GuidePedia

0

ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΝΔ ΑΝΑΚΙΝΗΣΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ
του Γιάννη Πετρίδη
Ως μία πολιτική «γκάφα πρώτου μεγέθους» εξελίσσεται η χθεσινή παραγματικά αψυχολόγητη επίθεση για το θέμα των υποβρυχίων (που ούτε καν …είναι στην ατζέντα της προεκλογικής συζήτησης) επίθεση του προέδρου της ΝΔ και πρώην υπουργού Εθνικής Αμυνας Ε.Μεϊμαράκη, κατά του νέου Α/ΓΕΕΘΑ, Ε.Αποστολάκη για το θέμα των … υποβρυχίων.
Η επίθεση αυτή αποτέλεσε το βράδυ στο debate το βασικό όπλο του προέδρου των ΑΝΕΛ Π.Καμμένου για να επιτεθεί στον πρόεδρο της ΝΔ σε μία υπόθεση που όντως ο Ε.Μεϊμαράκης εμφανίζεται ακόμα υπό εισαγγελική διερεύνηση.
Ποιος συμβούλευσε να επιτεθεί και γιατί στον αξιωματικό που, εκτελώντας εντολές δύο υπουργών Εθνικής Αμυνας της ΝΔ (Δ.Αβραμόπουλο και Ν.Δένδια), μόλις προ ολίγων μηνών, κατάφερε κι έλυσε με απίστευτες ακροβασίες, αλλά αποτελεσματικά, το μεγαλύτερο μέρος του «γόρδιου δεσμού» των υποβρυχίων που ο Ε.Μεϊμαράκης, είχε αρνηθεί να επιλύσει, είναι άγνωστο, αλλά από την Συγγρού πηγές «φωτογραφίζουν» τον σύμβουλο επικοινωνίας του Ε.Μεϊμαράκη, τον Ν.Καραχάλιο.
Χθες το βράδυ ο Π.Καμμένος επανέφερε το θέμα του σκανδάου των υποβρυχίων το οποίο βρίσκεται υπο δικαστική διερεύνηση, με τον πρώην υπουργό Εθνικής Αμυνας και νυν πρόεδρο της ΝΔ να βρίσκεται στο επίκεντρο της δικαστικής διερεύνησης, με αφορμή την επιθετική ανακοίνωση της ΝΔ κατά του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Ε.Αποστολάκη.
Και μία από τις βασικές καταθέσεις που καίει τωον Ε.Μεϊμαράκη, όπως υποστηρίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι είναι αυτή του πρώην στενού του συνεργάτη και Γενικού Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ, Ε.Βασιλάκου, στην επιτροπή Αμυνας της Βουλής, η οποία διερευνούσε την εξέλιξη των συμβάσεων για τα γερμανικά υποβρύχια από το 2002 μέχρι το 2009, καθώς και την υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων του προγράμματος των γερμανικών υποβρυχίων Type-214, τα οποία τον Ιούνιο του 2009 με εντολή του Ε.Μεϊμαράκη έλαβαν 150 εκατ. ευρώ χωρίς να παραληφθεί «ούτε βίδα» και εν συνεχεία οι Γερμανοί κατήγγειλαν την σύμβαση!
Τι είχε πει ο Ε.Βασιλάκος τότε στην Επιτροπή. Είχε αφήσει βαριά υπονοούμενα για χρηματισμό από τους Γερμανούς του τότε προϊσταμένου του και στενού συνεργάτη του, Ε.Μεϊμαράκη για τον τρόπου που άσκησε τα καθήκοντά του επί υπουργίας του στο θέμα του προγράμματος των υποβρυχίων, αρνούμενος αρχικά της καταγγελία της σύμβασης και εν συνεχεία δίνοντας 104 εκατ. ευρώ στους Γερμανούς για να έρθουν να καταγγείλουν αυτοί την σύμβαση!
