GuidePedia

0
Τελικά η επιθυμία του εκφραστή του νεοθωμανισμού και ΥΠΕΞ της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου, να επισκεφθεί έστω και ιδιωτικά-ανεπίσημα τη Θράκη, είναι γεγονός. Από σήμερα στις 12 το μεσημέρι λοιπόν όταν το αεροσκάφος που τον μεταφέρει στην Ελλάδα, προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, ο Τούρκος επίσημος περιοδεύει στην περιοχή της Θράκης. Μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές και βρίσκεται σε εξέλιξη η επίσκεψή του στην ορεινή Ξάνθη, ο κ. Νταβούτογλου,
επισκέφθηκε το χωριό Αριαννά στη Ροδόπη (αμειγές μουσουλμανικό χωριό), όπου κάλεσε τη μειονότητα να είναι συσπειρωμένη και να διατηρήσει τα "τουρκικά" χαρακτηριστικά της. Στη συνέχεια μετέβη στην Περιφέρεια ΑΜΘ, όπου έγινε δεκτός από τον Περιφερειάρχη κ. Γιαννακίδη, ενώ δεν περέλειψε να μεταβεί στην πρώην "τουρκική νεολαία" και στο τουρκικό γενικό προξενείο Κομοτηνής.

Στην περιοδεία του αυτή συνοδεύεται από τη σύζυγό του και τον Πρέσβη της Τουρκίας στην Αθήνα, ενώ 3 τηλεοπτικά κανάλια καλύπτουν τις επαφές που έχει με εκπροσώπους τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και της μειονότητας

Τα παραπάνω "έπαιξαν" και στο δελτίο του ΑΝΤ1 (αυτό προλάβαμε να παρακολουθήσουμε) και πιστεύουμε ότι κάποιος "υπεύθυνος" θα βγει και θα πει αυτά που πρέπει κάποτε να ειπωθούν γιατί πολύ απλά, άσχετα με το αν η επίσκεψη του κ. Νταβούτογλου είναι ιδιωτική ή όχι εξακολουθεί να είναι ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας και οι δηλώσεις του έχουν πάντα ειδικό βάρος.

Μάλλον όμως φαίνεται ότι μαζί με την επίσημη ιδιότητά του άφησε πίσω στην Τουρκία και τους στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας και "τακτ" που πρέπει να διακατέχει όλους τους ανθρώπους. Και εξηγούμαστε, δεν πας στο σπίτι κάποιου που σε καλεί και αρχίζεις να προκαλείς πικοιλοτρόπως. Πρέπει να δείξεις τον απαιτούμενο σεβασμό στον οικοδεσπότη (εν προκειμένου στο ελληνικό κράτος) και να αποφεύγεις ρήσεις και φράσεις που ενδεχομένως να δυναμιτίσουν το κλίμα, γιατί πολύ απλά ο σπιτονοικοκύρης και οικοδεσπότης θα αναγκαστεί να σε διώξει και να μη σε ξανακαλέσει.

Η ατυχής προσομοίωση των Αριαννών με το Ικόνιο της Τουρκίας α μη τι άλλο είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα των προαναφερομένων επισημάνσεων που κάναμε σαν ιστολόγιο. Αν αυτό δεν είναι πρόκληση τότε ποιό μπορεί να είναι; Η παρότρυνσή του επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας προς τους μουσουλμάνους της περιοχής για να διαφυλάξουν την "τουρκική" ταυτότητα και η παρότρυνσή του για συνέχιση των αγώνων τους στα ευρωπαϊκά φόρουμ (κάτι που είχε κάνει και παλαιότερα και ο προκάτοχός του κ. Μπαμπατζάν, όταν επισκέφθηκε και αυτός τη Θράκη), κατά την άποψή μας ήταν ένα σαφές μήνυμα για την διατήρησης της συσπείρωσης της μειονότητας στο χώρο της Θράκης. Και το κυριώτερο είναι ότι δεν γνωρίζουμε το λόγο που κάλεσε σε συσπείρωση τους ομόθρησκούς του.

Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν με επικρατέστερο αυτό της διεξαγωγής εθνικών εκλογών στη χώρα μας. Η μειονότητα παίζει ρυθμιστικό ρόλο στα πολιτικά πράγματα στην περιοχή, καθόσον έχει τη δυνατότητα να εκλέξει 2 βουλευτές μέσω των 2 μεγάλων πολιτικών κομάτων, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η εκλογή και 3ου βουλευτή, ανάλογα με τα αποθέματα ψήφων στις κατανομές των εδρών. Επισημαίνουμε ότι στις εκλογές του 1996, η μειονότητα εξέλεξε 3 βουλευτές. Σε όλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει και η δυνατότητα μεταφοράς ψηφοφόρων από την Τουρκία ή τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες (κυρίως από τη Γερμανία) μεγάλου αριθμού ψηφοφόρων, οι οποίοι διατηρούν τα εκλογικά τους διακιώματα στη Θράκη και μπορούν να ανατρέψουν την όποια κατάσταση.

