GuidePedia

0

Καθώς περνούν οι μέρες μπαίνουν στις θέσεις τους τα κομμάτια του παζλ σχετικά με την πρόσφατη εισβολή του τουρκικού ερευνητικού σκάφους «Ορούτς Ρέις» στην ελληνική υφαλοκρηπίδα 200 μίλια νοτίως του Καστελόριζου, την εκ πρώτης όψεως ακατανόητη αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης, και τις ακόμη πιο ακατανόητες δηλώσεις της. Το πρώτο δεδομένο είναι η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Πέτσα ότι δήθεν το “Ορούτς Ρέις” παρασύρθηκε από τον αέρα και μπήκε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Είναι άραγε ηλίθιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ή εκείνος που τον συμβούλεψε να επικαλεστεί αυτή τη γελοία δικαιολογία; Ακόμη και ένα μικρό παιδί γνωρίζει ότι μόνο αν είναι ακυβέρνητο ένα πλοίο παρασύρεται από τον αέρα, ενώ αντιθέτως αν έχει σε λειτουργία τον έλικα και τα πηδάλιά του είναι αδύνατον να παρασυρθεί. Άρα γιατί επιμένει ακόμη και μέρες μετά να επαναλαμβάνει αυτή την κοτσάνα ο κ. Πέτσας;

Η εξήγηση είναι μόνο μία: η κυβέρνηση χτίζει ένα συγκεκριμένο αφήγημα σχετικά με το επεισόδιο του “Ορούτς Ρέις” για να κοροϊδέψει τον ελληνικό λαό χωρίς παράλληλα να προκαλέσει την Τουρκία. Μιλάει δηλαδή η κυβέρνηση Μητσοτάκη άλλη γλώσσα προς το εσωτερικό και άλλη προς το εξωτερικό. Προς το εσωτερικό μιλάει τη γλώσσα της ψευτοπαλικαριάς και της δήθεν ετοιμότητας και επαγρύπνησης, ενώ προς το εξωτερικό (Τουρκία) μιλάει τη γλώσσα της διεθνούς νομιμότητας διότι δεν την παίρνει να κάνει διαφορετικά. Αυτό που θέλει να κρύψει η κυβέρνηση από τους Έλληνες πολίτες είναι ότι το τουρκικό ερευνητικό σκάφος ΔΕΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ κατά τον πλου του. Η θαλάσσια έκταση στην οποία κινήθηκε, μέχρι σήμερα έχει κατοχυρωθεί νομικά ΜΟΝΟ από μία χώρα – την Τουρκία. Μόνο η Τουρκία έχει στείλει συντεταγμένες στον ΟΗΕ που οριοθετούν την υφαλοκρηπίδα της στην Ανατολική Μεσόγειο και επομένως είναι η νόμιμη κάτοχος της υφαλοκρηπίδας στην οποία έκανε την πρόσφατη βόλτα του το “Ορούτς Ρέις”.

Μετά από τον δήθεν δυνατό αέρα που παρέσυρε τάχα το τουρκικό πλοίο προς τα δυτικά, οι ιθύνοντες μας έδωσαν το δεύτερο δεδομένο: μας είπαν ότι επικρατούσαν κακές καιρικές συνθήκες στην περιοχή όπου έπλεε το “Ορούτς Ρέις”, ενώ στην πραγματικότητα ο καιρός εκεί ήταν αρκετά καλός ώστε το ερευνητικό σκάφος να απλώσει με ασφάλεια τα καλώδιά του και να πλέει με αργή ταχύτητα 3 κόμβων ολοκληρώνοντας ανενόχλητο το «σκανάρισμα» του βυθού όπως προέβλεπε η αποστολή του.

