GuidePedia

0
Με μια λιτή, όσο και ειρωνική, δήλωση πλήρους πολιτικής κάλυψης του υφυπουργού Μεταφορών Ν. Σηφουνάκη, αλλά και με αναλυτικά στοιχεία που καταρρίπτουν όλους τους ισχυρισμούς που προέβαλε χθες ο κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, κέρδισε καθαρά την πρώτη «αερομαχία» του με τον ισχυρό άνδρα του ομίλου της MIG και της Olympic Airlines.....

Στους ισχυρισμούς Βγενόπουλου περί «σκανδαλώδους ανεπάρκειας» του υφυπουργού Μεταφορών, Ν. Σηφουνάκη, ο έμπειρος στην επικοινωνία, ως διατελέσας κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Ρέππας, απάντησε με ένα ειρωνικό λογοπαίγνιο, χαρακτηρίζοντας τον υφυπουργό του «σκανδαλωδώς… υπερεπαρκή».

Στη δε έκκληση Βγενόπουλου για παρέμβαση του Πρωθυπουργού στη διαμάχη του με τον κ. Σηφουνάκη, ο κ. Ρέππας αρκέσθηκε χθες να απαντήσει ότι ο Πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου του είναι πλήρως ταυτισμένοι. Άλλωστε, τους χειρισμούς Ρέππα-Σηφουνάκη κάλυψε πλήρως με σχετικές δηλώσεις του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής.

Μάλιστα, ο κ. Ρέππας προειδοποίησε εμμέσως πλην σαφώς τον κ. Βγενόπουλο, ότι θα κληθεί να αναλάβει τις ευθύνες του για όσα καταγγέλλει, αν αποδειχθεί ότι δεν ευσταθούν: «Το σύνολο της σημερινής συνέντευξης Τύπου του κ. Βγενόπουλου αποστέλλεται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή, με το αίτημα να διερευνηθούν τα όσα καταγγέλλει ο επιχειρηματίας», τόνισε ο κ. Ρέππας. Και πρόσθεσε με νόημα: «Αναλόγως του περιεχομένου του τελικού πορίσματος του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης καθένας θα κληθεί να αναλάβει τις ευθύνες του».

Από την πλευρά του, ο κατεξοχήν θιγόμενος υφυπουργός, κ. Σηφουνάκης, απάντησε με λιτό τρόπο στις καταγγελίες Βγενόπουλου: «Η αντιπαράθεση που υπήρξε στη Βουλή με τον πρόεδρο της MIG κατά την ακρόασή του για τον ΟΤΕ και την Ολυμπιακή, υπήρξε πολιτική και μόνο. Γνώμονας μου η προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον. Και τότε και τώρα».

Η αναφορά αυτή του κ. Σηφουνάκη παραπέμπει στη σκληρή πολιτική επίθεση που είχε εξαπολύσει ως τομεάρχης Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, στη συζήτηση για τον ΟΤΕ στη Βουλή, στις 27/5/2008. Μεταξύ άλλων, ο κ. Σηφουνάκης είχε καυτηριάσει τότε την τακτική του κ. Βγενόπουλου, επειδή είχε υποβάλει αγωγές κατά του κ. Γ. Παπανδρέου και του κ. Αλ. Τσίπρα.

«Γιατί επιλεκτικά υποβάλατε αγωγές στην κεντροαριστερή πλευρά της Βουλής και όχι στη δεξιά»; είχε ρωτήσει τότε τον κ. Βγενόπουλο ο κ. Σηφουνάκης. «Για παράδειγμα -και με όσα αναφέρατε- η δεξιά κυβέρνηση σας θεωρούσε αναξιόπιστο, όπως, επίσης, ο κ. Καρατζαφέρης από το ΛΑ.Ο.Σ., που σας είπε ότι είστε ο «νέος Κοσκωτάς» και προφορικά στη Βουλή και στην εφημερίδα του «Α1» με μεγάλους τίτλους και γράμματα».

Απάντηση σημείο προς σημείο

Ως έμπειρος στην επικοινωνία πολιτικός, ο κ. Ρέππας τοποθετήθηκε πολιτικά και άφησε στην αρμόδια Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας την απάντηση επί των ειδικότερων θεμάτων που έθεσε ο κ. Βγενόπουλος, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι ανέθεσε σε δύο άλλες εταιρείες 15 από τις 24 άγονες γραμμές, με τίμημα 2,2 εκατ. ευρώ, ενώ θα μπορούσε, όπως ισχυρίσθηκε, να τις αναθέσει στην Olympic Air χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.