Τι είχε καταθάεσει:  «Ο Ε.Μεϊμαράκης αγνοούσε τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις για το πρόγραμμα γιατί όταν διεξάγονταν οι διαπραγματεύσεις επί υπουργύας του το 2006-2009, ο ίδιος ήταν απών, αλλά έδειχνε ενδιαφέρον για τις πληρωμές (σ.σ.: !!!) προς την εταιρεία.
Το γεγονός αυτό πιθανόν να εξηγεί τους λόγους της αντιδικίας των κυρίων Καρατζαφέρη και Μεϊμαράκη και τις αγοραίες εκφράσεις «μπροστάντζας» και «νονός», έστω και αν αυτές οι εκφράσεις χρησιμοποιούνταν από τους εμπόρους όπλων, για να περιγράψουν τους δύο αυτούς πολιτικούς.
Οι δε ερωτήσεις των Βουλευτών του ΛΑΟΣ, στις οποίες κατ’ επανάληψιν αναφέρθηκε ο κ. Μεϊμαράκης είχαν στόχο εμένα προσωπικά και όχι τον κύριο Μεϊμαράκη, όπως ψευδώς  ισχυρίζεται. Ο δε χρόνος υποβολής  των ερωτήσεων αυτών συνέπιπτε με συγκεκριμένα γεγονότα που λάμβαναν χώρα στις διαπραγματεύσεις.
Θεωρώ, επίσης, υποκριτικό ο κ. Μεϊμαράκης να καθυβρίζει και να εγκαλεί τον κ. Κοραντή, τη στιγμή που ακόμη  και σήμερα συνεργάτες του κυρίου Μεϊμαράκη κατέχουν δημόσιες θέσεις στους εξοπλισμούς και με συκοφαντούν ακατάπαυστα».
Σε άλλο σημείο της πολύωρης κατάθεσής του ο πρώην ισχυρός άνδρας της ΓΔΑΕΕ  σημείωσε ότιδιαπίστωσε παραλείψεις και ενέργειες που δεν προήγαγαν το δημόσιο συμφέρον, από τον Απρίλιο του 2006 έως τον Οκτώβριο του 2010, επί υπουργίας, βασικά του Ε.Μεϊμαράκη! 
Μάλιστα προέβη και στην βαριά καταγγελία ότι έδωσε 104 εκατ. ευρώ στους Γερμανους χωρίς κανένα εχέγγυο!
Ο Βασιλάκος κατονομάζει και επιχειρηματίες αλλά και άλλους οι οποίοι σύμφωνα με όσα υποστηρίζει διαβεβαίωναν τους Γερμανούς ,ότι θα μεσολαβήσουν ώστε το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει οφειλές εκατομμυρίων ευρώ. Ιδού το απόσπασμα της κατάθεσής του.
«Το Μάιο του 2008 ο τότε Υφυπουργός Άμυνας της Γερμανίας Wolf με προσκάλεσε στη Γερμανία σε μία διαμεσολαβητική προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης πρότεινα στον κ. Wolf τη λύση των συμβάσεων των υποβρυχίων με τις εταιρείες ΕΝΑΕ/TKMS, την αγορά από το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας των υποβρυχίων και την πώλησή τους στην Ελλάδα μέσω διακρατικής συμφωνίας, φυσικά με το ίδιο συμβατικό τίμημα.
Η πρότασή μου αυτή αποσκοπούσε, πρώτον, στη δοκιμασία των υποβρυχίων από το Γερμανικό και το Ελληνικό Ναυτικό και την ομόφωνη απόφασή τους περί των τεχνικών προβλημάτων των υποβρυχίων και δεύτερον, στην εξάλειψη της διαφθοράς από την εξέλιξη των συμβάσεων.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:  Πότε έγινε αυτό;
ΜΑΡΤΥΣ (Ευάγγελος Βασιλάκος): Το Μάιο του 2008.
Οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν λόγω επίκλησης από το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας νομικών προβλημάτων, ενώ κατάπληξη μου είχε προκαλέσει η έντονη αντίθεση στη διακρατική συμφωνία του τότε Αρχηγού ΓΕΝ. Ο τότε Αρχηγός ΓΕΝ δεν ήθελε τη διακρατική συμφωνία. Ήθελε να συνεχίσουμε με την  εταιρεία.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Ποιος ήταν;
ΜΑΡΤΥΣ (Ευάγγελος Βασιλάκος):  Θα προτιμούσα να μην κατονομάσω. Ο κ. Καραμαλίκης ήταν. Όπως είδατε, δεν φείδομαι ονομάτων, αλλά όταν αφορά αξιωματικούς είναι μια άλλη κατηγορία. Έχει και η σημειολογία τη σημασία της.
Τον Ιούνιο του 2008 έδωσα εντολή  στην Επιτροπή Διαπραγματεύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών να προτείνει στη γερμανική πλευρά την αντικατάσταση των δύο υπό εκσυγχρονισμό υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δύο καινούργιων υποβρυχίων τύπου 209, χωρίς καμία επιπρόσθετη δαπάνη για το Ελληνικό Δημόσιο, πέραν του ήδη υπάρχοντος  συμβατικού τιμήματος.
Κατόπιν επίπονων διαπραγματεύσεων, η γερμανική πλευρά απεδέχθη την πρόταση αυτή υπό τον απαράβατο όρο της καταβολής 120 εκατομμυρίων ευρώ από τα ήδη οφειλόμενα ποσά μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου του 2008.
Το Υπουργείο Άμυνας περιέργως δεν κατέβαλε αυτή την πληρωμή (για να πάρουμε δωρεάν τα δύο υποβρύχια.
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2008 η γερμανική εταιρεία TKMS ερχόταν σε επαφή με διάφορα πρόσωπα στην Ελλάδα, μερικά από τα οποία είχαν εμπλοκή και στην υπογραφή των αρχικών συμβάσεων, και τα οποία υπόσχονταν να διαμεσολαβήσουν στο Υπουργείο Άμυνας για την καταβολή του ποσού των 120 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε κάποιες, δε, συζητήσεις αξιωματούχοι της γερμανικής εταιρείας είχαν αναφέρει ότι «πηγές» της εταιρείας στην Ελλάδα είχαν υποσχεθεί την καταβολή 108 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιανουάριο του 2009, αν και συμπλήρωναν ότι οι «πηγές» τους δεν είχαν ζητήσει «ανταλλάγματα».
Πιθανόν ως απόρροια αυτής της περιρρέουσας ατμόσφαιρας, τον Ιανουάριο του  2009 και κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την οριστικοποίηση της τροποποίησης της σύμβασης του εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων τύπου 209 και της παράλληλης διαπραγμάτευσης για εξεύρεση λύσης στη σύμβαση των υποβρυχίων τύπου 214, η γερμανική πλευρά αξίωσε την καταβολή οφειλομένων πληρωμών 400 εκατομμυρίων ευρώ για τα υποβρύχια τύπου 214, χωρίς να δέχεται να υπογράψει την τροποποίηση της σύμβασης για τα υποβρύχια τύπου 209 και τον Ιούνιο του 2009 πήρε 104 εκατ. ευρώ. Τον Σεπτέμβριο του 2009 κατήγγειλε την σύμβαση»!
Δηλαδή ο Ε.Μεϊμαράκης αρνήθηκε και τα δύο δωρεάν υποβρύχια για να κλείσει το θέμα και ενέκρινε την αποδέσμευση 150 εκατ. ευρώ χωρίς καμμία εγγύηση από τους Γερμανούς!
Κανονικό «τηγάνισμα» δηλαδή στον Ε.Μεϊμαράκη από τον πρώην συνεργάτη του…
tον Φεβρουάριο του 2015 ο υπουργός Δικαιοσύνης διαβίβασε στη Βουλή δικογραφία με το ερώτημα της διερεύνησης των ποινικών ευθυνών για 4 διατελέσαντες υπουργούς Άμυνας.
