Ενα αχνό και μερικό δακτυλικό αποτύπωμα στην επάνω αριστερή γωνία μιας άγνωστης προσωπογραφίας φαίνεται να επιβεβαιώνει μια εξαιρετική ανακάλυψη. Η προσωπογραφία, μεγέθους 33x23 εκ., φιλοτεχνημένη με κιμωλία και μελάνι, εμφανίστηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie΄s της Νέας Υόρκης το 1998 ως «Γερμανική σχολή, αρχές 19ου αιώνα». Πωλήθηκε αντί 19.000 δολαρίων......
Τώρα ολοένα περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι δημιουργός της προσωπογραφίας υπήρξε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι , με αποτέλεσμαη αξία της να έχει ανέβει στα 100 εκατ. δολάρια. Η χρονολόγηση με άνθρακα και η ανάλυση με υπέρυθρες ακτίνες της τεχνικής του καλλιτέχνη συμφωνούν με αυτό το συμπέρασμα, ωστόσο το πιο πειστικό στοιχείο είναι το μερικό αποτύπωμα.
Ο Πίτερ Πολ Μπιρό, ειδικός εκτιμητής τέχνης με βάση το Μόντρεαλ, βρήκε το αποτύπωμα, η ανάλυση του οποίου το φέρει να μοιάζει πολύ με εκείνο που ο Ντα Βίντσι άφησε στον «Αγιο Ιερώνυμο» που βρίσκεται στο Βατικανό. Πολύ σημαντικό είναι ότι ο «Αγιος Ιερώνυμος» φιλοτεχνήθηκε σε μια από τις περιόδους κατά τις οποίες ο Λεονάρντο μάλλον δεν είχε βοηθούς, οπότε κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται για δικό του αποτύπωμα.
Ο Μάρτιν Κεμπ, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δηλώνει πάντως πεπεισμένος. Εχει ήδη ολοκληρώσει ένα βιβλίο 200 σελίδων για την ανακάλυψη, αν και η πρώτη του αντίδραση ήταν, όπως είπε, ότι ήταν «πολύ καλό για να είναι αληθινό». Βάφτισε μάλιστα τον πίνακα με νέο όνομα, «Η όμορφη πριγκίπισσα», αφού στο πρόσωπο της γυναίκας που απεικονίζεται αναγνώρισε την Μπιάνκα Σφόρτζα, κόρη του Λουδοβίκου Σφόρτζα, Δούκα του Μιλάνου (1452-1508).
Σύμφωνα με τον Κάρλο Πεντρέτι, επικεφαλής του Ιδρύματος Ρedretti για τη Μελέτη του Λεονάρντο, «αυτή μπορεί να είναι η μεγαλύτερη ανακάλυψη αφότου, τον 19ο αιώνα, αναγνωρίστηκε ως αυθεντικό έργο του Λεονάρντο η “Κυρία με την Ερμίνα”».
Google Ads
Δημοσίευση σχολίου