Σε σχετική, αναλυτική ανακοίνωση της ΥΠΑ, τονίζεται μεταξύ άλλων, ότι η Olympic αποκλείσθηκε από το διαγωνισμό επειδή αυθαίρετα ομαδοποίησε στην προσφορά της τις γραμμές σε μία ομάδα των 16 και μία ομάδα των 8 και έθεσε όρο πλήρους αποδοχής της προσφοράς της για όλες τις γραμμές, ενώ σε αντίθετη περίπτωση ανέφερε ότι η οικονομική προσφορά για κάθε γραμμή δεν θα ίσχυε. Η οικονομική προσφορά απορρίφθηκε συνολικά ως απαράδεκτη, επειδή αντιβαίνει στους όρους της προκήρυξης, που προβλέπει ξεχωριστή προσφορά για κάθε γραμμή, αλλά και στο Προεδρικό Διάταγμα 108/2007, το οποίο ορίζει ότι «προσφορά υπό αίρεση απορρίπτεται ως απαράδεκτη».

Η ΥΠΑ σημειώνει, μάλιστα, ότι η συνολική προσφορά της O.A. για τις 24 γραμμές ανήλθε σε 5,9 εκατ. ευρώ για το τετράμηνο, δηλαδή σε ποσό κατά 1,1 εκατ. ευρώ μεγαλύτερο από όσα είχαν καταβληθεί στις Ολυμπιακές Αερογραμμές κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Εμμέσως πλην σαφώς η ΥΠΑ αφήνει να εννοηθεί ότι η ίδια η διοίκηση της Olympic αντιλήφθηκε το νομικό σφάλμα που την έθεσε εκτός διαγωνισμού για τις 15 γραμμές, αφού στην προσφορά της για τις άλλες εννέα γραμμές, που υποβλήθηκε χθες, η εταιρεία δεν περιέλαβε κανέναν όρο ή αίρεση.

Για τα περιβαλλοντικά και ποιοτικά κριτήρια που ζήτησε ο κ. Βγενόπουλος να ενσωματωθούν στο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, η ΥΠΑ τονίζει ότι πρόκειται, σύμφωνα με τον κοινοτικό κανονισμό και το εθνικό δίκαιο για ένα καθαρά μειοδοτικό διαγωνισμό, ο οποίος κατακυρώνεται σε οποιονδήποτε ζητήσει το μικρότερο αντιστάθμισμα. Τα κριτήρια που ζήτησε η O.A. δεν προβλέπονται από τον κοινοτικό κανονισμό, ούτε και εφαρμόζονται σε άλλες χώρες της Κοινότητας σε τέτοιους διαγωνισμούς.

Για το «κοινωνικό έργο» που ισχυρίσθηκε ο κ. Βγενόπουλος ότι επιτελεί η εταιρεία του, η ΥΠΑ σημειώνει ότι η Olympic Air έχει έλθει σε συμφωνία πλήρους μίσθωσης των αεροσκαφών της από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (wet lease), δηλαδή καλύπτονται πλήρως οι οικονομικές της απαιτήσεις για τη μίσθωση των αεροσκαφών μαζί με τα πληρώματά τους. Μάλιστα, σημειώνει η ΥΠΑ, «στην περίοδο των σαράντα πέντε ημερών που έχουν ήδη διανυθεί έχουν καταγραφεί καταγγελίες κατοίκων και φορέων για πλημμελή εκτέλεση δρομολογίων των άγονων γραμμών που διερευνούνται από την ΥΠΑ».

Τέλος, ο κ. Ρέππας έδωσε στη δημοσιότητα επιστολή του προς τον επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, η οποία εστάλη ήδη από τις 15 Οκτωβρίου, και με την οποία ζητείται η διερεύνηση των καταγγελιών για το ελληνοτουρκικό μνημόνιο που επέτρεψε στην Aegean να αρχίσει πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη.

Ο δε κ. Σηφουνάκης, που κατηγορήθηκε για έλλειψη πολιτικής στον τομέα των αερομεταφορών, ήδη από τις 11 Νοεμβρίου έχει ζητήσει από την ΥΠΑ να προχωρήσει σε ορθολογικό επαναπροσδιορισμό των αεροπορικών γραμμών με καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή των άγονων γραμμών, και σε προτάσεις για ένταξη νέων γραμμών.

Όσο για τους 850 υπαλλήλους που ο κ. Βγενόπουλος ισχυρίσθηκε ότι προσέλαβε ο όμιλός του για να εξυπηρετηθούν οι άγονες γραμμές, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου απαντά αυστηρά, διαχωρίζοντας τα καθήκοντα υπουργών και επιχειρηματιών: «Είμαστε κυβέρνηση, όχι επιχείρηση. Η τύχη των εργαζομένων θα κριθεί από τις επιχειρηματικές κινήσεις του κ. Βγενόπουλου».

Δημοσίευση σχολίου

 
Top