Τέσσερα ναρκαλιευτικά πλοία των ΗΠΑ έφθασαν στον Κόλπο για να ενισχύσουν τον 5ο Στόλο του αμερικανικού Ναυτικού σε περίπτωση που ξεκινήσουν επιχειρήσεις και το Ιράν κάνει πράξη την απειλή της ναρθοθέτησης των Στενών. Τα σκάφη (USS Sentry, Devastator, Pioneer και Warrior) μπορούν να αποναρκοθετήσουν ζωτικής σημασίας θαλάσσιες οδούς και η άφιξή τους θεωρείται σαφή ένδειξη ότι βρισκομαστε πολύ κοντά σε έναρξη εχθροπραξιών.
Η Κεντρική Διοίκηση των ένοπλων δυνάμεων των ΗΠΑ είχε ζητήσει περισσότερη υποστήριξη σε ό,τι αφορά την απομάκρυνση ναρκών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του αμερικανικού Ναυτικού, καθώς προβλέπεται "επιδείνωση των συνθηκών ασφάλειας στην περιοχή".
Στην περιοχή επιχειρήσεων των ναρκαλιευτικών περιλαμβάνονται επίσης άλλα δύο σημεία-κλειδιά για τη ναυσιπλοΐα, η Διώρυγα του Σουέζ και τα στενά Μπαμπ αλ Μάνταμπ, ανάμεσα στο νότιο άκρο της Υεμένης και την Αφρική.
Τα ναρκαλιευτικά σκάφη "διεξάγουν επιχειρήσεις μαζί με τις δυνάμεις της συμμαχίας ώστε να εγγυηθούν την αδιάλειπτη και ασφαλή ροή της κίνησης στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς", ανέφερε το αμερικανικό Ναυτικό πριν λίγες ώρες.
Η ένταση ανάμεσα στο Ιράν και την Δύση σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας έχουν εγείρει φόβους ότι η Τεχεράνη ενδέχεται να αποπειραθεί να κλείσει τα Στενά του Χορμούζ εάν οι εξαγωγές πετρελαίου της εμποδιστούν λόγω των δυτικών κυρώσεων, οι οποίες αναμένεται να γίνουν αυστηρότερες την 1η Ιουλίου.
Ο επικεφαλής του Στρατού Ξηράς του Ιράν, ο Αχμάντ-Ρεζά Πουρνταστάν, φέρεται ότι δήλωσε σήμερα --σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA-- ότι "το Ιράν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την δυνατότητα αποκλεισμού των πλοίων στα στενά του Χορμούζ για να προασπίσει τα συμφέροντά του".
Από τα Στενά πέρασε το ένα τρίτο του πετρελαίου που διακινήθηκε δια θαλάσσης πέρυσι, σύμφωνα με υπηρεσία ενεργειακής πληροφόρησης (Energy Information Administration, EIA). Ακόμα και ένα βραχυχρόνιο κλείσιμο των Στενών του Χορμούζ θα αύξανε αλματωδώς τις τιμές του πετρελαίου, θέτοντας σε κίνδυνο την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Η άφιξη των ναρκαλιευτικών δεν προοιωνίζει τίποτα το καλό, αφού είθισται να φτάνουν όχι προληπτικά, αλλά στην τελευταία φάση πριν την έναρξη των επιχειρήσεων, αφού η παρουσία τους δεν συνιστά "προβολή ισχύος", όπως συμβαίνει με τα αεροπλανοφόρα ή τα κύρια πλοία μάχης, εν γένει.
Χρόνος παραμονής των ναρκαλιευτικών επτά μήνες, που σημαίνει πως ότι είναι να γίνει, θα γίνει μέσα σε αυτούς τους επτά μήνες. Θα επιχειρούν στον Κόλπο, στον Κόλπο του Ομάν, στην Ερυθρά Θάλασσα και σε τμήματα του Ινδικού Ωκεανού.Στην περιοχή επιχειρήσεων των ναρκαλιευτικών περιλαμβάνονται επίσης άλλα δύο σημεία-κλειδιά για τη ναυσιπλοΐα, η Διώρυγα του Σουέζ και τα στενά Μπαμπ αλ Μάνταμπ, ανάμεσα στο νότιο άκρο της Υεμένης και την Αφρική.
Τα ναρκαλιευτικά σκάφη "διεξάγουν επιχειρήσεις μαζί με τις δυνάμεις της συμμαχίας ώστε να εγγυηθούν την αδιάλειπτη και ασφαλή ροή της κίνησης στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς", ανέφερε το αμερικανικό Ναυτικό πριν λίγες ώρες.
Η ένταση ανάμεσα στο Ιράν και την Δύση σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας έχουν εγείρει φόβους ότι η Τεχεράνη ενδέχεται να αποπειραθεί να κλείσει τα Στενά του Χορμούζ εάν οι εξαγωγές πετρελαίου της εμποδιστούν λόγω των δυτικών κυρώσεων, οι οποίες αναμένεται να γίνουν αυστηρότερες την 1η Ιουλίου.
Ο επικεφαλής του Στρατού Ξηράς του Ιράν, ο Αχμάντ-Ρεζά Πουρνταστάν, φέρεται ότι δήλωσε σήμερα --σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA-- ότι "το Ιράν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την δυνατότητα αποκλεισμού των πλοίων στα στενά του Χορμούζ για να προασπίσει τα συμφέροντά του".
Από τα Στενά πέρασε το ένα τρίτο του πετρελαίου που διακινήθηκε δια θαλάσσης πέρυσι, σύμφωνα με υπηρεσία ενεργειακής πληροφόρησης (Energy Information Administration, EIA). Ακόμα και ένα βραχυχρόνιο κλείσιμο των Στενών του Χορμούζ θα αύξανε αλματωδώς τις τιμές του πετρελαίου, θέτοντας σε κίνδυνο την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
πηγή
Δημοσίευση σχολίου