GuidePedia

0



Το… μαύρο μέλλον της βάσης του Στεφανοβικείου δεν μπορεί παρά να απασχολεί την Αεροπορία Στρατού και όλους τους φορολογούμενους πολίτες. Την ίδια στιγμή τα γεωπολιτικά αφηγήματα και οι προσεγγίσεις διαψεύδονται διεθνώς από τις εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία, ενώ εμείς καθόμαστε και καμαρώνουμε υποβρύχια μισού αιώνα ζωής, σε συνθήκες παγκόσμιας αποσταθεροποίησης.

«ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΘΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ»… ΠΟΤΗΡΙ ΜΙΣΟΓΕΜΑΤΟ;
Εντείνεται η αναζήτηση λύσης στο πρόβλημα του αεροδρομίου του Στεφανοβικείου που για επτά μήνες έχει καλυφθεί από το νερό και θα συνεχίσει να βρίσκεται στην ίδια κατάσταση για πολλούς μήνες ακόμα. Λάρισα, Αλεξάνδρεια, Μέγαρα, Χρυσούπολη ή και παραμονή στην ίδια θέση, που αποτελεί το αίτημα της τοπικής κοινωνίας και από ότι φαίνεται των τοποθετημένων στελεχών στην 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ), αποτελούν τις επιλογές που αξιολογούνται. Το που τελικά θα καταλήξει η διαδικασία θα φανεί. Όμως έχει ήδη φανεί, ότι το «ευτυχώς δεν πάθαμε τίποτα», δηλαδή το επίσημο αφήγημα για την καταστροφή του Στεφανοβικείου, έχει πανηγυρικά διαψευστεί. Και θα διαψευστεί κι άλλες φορές…

Ο «ΥΠΟΒΡΥΧΙΑΚΟΣ» ΔΙΧΑΣΜΟΣ ΤΟΥ «ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ» ΚΟΣΜΟΥ
Εντυπωσιακή αναμφισβήτητα η είδηση της επικράτησης των Γάλλων της Naval Group έναντι της γερμανικής TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) για τη νέα γενιά υποβρυχίων που θα εξοπλίσουν το Ολλανδικό Βασιλικό Ναυτικό. Εντυπωσιακός και ο «βιομηχανικός πολιτισμός», καθώς ο ηττημένος συνεχάρη τον νικητή με επίσημη ανακοίνωση, αν και εξακολουθεί να διεκδικεί για τον εαυτό του τον τίτλο του παγκόσμιου ηγέτη. Εδώ αναδεικνύεται μια διαφορετική… γεωπολιτική προσέγγιση από τους Ολλανδούς. Όλοι θεωρούσαν ακλόνητο φαβορί τους Γερμανούς, καθώς είχαν αναθέσει στην ολλανδική Damen τις φρεγάτες MKS-180 (F-126). Όμως, οι προβλέψεις διαψεύστηκαν.

Ουδείς υποβαθμίζει την αξία της τεχνολογίας που διαθέτουν οι Γερμανοί, με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να έχει από πρώτο χέρι διαμορφωμένη άποψη. Επίσης, οι Σουηδοί της SAAB-Kockums που επίσης συμμετέχουν, δεν αποκλείεται να υστερούν… αποκλειστικά στο «γεωπολιτικό κριτήριο» που συνοδεύει τα «μοντέρνα» εξοπλιστικά συμβόλαια. Μια εταιρία (Kockums) που εξαγόρασαν οι Γερμανοί… για να την κλείσουν, μόλις ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου συμφωνήθηκε η εξαγορά.

