Στις ουρές για τη «βάφτιση» περίπου 13,5 εκατομμυρίων ανώνυμων καρτοκινητών τηλεφώνων θα κληθούν να στηθούν από σήμερα και μέχρι το τέλος του ερχόμενου Ιουλίου οι Έλληνες και οι αλλοδαποί χρήστες- κάτοχοί τους!
Για την ολοκλήρωση του έργου της καταγραφής- ταυτοποίησης του συνόλου των καρτοκινητών που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα έως και τις 30 Ιουλίου 2010 (μεσολαβούν συνολικά 215 εργάσιμες μέρες), που προβλέπει η σχετική νομοθετική ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης, θα πρέπει να αποκτούν ονοματεπώνυμο περίπου 62.800 καρτοκινητά την ημέρα!.....
Το μέτρο της ταυτοποίησης των καρτοκινητών προβλήθηκε ως «αναγκαίο» για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας αλλά και ενεργειών του κοινού εγκλήματος, ωστόσο εξακολουθεί να παρουσιάζει «μαύρες τρύπες», ικανές να τορπιλίσουν ακόμα και την ίδια την αναγκαιότητα- αποτελεσματικότητά του. Τα προβλήματα
Οι «μαύρες τρύπες» αφορούν κυρίως την αδυναμία διασταύρωσης των στοιχείων που θα προσκομίσουν οι κάτοχοι των καρτοκινητών στις εταιρείες, την πάταξη της «μαύρης αγοράς» που θα αναπτυχθεί με επίκεντρο τους παράνομους αλλοδαπούς, τον έλεγχο των εισαγόμενων ανώνυμων καρτοκινητών των τουριστών, το κόστος του όλου εγχειρήματος που θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από τις εταιρείες (εκτιμάται σε 3 ευρώ ανά αριθμό), αλλά και τον χρόνο ολοκλήρωσης της ταυτοποίησης.
Για τους αλλοδαπούς απαιτείται η προσκόμιση της άδειας παραμονής ή του ειδικού δελτίου ταυτότητας ομογενούς ή του ειδικού ταξιδιωτικού εγγράφου για πρόσφυγες ή πιστοποιητικού μη απέλασης ή άλλου νόμιμου εγγράφου, το οποίο θα αποδεικνύει τα στοιχεία τους. Για τους νέους έως 18 χρονών τις συνδέσεις θα «χρεώνονται» στο όνομά τους οι κηδεμόνες, ενώ οι παράνομοι μετανάστες δεν θα μπορούν να αποκτήσουν καρτοκινητό. Από τις 31 Ιουλίου 2010 όσα καρτοκινητά δεν δηλωθούν θα διακόπτεται η σύνδεσή τους.
Αν χαθεί
Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του κινητού, οι κάτοχοι πρέπει να ενημερώνουν την εταιρεία και να διακόπτουν τη σύνδεση της συγκεκριμένης κάρτας, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις πιστωτικές κάρτες. Επίσης, σε περίπτωση μεταβίβασης θα πρέπει να δηλώνονται τα στοιχεία του νέου κατόχου. Ο πάροχος οφείλει να συγκεντρώσει και να διατηρεί τα στοιχεία έως και έναν χρόνο μετά τη διακοπή της σύνδεσης.
Το κόστος
Το κόστος που θα απαιτηθεί για τη δημιουργία και λειτουργία του μηχανισμού ταυτοποίησης των καρτοκινητών θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και όχι τους συνδρομητές. Σημειώνεται, ωστόσο, πως οι εταιρείες θα μπορούν να καλύψουν εμμέσως το κόστος αυτό, αναπροσαρμόζοντας προς τα κάτω τις επιδοτήσεις για την προμήθεια συσκευών.
62.800 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ!
Για να καταγραφούν όλα, πρέπει να «βαφτίζονται». 62.800 καρτοκινητά κάθε ημέρα!
Για την ολοκλήρωση του έργου της καταγραφής- ταυτοποίησης του συνόλου των καρτοκινητών που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα έως και τις 30 Ιουλίου 2010 (μεσολαβούν συνολικά 215 εργάσιμες μέρες), που προβλέπει η σχετική νομοθετική ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης, θα πρέπει να αποκτούν ονοματεπώνυμο περίπου 62.800 καρτοκινητά την ημέρα!.....
Το μέτρο της ταυτοποίησης των καρτοκινητών προβλήθηκε ως «αναγκαίο» για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας αλλά και ενεργειών του κοινού εγκλήματος, ωστόσο εξακολουθεί να παρουσιάζει «μαύρες τρύπες», ικανές να τορπιλίσουν ακόμα και την ίδια την αναγκαιότητα- αποτελεσματικότητά του. Τα προβλήματα
Οι «μαύρες τρύπες» αφορούν κυρίως την αδυναμία διασταύρωσης των στοιχείων που θα προσκομίσουν οι κάτοχοι των καρτοκινητών στις εταιρείες, την πάταξη της «μαύρης αγοράς» που θα αναπτυχθεί με επίκεντρο τους παράνομους αλλοδαπούς, τον έλεγχο των εισαγόμενων ανώνυμων καρτοκινητών των τουριστών, το κόστος του όλου εγχειρήματος που θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από τις εταιρείες (εκτιμάται σε 3 ευρώ ανά αριθμό), αλλά και τον χρόνο ολοκλήρωσης της ταυτοποίησης.
Για τους αλλοδαπούς απαιτείται η προσκόμιση της άδειας παραμονής ή του ειδικού δελτίου ταυτότητας ομογενούς ή του ειδικού ταξιδιωτικού εγγράφου για πρόσφυγες ή πιστοποιητικού μη απέλασης ή άλλου νόμιμου εγγράφου, το οποίο θα αποδεικνύει τα στοιχεία τους. Για τους νέους έως 18 χρονών τις συνδέσεις θα «χρεώνονται» στο όνομά τους οι κηδεμόνες, ενώ οι παράνομοι μετανάστες δεν θα μπορούν να αποκτήσουν καρτοκινητό. Από τις 31 Ιουλίου 2010 όσα καρτοκινητά δεν δηλωθούν θα διακόπτεται η σύνδεσή τους.
Αν χαθεί
Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του κινητού, οι κάτοχοι πρέπει να ενημερώνουν την εταιρεία και να διακόπτουν τη σύνδεση της συγκεκριμένης κάρτας, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις πιστωτικές κάρτες. Επίσης, σε περίπτωση μεταβίβασης θα πρέπει να δηλώνονται τα στοιχεία του νέου κατόχου. Ο πάροχος οφείλει να συγκεντρώσει και να διατηρεί τα στοιχεία έως και έναν χρόνο μετά τη διακοπή της σύνδεσης.
Το κόστος
Το κόστος που θα απαιτηθεί για τη δημιουργία και λειτουργία του μηχανισμού ταυτοποίησης των καρτοκινητών θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και όχι τους συνδρομητές. Σημειώνεται, ωστόσο, πως οι εταιρείες θα μπορούν να καλύψουν εμμέσως το κόστος αυτό, αναπροσαρμόζοντας προς τα κάτω τις επιδοτήσεις για την προμήθεια συσκευών.
62.800 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ!
Για να καταγραφούν όλα, πρέπει να «βαφτίζονται». 62.800 καρτοκινητά κάθε ημέρα!
Δημοσίευση σχολίου