Ανοιχτό το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης των απεργών ιδιοκτητών φορτηγών και
Απελπιστική είναι η κατάσταση σε νησιά και τουριστικούς προορισμούς - Παρέμβαση εισαγγελέα για τον αποκλεισμό διυλιστηρίων.
βυτιοφόρων ως την Πέμπτη, σε περίπτωση κατά την οποία ο διάλογος δεν αποδώσει, αφήνει η κυβέρνηση ενώ στη Θεσσαλονίκη επενέβη ήδη εισαγγελέας για τον αποκλεισμό των διυλιστηρίων από βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης. Κρίσιμη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με εκπροσώπους των Ομοσπονδιών Φορτηγών και Βυτιοφόρων.Την ίδια ώρα η αγορά καυσίμων έχει στερέψει και χιλιάδες αδειούχοι του Αυγούστου που έχουν προγραμματίσει τις διακοπές με το ΙΧ τους βρίσκονται σε κατάσταση απελπισίας. Οι ουρές αναμονής στα ελάχιστα πρατήρια που διαθέτουν ακόμη καύσιμα διαρκούν περί τις δύο ώρες, με πλαφόν ανανέωσης εφοδιασμού τα 20 ευρώ.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών προχώρησαν χθες και στον αποκλεισμό οχημάτων συναδέλφων τους που ξεφόρτωσαν εμπορεύματα στα λιμάνια της Ρόδου και των Χανίων. Προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται και στην προμήθεια καυσίμων για τα αεροσκάφη σε διάφορα αεροδρόμια της χώρας.
Παράλληλα πληθαίνουν οι φωνές διαμαρτυρίας από φορείς του τουρισμού, του εμπορίου, της βιομηχανίας και των τοπικών αρχών στα νησιά καθώς η απεργία εκτυλίσσεται στην καρδιά του καλοκαιριού και χωρίς καμία προειδοποίηση.
«Το κράτος πρέπει να λειτουργήσει συντεταγμένα. Η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τους απεργούς και ελπίζει σε εξεύρεση λύσης, σε αντίθετη περίπτωση δεν είναι δυνατόν η οικονομία και ο τουρισμός της χώρας να συνεχίσουν να πλήττονται σε μια τόσο κρίσιμη για τον τόπο περίοδο» τόνισε χθες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Τσιόκας.
Στη Θεσσαλονίκη παρενέβη χθες εισαγγελέας και ζήτησε να σχηματίζονται δικογραφίες εις βάρος ατόμων που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών και εταιρειών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια της πόλης. Και στην Αθήνα ιδιοκτήτες βυτιοφόρων έχουν προβεί σε αποκλεισμό των διυλιστηρίων, ώστε να αποτραπεί η μεταφορά καυσίμων από ιδιωτικά βυτιοφόρα εταιρειών.
Χθες το πρωί επετράπη μόνο ο εφοδιασμός κρατικών υπηρεσιών (νοσοκομεία κτλ.). Τα ιδιωτικά βυτιοφόρα υπολογίζονται περίπου σε 300 σε σχέση με τα 1.500 δημόσιας χρήσης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, η Αττική χθες διέθετε καύσιμα μόλις 15% σε σχέση με τις κανονικές συνθήκες τροφοδοσίας. Στην Κρήτη τα αποθέματα άγγιζαν το 20%.
Στο Αίγιο, στην Πάτρα, στο Αγρίνιο, στη Χαλκιδική, στο Αργος και στην Εύβοια δεν υπάρχει σταγόνα βενζίνης.
Στην Αλεξανδρούπολη, στην Ηλεία, στη Θεσπρωτία, στα Γιάννινα, στην Καβάλα, στο Κιλκίς, στην Πιερία, στη Λάρισα, στα Τρίκαλα, στην Καρδίτσα, στη Μαγνησία, στην Πρέβεζα και στη Φλώρινα υπήρχαν χθες αποθέματα καυσίμων γύρω στο 40% σε σχέση με της κανονικής ημέρας.
Στον Εβρο τα διαθέσιμα καύσιμα ανέρχονταν στο 90%. Στην Κέρκυρα, στη Χίο και στη Σάμο δεν παρουσιάστηκε έλλειψη καυσίμων. Ομαλή εμφανίζεται η κατάσταση στον Νομό Δράμας, με αποθέματα 80%.
Αερομεταφορές
Ομαλά διεξάγονται οι πτήσεις στα αεροδρόμια έπειτα από τις εκατέρωθεν κινήσεις καλής θέλησης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Μάλιστα, χθες ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης συναντήθηκε με εκπροσώπους των ελεγκτών και δεσμεύτηκε να πληρωθούν τα επιδόματα και τα νυχτερινά, συνολικού ύψους 19 εκατ. ευρώ. Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αμετακίνητο σε ό,τι αφορά το αίτημα των ελεγκτών για ίδρυση ιδιωτικού φορέα που θα αναλάβει την εναέρια κυκλοφορία. Πάντως ως και τη Δευτέρα δεν αναμένεται να σημειωθούν προβλήματα με τις πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας.
Συνεχίζουν την απεργία
Συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, όπως αποφάσισαν χθες το απόγευμα στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των προέδρων των Ενώσεων, παρά την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.
Ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Βυτιοφόρων κ. Α. Φάλαρης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο απαράδεκτο καθώς όπως τόνισε απαξιώνει τα περιουσιακά στοιχεία των ιδιοκτητών.
Ωστόσο χθες οι εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών Φορτηγών και Βυτιοφόρων δεν ανταποκρίθηκαν σε πρόσκληση για διάλογο με το υπουργείο Υποδομών και όπως φαίνεται δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στην κυβέρνηση ως προς τη λήψη σκληρών μέτρων. Χθες, πάντως, ανακοινώθηκε και από την Ομοσπονδία Διεθνών Μεταφορών ότι αρχίζει απεργιακές κινητοποιήσεις. Η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης που ορθώνει αυστηρά εμπόδια εισόδου στο επάγγελμα του μεταφορέα.
TO BHMA
Δημοσίευση σχολίου