Οι απίθανοι Σουηδοί…
Σε μια σοβαρή στα αμυντικά χώρα όπως η Σουηδία, δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια. Η SAAB επανήλθε και έδωσε νέα πνοή στη σουηδική ναυπηγική τεχνολογία στον υποβρυχιακό τομέα. Όλες οι πληροφορίες συντείνουν στο ότι τα αποτελέσματα είναι αρκούντως εντυπωσιακά και θα είχε μεγάλη… πλάκα, όταν με το καλό έρθει η ώρα να αποκτήσει η Ελλάδα τα νέα της υποβρύχια, να συμπεριφερθεί ορθολογικά και να ρίξει και τους τρεις υποψήφιους προμηθευτές στην αρένα, προκαλώντας «βιομηχανικό εμφύλιο» εντός του ΝΑΤΟ! Πρόσφατα προστέθηκε και η Σουηδία, να θυμίσουμε…

«Ευκαιρίες αλά Γκρέκα» για υποβρύχια
Μια που το συζητάμε όμως κι ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η λατρεία για κάθε λογής αποσυρόμενα πανταχόθεν συστήματα τα οποία λόγω ηλικίας είτε είναι ήδη είτε οδεύουν ολοταχώς ώστε να δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό «σαπάκια», να καταθέσουμε κι εμείς μια πρόταση. Το πρώτο ολλανδικό υποβρύχιο που αποσύρθηκε ήδη, είναι… μόλις τριών δεκαετιών ζωής. Μεγάλη ευκαιρία, σπεύστε…

Πώς να θεωρηθεί αυτό υπερβολή, σε μια χώρα όπου το Πολεμικό Ναυτικό έχει υποχρεωθεί να επιχειρεί με υποβρύχια μισού αιώνα ζωής και ο πολιτικός της κόσμος αδυνατεί να αντιληφθεί ότι αυτό είναι από ανόητο έως εθνικά αυτοκτονικό, ώστε να προτεραιοποιηθεί, επιτέλους, η αντικατάσταση; Άλλο ένα θύμα του «δημοσιονομικού χώρου». Να αντικατασταθούν τα παμπάλαια υποβρύχια (τύπου «Γλαύκος») με τρόπο που να βγάζει νόημα και βιομηχανικά!

Έρχεται Πάσχα, ας μιλήσουμε για «αναστάσεις»
Διότι αν δεν λανθάνουμε, οι ίδιοι δεν προβαίνουν διαρκώς σε μεγαλόστομες δηλώσεις για «αναγέννηση – αναβίωση» της ναυπηγικής βιομηχανίας; Όταν έρθει η ώρα να ανοίξει αυτό το θέμα, θα έχουμε μεγάλες στενοχώριες και η μπάλα θα πάρει πολλούς. Θα καταρρεύσουν πολλά αφηγήματα. Διότι καλή είναι η επικοινωνιακή διαχείριση και οι ονειρώξεις για τη ναυπήγηση… υπερωκεάνιων, όμως όσοι δεν είναι ανόητοι πάντα καθοδηγούνται από το «follow the money» και δεν χάφτουν μύγες. Διότι όταν οι εκάστοτε πολιτικοί «φαφλατάδες» αποχωρήσουν, δεν τρέχει κάστανο. Η καυτή πατάτα θα βρίσκεται στα χέρια άλλων…

Εδώ έχει φτάσει η ώρα του εκσυγχρονισμού για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής (mid-life upgrade) των «αναερόβιας πρόωσης (AIP: Air-Independent Propulsion) υποβρύχια Type 214 τύπου «Παπανικολής». Και; Ναι, αυτών που «έγερναν» και βαρύμαγκας υπουργός έλεγε χασκογελώντας «δεν πλερώνω». Και μας τη «φόρεσαν» οι Γερμανοί, αλλά αυτός αντί να δώσει λόγο, περνάει πολύ καλά, μα πάρα πολύ καλά. Τα υποβρύχια που σήμερα όλοι αποκαλούν «πολλαπλασιαστή ισχύος» και υιοθετήθηκαν από τους Τούρκους σε μεγαλύτερους αριθμούς. Εδώ εξακολουθεί ο βαθύς ύπνος.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top