Μεταξύ αυτών και του νυν προέδρου της ΝΔ Ευάγγελου Μεϊμαράκη, ο οποίος ελέγχεται για την υπόθεση υποβρυχίων για τα οποία παρότι δεν είχαν καν παραδοθεί, αντί να πάρει νομικά μέτρα ως όφειλε σαν υπουργός, έδωσε 105 εκατομμύρια σε Γερμανούς και ΕΝΑΕ.
Η δικογραφία βασίστηκε σε έρευνα του αναθεωρητή Γ (στρατιωτικός εισαγγελέας) Δημήτρη Ζαφειρόπουλου.
Σύμφωνα με τη δικογραφία το 2002, μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των ΕΝΑΕ και της γερμανικής εταιρίας HDW, που κατασκεύαζε τα υποβρύχια, συμφωνήθηκε ο εκσυγχρονισμός τριών υποβρυχίων.
Το ποσό που συμφωνήθηκε ήταν 821.792.170 ευρώ και τη σύμβαση υπέγραψε, ως υπουργός Άμυνας, ο Γιάννος Παπαντωνίου. Τα τρία υποβρύχια έπρεπε να παραδοθούν ως το 2012 (το πρώτο Νοέμβριο 2007,το δεύτερο Αύγουστο 2010 και το τρίτο Νοέμβριο 2012).
Το πρώτο υποβρύχιο ήταν το «Ποσειδών». Όπως καταγράφει ο εισαγγελέας, ήδη, από το ξεκίνημα των εργασιών, είχε διαφανεί μια καθυστέρηση από την πλευρά της ΕΝΑΕ στις εργασίες, παρότι το ελληνικό κράτος κατέβαλε κανονικά τις πληρωμές.
Το ελληνικό υπουργείο δεν κατήγγειλε τις συμβάσεις, αλλά προχώρησε σε διαπραγματεύσεις για επαναπροσδιορισμό του χρονοδιαγράμματος για την παράδοση του «Ωκεανός» και την αύξηση του συμβατικού τιμήματος (πρόκειται για το σχέδιο τροποποίησης αριθμός 7). Οι διαπραγματεύσεις δεν κατέληξαν κάπου και ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Μεϊμαράκης, στις 27/9/2007, αποφάσισε να μην εγκριθεί η τροποποίηση 7.
Η κατασκευάστρια εταιρία προσπάθησε να συνδέσει τη σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων με την άλλη σύμβαση για κατασκευή των υποβρυχίων, η οποία δεν είχε καμία σχέση. Η ελληνική πλευρά δέχθηκε τελικώς να υπογράψει την τροποποίηση αριθμός 7, αλλά η κατασκευάστρια εταιρία δεν προσήλθε για υπογραφή.
Παρ’ όλα αυτά και παρότι δεν είχε καν παραδοθεί το υποβρύχιο, η Ελλάδα, διά του Ευάγγελου Μεϊμαράκη, αντί να πάρει νομικά μέτρα, έδωσε 105 εκατομμύρια σε Γερμανούς και ΕΝΑΕ.
Όπως σημειώνει ο στρατιωτικός εισαγγελέας: «Για άγνωστο λόγο και παρά τη μεγάλη καθυστέρηση, η οποία είχε παρατηρηθεί, εκ μέρους του αναδόχου, επί της εκπλήρωσης των συμβατικών του υποχρεώσεων (όπως προαναφέρθηκε το Υ/Β ΩΚΕΑΝΟΣ έπρεπε να έχει παραδοθεί από το Νοέμβριο του 2007), τον Ιούνιο του 2009 καταβλήθηκε εκ μέρους του αγοραστή, στον ανάδοχο, το χρηματικό ποσό των 104.198.308,40 ευρώ, μετά από έλεγχο νομιμότητας της δαπάνης από τον επίτροπο ΕΣ, με αποτέλεσμα το συνολικό ύψος του χρηματικού ποσού, που είχε μέχρι τότε καταβληθεί στον ανάδοχο, να ανέρχεται σε 637.782.157,60 ευρώ, δηλαδή στο ποσοστό 77% του αρχικού συμβατικού τιμήματος».

πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top