GuidePedia

0
«Στις επόμενες εκλογές τα exit polls θα δίνουν έμφαση στη μετακίνηση ψηφοφόρων, από πού έφυγαν και πόσοι και που όδευσαν. Αυτό είναι το μοναδικό μέλλον των exit polls»...
Με αυτή τη φράση γνωστός δημοσκόπος προαναγγέλλει το τέλος των exit polls, τουλάχιστον όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Ηδη το πιστοποιητικό της ληξιαρχικής πράξης θανάτου των exit polls με τη σημερινή τους μορφή, υπέγραψαν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων αποδεχόμενες την πρόταση του Mega και του ΑΝΤ1 να διενεργήσουν από κοινού την έρευνά τους. Την πρόταση προσυπέγραψε σύμπασα η τηλεοπτική κοινότητα πλην του ΣΚΑΙ. Για ποιόν λόγο όμως οι 5 δημοσκόποι αποδέχθηκαν, σχεδόν αβασάνιστα, την πρόταση για διενέργεια κοινού και οικονομικότερου exit poll το οποίο από 30-80.000 που κόστιζε ανά κανάλι θα στοιχίσει και στα πέντε μαζί περί τα 220.000 ευρώ; Είναι προφανές ότι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν συνειδητοποιήσει ότι η τεχνολογία τους ξεπερνά και φυσικά δεν θέλουν να ρισκάρουν στην παρούσα φάση την έκδοση προβλέψεων χωρίς την απόλυτη πεποίθηση της αυτοδυναμίας του ΠΑΣΟΚ.....

Το νέο σύστημα που υιοθετεί η Singular η οποία με την αποστολή 3.000 SMS στις 8.30 μ.μ. ? μόλις μια ώρα μετά την ανακοίνωση των exit polls - από τα εκλογικά τμήματα μπορεί να δώσει εκτίμηση αποτελέσματος. Ως εκ τούτου η πραγματικότητα της τεχνολογίας, ακόμη και αν αφορά το 10% των εκλογικών τμημάτων θεωρείται μακράν πιο αξιόπιστη από την «εικονική πραγματικότητα» των exit polls πόσο μάλλον όταν είναι νωπό και το φιάσκο των διαφορετικών αποτελεσμάτων, των μεγάλων αποκλίσεων και των διορθωτικών κινήσεων της ?τελευταίας στιγμής κατά την αναμέτρηση των Ευρωεκλογών.

Ωστόσο για να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των εταιρειών, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν προβλήματα, όπως η διαφορετική μεθοδολογία, ο ξεχωριστός μηχανισμός που διαθέτει η κάθε εταιρεία και μια σειρά από άλλα τεχνικά ζητήματα όπως η διαχείριση των 15.000 εργαζομένων που χρειάζεται το κοινό εγχείρημα. Όμως για πρώτη φορά διαφαίνεται πως υπάρχει μια αίσθηση τίτλων τέλους, για ένα επιστημονικό εργαλείο που παρουσίασε σημαντικές επιτυχίες πρόβλεψης, χρησιμοποιήθηκε με όρους τηλεθέασης και αντιμετωπίστηκε στις τελευταίες εκλογές, σαν την «Πυθεία» που ξεστόμισε λάθος χρησμό. Θεωρείται λοιπόν βέβαιο ότι τηλεοπτικοί σταθμοί θα μεταδώσουν σε «εθνικό δίκτυο» στις 7 το απόγευμα της 4ης Οκτωβρίου ένα αποτέλεσμα για ένα exit poll, στο οποίο θα έχουν συνεργαστεί όλες οι εταιρείες δημοσκοπήσεων, προεξοφλώντας, επιπλέον, ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρξουν και προβλήματα αξιοπιστίας των μετρήσεων.

Ωστόσο θέση στο κανάλι συνεργασίας θα λάβουν από τις 6 μ.μ. οι δημοσκόποι, επικεφαλής των εταιρειών δημοσκοπήσεων: MRB - RASS του Δ.Μαύρου, GPO του Τάκη Θεοδωρικάκου, MARC του Θωμά Γεράκη, Metron Analysis του Στράτου Φαναρά, Alco του Κ.Παναγόπουλου και Public Issue του Γιάννη Μαυρή. Βέβαια πολύ νωρίτερα από τις 7 μ.μ. τα blogs τάζουν στο κοινό τους να δημοσιοποιούν στοιχεία των exit polls ανεπεξέργαστα και όποτε τα λαμβάνουν από τους ανθρώπους τους στις εταιρείες δημοσκοπήσεων. Τουλάχιστον έτσι λένε. Νόμιμο ή όχι, ηθικό ή μη, τα blogs λειτουργούν στο δικό τους παράλληλο και άκρως ενδιαφέρον σύμπαν.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top