Το τρίτο δεδομένο είναι ότι η ελληνική φρεγάτα “Νικηφόρος Φωκάς” παρέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια του 12ωρου πλου του τουρκικού ερευνητικού πλοίου σε διακριτική απόσταση 40 μιλίων από αυτό, και χρειάστηκε να σταλεί από την πολεμική μας αεροπορία ειδικά εξοπλισμένο μαχητικό αεροσκάφος F-16 από τη βάση του Αράξου για να διαπιστώσει αν οι Τούρκοι είχαν ποντίσει καλώδια και προχωρούσαν σε σεισμογραφικές έρευνες – διότι η φρεγάτα μας ήταν τόσο μακριά που δεν μπορούσε να αντιληφθεί τίποτα. Αλλά και όταν το αναγνωριστικό αεροσκάφος μας διαπίστωσε ότι το “Ορούτς Ρέις” είχε απλώσει καλώδια, η φρεγάτα μας δεν έκανε απολύτως τίποτα για να το εμποδίσει. Αρκέστηκε να του στείλει ένα σήμα «είστε εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, παρακαλώ απομακρυνθείτε» στο οποίο ο Τούρκος κυβερνήτης απάντησε «είμαι εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας» και εκεί …έληξε το ζήτημα. Ένα κακοστημένο θέατρο δηλαδή.

Και εδώ έρχεται να κουμπώσει το τέταρτο και πιο αποκαλυπτικό δεδομένο που παραξένεψε τους πάντες αλλά που παρέχει το κλειδί για την επίλυση του γρίφου: η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ το πρωί του Σαββάτου ότι το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «εξήλθε του ελληνικού FIR με πορεία σταθερά ανατολική».

Και οι πλέον αδαείς γνωρίζουν ότι το FIR έχει να κάνει αποκλειστικά με τη ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας και αφορά πολιτικά και στρατιωτικά αεροπλάνα και ΟΧΙ πλοία, αλλά αφορά και κάτι ακόμα – τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης εντός συγκεκριμένης θαλάσσιας έκτασης. Άρα η ανακοίνωση κάθε άλλο παρά τυχαία ή άστοχη ήταν. Αυτό που μας λένε εμμέσως πλην σαφώς τα παραπάνω τέσσερα δεδομένα είναι ότι η ελληνική φρεγάτα παρακολουθούσε το “Ορούτς Ρέις” με τη δικαιολογία ότι υπήρχε υποψία ναυτικού ατυχήματος εκ μέρους του και οφείλαμε να είμαστε έτοιμοι να επέμβουμε.

Ουσιαστικά δηλαδή, επειδή ΔΕΝ μπορούσαμε να επικαλεστούμε νομικά ΚΑΜΙΑ παραβίαση της ΑΝΥΠΑΡΚΤΗΣ υφαλοκρηπίδας μας η οποία υπάρχει μόνο στη δική μας φαντασία και σε κανέναν επίσημο χάρτη του ελληνικού κράτους ή του ΟΗΕ, επικαλεστήκαμε το δικαίωμά μας να κάνουμε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης εντός των αδιαμφισβήτητων ορίων του FIR Αθηνών και στείλαμε τη φρεγάτα μας να …διασώσει το πλήρωμα του “Ορούτς Ρέις” επειδή τάχα αυτό κινδύνευε να ναυαγήσει ακυβέρνητο και παρασυρμένο από τον αέρα και τις κακές καιρικές συνθήκες! Μόνο που αυτή η αποστολή «πουλήθηκε» προς τους Έλληνες πολίτες ως δήθεν σθεναρή «υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων» (μία μπαρούφα και μισή) ενώ προς την Τουρκία ως αυτό που πραγματικά ήταν – μία προληπτική επιχείρηση έρευνας και διάσωσης κινδυνεύοντος πλοίου το οποίο όμως ουδέποτε κινδύνευσε. Οι Τούρκοι βεβαίως κατάλαβαν αμέσως ότι η ελληνική κυβέρνηση ενεργούσε για το θεαθήναι και κορόιδευε απλώς το εσωτερικό της πόπολο, γι’ αυτό οι δύο τουρκικές φρεγάτες που συνόδευαν το “Ορούτς Ρέις” παρέμειναν τόσο μακριά του όσο και η “Νικηφόρος Φωκάς”, ενώ το ερευνητικό πλοίο έκανε κανονικά και ανενόχλητο τη δουλειά του.

πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top