Ένα άλλο χαρακτηριτικό είναι ότι οι ψήφοι της μειονότητας "κατευθύνονται", στην πλειοψηφία τους σε ένα συκγεκριμένο πολιτικό χώρο (γεγονός το οποίο αποτελεί κατά την άποψή μας επίδειξη πολιτικής δύναμης και ισχύος από την Τουρκία προς την Ελλάδα), με χαρακτηρικότερο παράδειγμα το συντριπτικό 80% περίπου των ψήφων της μειονότητας της Ροδόπης στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές να πάνε σε συνδυασμό, με αποτέλεσμα η διαφορά που είχε στη Ροδόπη να είναι αρκετή για να εξασφαλίσει την εκλογική νίκη.

Δεν στεκόμαστε στις εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου, απλά αναφέραμε το τι μπορεί να κάνει η μειονότητα από τη στιγμή που υπό την σωστή καθοδήγηση διαχειρίζεται σωστά την ψήφο της και την κατανέμει έτσι ώστε να πάινρει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος γι αυτήν. Και αυτό θα πρέπει να αποτελεί για κάποιους "φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση" από τη στιγμή που είναι μειονότητα στην περιοχή τους...

Τελικά φαίνεται ότι οι επισκέψεις των Τούρκων ΥΠΕΞ στην Θράκη τείνουν να γίνουν θεσμός και να ενταχθούν (αρχικά άτυπα και στη συνέχεια επίσημα) στις ενίοτε επισκέψεις τους στη χώρα μας, ανεξάρτητα με το αν αυτές θα γίνονται με επίσημο ή ανεπίσημο χαρακτήρα. Προκύπτουν όμως κάποια ερωτήματα των οποίων τις απαντήσεις αν ποτέ τις έχουμε αξίζει τον κόπο να τις δούμε και να τις αξιολογήσουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

1. Πότε πήγε Έλληνας ΥΠΕΞ είτε επίσημα, είτε ιδιωτικά επίσκεψη στους Έλληνες της Ίμβρου και της Τενέδου;

2. Θα τολμούσε να παρομοιάσει τα εναπομείναντα ελληνικά χωριά των νησιών αυτών με κάποια της Αρκαδίας ή της Φθιώτιδας?

3. Θα κυνδύνευε ο Έλληνας ΥΠΕΞ να χαρακτηριστεί από μερίδα των ΜΜΕ αλλά και των πολιτικών παρατάξεων ως "φασίστας", "ακροδεξιός", "μη προοδευτικός" κλπ κλπ, σε περίπτωση που ξεστόμιζε τέτοιες εκφράσεις, καθόσον κατά την άποψή των ΜΜΕ και κάποιων "έγκριτων" θα έθετε σε κίνδυνο τις διμερείς σχέσεις;

4. Αλήθεια, αυτές τις ευαισθησίες των νεοελλήνων ψευτοκουλτουριάρηδων και δήθεν προοδευτικών θα τις δούμε να εκδηλώνονται από αύριο το πρωί και κατά του Τούρκου ΥΠΕΞ, επειδή με τις δηλώσεις του δυναμιτίζει το κλίμα και δεν προωθεί την σύσφιξη των ελληνοτουρκικών σχέσεων;

5. Θα τολμούσε ποτέ Έλληνας ΥΠΕΞ να παροτρύνει τους Έλληνες της Πόλης, της Ίμβρου και της Τενέδου, η ακόμα και αυτούς που έφυγαν μετά το προγκρόμ του 1955 και διαμενουν πλέον στην Ελλάδα να προσφύγουν στα ευρωπαϊκά όργανα για να δικαιωθούν για όσα έχουν υποστεί από το τουρκικό κράτος;

Γιατί πολύ απλά γραφικός, αρκοδεξιός, φασίστας και λοιπών χαρακτηρισμών, δεν είναι μόνο οι Έλληνες που τολμούν και μιλάνε για τα εθνικά θέματα, αλλά και οι Τούρκοι που κάνουν ακριβώς τις ίδιου θέματος και περιεχομένου δηλώσεις. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για επίσημους της γειτονικής μας χώρας. Έτσι δεν είναι; Εκτός και αν κάποια συμφέροντα προστάζουν την επιλεκτική επιλογή προσώπων στην απόδοση τέτοιων χαρακτηρισμών.

Αν και προσωπικά δεν συμφωνούμε με την ενέργεια της φωτογραφίας, την αναγραφή δηλαδή υβριστικών συνθημάτων που απευθύνονται σε φυσικά πρόσωπα, εντούτοις αν συνυπολογίσουμε τα όσα συμβαίνουν κάθε φορά που έρχεται στην περιοχή κάποιος Τούρκος επίσημος, τότε θα την δικαιολογίσουμε σαν ένδειξη διαμαρτυρίας όχι προς τα πρόσωπα, αλλά προς τις πολιτικές που πρεσβεύουν και προωθού αυτά.
ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top