναυτικής άσκησης «Beyaz Firtina» που εκτελούν οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις σε περιοχές που έχουν δεσμεύσει στο Αιγαίο και σε τουρκικά χωρικά ύδατα και εναέριο χώρο και επρόκειτο να διαρκέσουν έως τις 5 Ιουνίου και 21 Μαίου αντίστοιχα, πλοία της Άγκυρας αναπτύχθηκαν στη Χίο, την Άνδρο και τη Σκύρο. Μόλις το απόγευμα της Τρίτης η τουρκική φρεγάτα «Γκαζιαντέπ» (έχει κάνει και βόλτα μέχρι το Σούνιο) κάλεσε μέσω ασυρμάτου το πλήρωμα του C-130 που εκτελούσε το δρομολόγιο Λέσβος-Λήμνος και ζήτησε να μάθει που κατευθύνεται και ποια είναι η ώρα προσγείωσης του. Αυτό δηλαδή που κάνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιχείρησε να το πράξει η τουρκική φρεγάτα με προφανή στόχο να εκφράσει τις προθέσεις της και να διερευνήσει τυχών αντιδράσεις.
Ενδεχομένως για τους ίδιους λόγους προσπάθησε να «ελέγξει» και τις νυχτερινές πτήσεις ελληνικών αεροσκαφών «Φάντομ» και F-16 στο κεντρικό Αιγαίο. Από την τουρκική φρεγάτα εκλήθησαν οι πιλότοι των ελληνικών μαχητικών, τα οποία πετούσαν στην περιοχή της Σκύρου, να αποκαλύψουν τις προθέσεις τους και ποιος ήταν ο τελικός τους προορισμός. Πηγές του ελληνικού Πενταγώνου διαψεύδουν πληροφορίες που θέλουν τα μαχητικά της Π.Α. να εγκλωβίστηκαν από τα ραντάρ της τουρκικής φρεγάτας, ενώ δεν διευκρινίζεται αν τα τουρκικά πλοία έπλεαν εντός των περιοχών που είχαν δεσμευθεί για την πραγματοποίηση των ασκήσεων τους.
Η θρασύτητα των Τούρκων δεν περιορίσθηκε στις ενοχλήσεις μέσω ασυρμάτου, αλλά εκδηλώθηκε και με παραβάσεις του FIR Αθηνών και παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας από τουρκικά ελικόπτερα, που απονειώνονταν από φρεγάτες και πετούσαν για μισή έως μιάμιση ώρα εκτελώντας ανθυποβρυχιακές αποστολές. Τα ελικόπτερα της Άγκυρας S-70 προχώρησαν σε τουλάχιστον 9 παραβιάσεις του εθνικού χώρου, μεταξύ 6 και 10 ναυτικών μιλίων, στις περιοχές της Χίου, της Σάμου, της Σκύρου, της Λέσβου και της Ικαρίας, από την 1 μετά τα μεσάνυχτα έως και τις 8 το πρωί σήμερα. Από την ώρα εκείνη και μετά τη σκυτάλη πήραν τα τουρκικά μαχητικά προχωρώντας σε παραβιάσεις ακόμη και με Νατοϊκό «καπέλο».
Οι νυχτερινές προκλήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο προκαλούν προβληματισμό και ανησυχία στους Έλληνες επιτελείς, οι οποίοι πίστευαν πώς εν’ όψει της άφιξης του Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα δεν θα υπήρχαν προβλήματα. Οι εκτιμήσεις τους διαψεύδονται ωστόσο με ποιοτική μάλιστα αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας, την οποία η ελληνική κυβέρνηση προσπάθησε να αποκρύψει, ίσως για να μην διαταράξει το κλίμα των επαφών που θα έχουν οι δύο πρωθυπουργοί την Παρασκευή. Κάτι πάντως που δεν σέβεται η απέναντι πλευρά, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά πώς δεν παρεκκλίνει των πάγιων επιδιώξεων της σε βάρος της χώρας μας στο Αιγαίο.
Οι συνομιλίες
17:43
C-130 Εκπαίδευση Σκύρο-Λήμνο (κάθοδος για touch and go) - Λέσβο - 112 Π.Μ.
Η κλήση έγινε στον Αγ. Ευστράτιο στα 9.000' και στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0)
Κείμενο
Unknown aircraft this is Turkish warship F-490... N3915 E2456 speed 300 knots heading 020 what is your intention?
21:09 και 21:15
ΑΙΑΣ SILVER: 4-F4 από 117 Π.Μ. συνεργασία 2ν2 (Σ20) χαμηλές στην 2Α σε ύψος από 3.000' έως 7.000'. Δέχτηκαν δύο κλήσεις.
Η πρώτη κλήση 21:09 στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0) με κείμενο: Unknown aircraft N3853 E2562 identity.
Η δεύτερη κλήση 21:15 στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0) με κείμενο: Unknown aircraft your position N3853 E2526 request your identity.
22:16
ΚΕΡΑΥΝΟΣ GOLD 2-F16, από 111 Π.Μ. συνεργασία 2ν2 χαμηλές με ΠΕΡΣΕΑΣ Victor στην 15Α.
Δόθηκε εκτροπή στα ΚΕΡΑΥΝΟΣ GOLD 2-F16 για την περιοχή 2Α (για συμβάν φωτοβολίδας) όταν με χρόνο 22:16 δέχτηκαν κλήση στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0) σε ύψος 10.000' με κείμενο: Unknown aircraft at position N3930 E2519 radio check over.
Κάτι που εκλαμβάνεται από Έλληνες επιτελείς ως προσπάθεια των Τούρκων να ελέγξουν την εναέρια κυκλοφορία του Αιγαίου και να εμφανιστούν ως «συνδιαχειριστές».
Τουρκική φρεγάτα.Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της αποβατικής άσκησης «Effes» και της αεροναυτικής άσκησης «Beyaz Firtina» που εκτελούν οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις σε περιοχές που έχουν δεσμεύσει στο Αιγαίο και σε τουρκικά χωρικά ύδατα και εναέριο χώρο και επρόκειτο να διαρκέσουν έως τις 5 Ιουνίου και 21 Μαίου αντίστοιχα, πλοία της Άγκυρας αναπτύχθηκαν στη Χίο, την Άνδρο και τη Σκύρο. Μόλις το απόγευμα της Τρίτης η τουρκική φρεγάτα «Γκαζιαντέπ» (έχει κάνει και βόλτα μέχρι το Σούνιο) κάλεσε μέσω ασυρμάτου το πλήρωμα του C-130 που εκτελούσε το δρομολόγιο Λέσβος-Λήμνος και ζήτησε να μάθει που κατευθύνεται και ποια είναι η ώρα προσγείωσης του. Αυτό δηλαδή που κάνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιχείρησε να το πράξει η τουρκική φρεγάτα με προφανή στόχο να εκφράσει τις προθέσεις της και να διερευνήσει τυχών αντιδράσεις.
Ενδεχομένως για τους ίδιους λόγους προσπάθησε να «ελέγξει» και τις νυχτερινές πτήσεις ελληνικών αεροσκαφών «Φάντομ» και F-16 στο κεντρικό Αιγαίο. Από την τουρκική φρεγάτα εκλήθησαν οι πιλότοι των ελληνικών μαχητικών, τα οποία πετούσαν στην περιοχή της Σκύρου, να αποκαλύψουν τις προθέσεις τους και ποιος ήταν ο τελικός τους προορισμός. Πηγές του ελληνικού Πενταγώνου διαψεύδουν πληροφορίες που θέλουν τα μαχητικά της Π.Α. να εγκλωβίστηκαν από τα ραντάρ της τουρκικής φρεγάτας, ενώ δεν διευκρινίζεται αν τα τουρκικά πλοία έπλεαν εντός των περιοχών που είχαν δεσμευθεί για την πραγματοποίηση των ασκήσεων τους.
Η θρασύτητα των Τούρκων δεν περιορίσθηκε στις ενοχλήσεις μέσω ασυρμάτου, αλλά εκδηλώθηκε και με παραβάσεις του FIR Αθηνών και παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας από τουρκικά ελικόπτερα, που απονειώνονταν από φρεγάτες και πετούσαν για μισή έως μιάμιση ώρα εκτελώντας ανθυποβρυχιακές αποστολές. Τα ελικόπτερα της Άγκυρας S-70 προχώρησαν σε τουλάχιστον 9 παραβιάσεις του εθνικού χώρου, μεταξύ 6 και 10 ναυτικών μιλίων, στις περιοχές της Χίου, της Σάμου, της Σκύρου, της Λέσβου και της Ικαρίας, από την 1 μετά τα μεσάνυχτα έως και τις 8 το πρωί σήμερα. Από την ώρα εκείνη και μετά τη σκυτάλη πήραν τα τουρκικά μαχητικά προχωρώντας σε παραβιάσεις ακόμη και με Νατοϊκό «καπέλο».
Οι νυχτερινές προκλήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο προκαλούν προβληματισμό και ανησυχία στους Έλληνες επιτελείς, οι οποίοι πίστευαν πώς εν’ όψει της άφιξης του Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα δεν θα υπήρχαν προβλήματα. Οι εκτιμήσεις τους διαψεύδονται ωστόσο με ποιοτική μάλιστα αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας, την οποία η ελληνική κυβέρνηση προσπάθησε να αποκρύψει, ίσως για να μην διαταράξει το κλίμα των επαφών που θα έχουν οι δύο πρωθυπουργοί την Παρασκευή. Κάτι πάντως που δεν σέβεται η απέναντι πλευρά, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά πώς δεν παρεκκλίνει των πάγιων επιδιώξεων της σε βάρος της χώρας μας στο Αιγαίο.
Οι συνομιλίες
17:43
C-130 Εκπαίδευση Σκύρο-Λήμνο (κάθοδος για touch and go) - Λέσβο - 112 Π.Μ.
Η κλήση έγινε στον Αγ. Ευστράτιο στα 9.000' και στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0)
Κείμενο
Unknown aircraft this is Turkish warship F-490... N3915 E2456 speed 300 knots heading 020 what is your intention?
21:09 και 21:15
ΑΙΑΣ SILVER: 4-F4 από 117 Π.Μ. συνεργασία 2ν2 (Σ20) χαμηλές στην 2Α σε ύψος από 3.000' έως 7.000'. Δέχτηκαν δύο κλήσεις.
Η πρώτη κλήση 21:09 στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0) με κείμενο: Unknown aircraft N3853 E2562 identity.
Η δεύτερη κλήση 21:15 στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0) με κείμενο: Unknown aircraft your position N3853 E2526 request your identity.
22:16
ΚΕΡΑΥΝΟΣ GOLD 2-F16, από 111 Π.Μ. συνεργασία 2ν2 χαμηλές με ΠΕΡΣΕΑΣ Victor στην 15Α.
Δόθηκε εκτροπή στα ΚΕΡΑΥΝΟΣ GOLD 2-F16 για την περιοχή 2Α (για συμβάν φωτοβολίδας) όταν με χρόνο 22:16 δέχτηκαν κλήση στη συχνότητα κινδύνου F-401 (243,0) σε ύψος 10.000' με κείμενο: Unknown aircraft at position N3930 E2519 radio check over.
Δημοσίευση σχολίου