GuidePedia

0


Περισσότερα από 34.000 έργα τέχνης που έχουν κλαπεί τα 62 τελευταία χρόνια περιλαμβάνει η διαδικτυακή πινακοθήκη της Ιντερπόλ
Καλώς ήλθατε στη μεγαλύτερη πινακοθήκη του κόσμου. Η συλλογή της διαθέτει περισσότερα εκθέματα από το Λούβρο. Η πρόσβαση ήταν απαγορευμένη στο κοινό για χρόνια αλλά τώρα ο καθένας μπορεί να τη δει, αρκεί να περάσει έναν έλεγχο ασφαλείας. ....
Ρέμπραντ, Βερμέερ, Καραβάτζιο, Πικάσο, Σεζάν, Μανέ - είναι όλοι εκεί. Το ίδιο και ο Μπρύγκελ, ο Τιντορέτο, ο Ντεγκά, ο Μουρίγιο, ο Νταλί, ο Χένρι Μουρ. Ζωγραφική και γλυπτική είναι δύο μόνο από τις 26 συνολικά κατηγορίες τέχνης και καλλιτεχνικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στη συλλογή, μαζί με έπιπλα, χαλιά και αρχαιότητες από τη Βαβυλώνα που χρονολογούνται από το 1000 π.Χ.


Η νέα πινακοθήκη είναι βεβαίως διαδικτυακή και ανήκει στην Ιντερπόλ. Πρόκειται για μια εικονογραφημένη βάση δεδομένων που περιλαμβάνει 34.100 έργα τέχνης τα οποία έχουν ένα και μόνο κοινό στοιχείο: έχουν κλαπεί κατά τα τελευταία 62 χρόνια και δεν έχουν ποτέ εντοπιστεί.


Παλαιότερα ο κατάλογος της Ιντερπόλ, ο οποίος έχει προσλάβει σχεδόν μυθική αύρα για τους φιλότεχνους, ήταν προσβάσιμος μόνο σε CD-RΟΜ ή, πιο πρόσφατα, σε DVD. Ο οργανισμός αποφάσισε όμως τώρα να τον καταστήσει προσβάσιμο σε οποιονδήποτε ή... σχεδόν οποιονδήποτε.


Ο μόνος περιορισμός είναι ότι πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος να συμπληρώσει μια διαδικτυακή αίτηση (διαθέσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.interpol. int/Ρublic/WorkΟfΑrt/dbaccess. asp) την οποία οι Αρχές ή τα κατά τόπους παραρτήματα της Ιντερπόλ θα ελέγξουν. Οι κωδικοί πρόσβασης στη βάση δεδομένων δίνονται στους ενδιαφερομένους με τόσες ημέρες καθυστέρηση όσες διαρκούν οι έλεγχοι. Συνεπώς είναι αυτονόητο ότι ληστές έργων τέχνης ή κλεπταποδόχοι είναι καλύτερο- για τους ίδιους- να μη συμπληρώσουν αιτήσεις, τουλάχιστον με το πραγματικό τους όνομα.


Η νεότερη προσθήκη στη βάση δεδομένων είναι ο πίνακας με τίτλο «Ολυμπία» του Ρενέ Μαγκρίτ, ο οποίος εκλάπη από ένα μικρό μουσείο των Βρυξελλών τον περασμένο μήνα, ενώ η πλουσιότερηκαι πιο θλιβερή- κατηγορία εκθεμάτων αποτελείται από 2.600 αρχαιότητες που χάθηκαν όταν λεηλατήθηκε το Μουσείο της Βαγδάτης μετά την ανατροπή του Σαντάμ Χουσεΐν.

[ΕΡΑ/SΤΑΡΟ ΖUΕRΙCΗ/ΒUΕΗRLΕ CΟLLΕCΤΙΟΝ Αναπαραγωγή του πίνακα του Πολ Σεζάν «Το αγόρι με το κόκκινο γιλέκο», ενός από τα συνολικά 34.100 κλεμμένα έργα τέχνης που περιλαμβάνονται στην ειδική ιστοσελίδα της Ιντερπόλ ]

ΕΡΑ/SΤΑΡΟ ΖUΕRΙCΗ/ΒUΕΗRLΕ CΟLLΕCΤΙΟΝ Αναπαραγωγή του πίνακα του Πολ Σεζάν «Το αγόρι με το κόκκινο γιλέκο», ενός από τα συνολικά 34.100 κλεμμένα έργα τέχνης που περιλαμβάνονται στην ειδική ιστοσελίδα της Ιντερπόλ

«Θέλαμε η νέα ιστοσελίδα να είναι προσβάσιμη από όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους» σημειώνει ο ντετέκτιβ της Ιντερπόλ Καρλ-Χάιντς Κιντ, συντονιστής της Μονάδας Εργων Τέχνης του οργανισμού. «Η νέα ιστοσελίδα προορίζεταιβεβαίωςεν μέρει για μουσεία ή εμπόρους τέχνης που μπορεί να έχουν αμφιβολίες για ένα έργο τέχνης που φθάνει σε αυτούς, θα θέλαμε όμως να τη δει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό» συμπληρώνει.


«Το πρόβλημα είναι ότι τα CDRΟΜ ή τα DVD δεν μπορούσαμε να τα ενημερώνουμε αρκετά συχνά» συνεχίζει ο κ. Κιντ. «Εμποροι τέχνης μάς έκαναν παράπονα ότι δεν είχαν τρόπο να είναι σίγουροι αν κάτι είχε κλαπεί. Τώρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την ιστοσελίδα. Ακόμη περισσότερο, έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν αυτή την ιστοσελίδα».

Η απόφαση να γίνει η βάση δεδομένων προσβάσιμη σε όλους ήταν αμφιλεγόμενη.


Ορισμένοι υποστήριξαν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε στην πραγματικότητα να βοηθήσει τους ληστές και τους κλεπταποδόχους. Ο κ. Κιντ απορρίπτει αυτή την κριτική. «Στην ιστοσελίδα» λέει «έχουμε αφαιρέσει κάθε πληροφορία που θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στους κακοποιούς».

Μια «βιομηχανία» με τζίρο 5 δισ. δολάρια
Οι κλοπές έργων τέχνης και το λαθρεμπόριό τους αποτελούν μια «βιομηχανία» αξίας 5 δισ. δολαρίων, τρίτη κατά σειρά πιο προσοδοφόρα διεθνή εγκληματική εμπορική δραστηριότητα μετά το εμπόριο ναρκωτικών και όπλων. Ο κ. Κιντ, ωστόσο, δεν σχολιάζει τους αριθμούς. «Οπως κάθε διεθνές εμπόριο» λέει «στον σύγχρονο κόσμο, το λαθρεμπόριο τέχνης αυξάνεται. Αλλά, ειλικρινά, δεν γνωρίζουμε αριθμούς. Απλώς μαντεύουμε. Σε κάθε περίπτωση, άλλωστε, οι αριθμοί δεν αντιμετωπίζουν το πραγματικό θέμα. Η ζημιά που γίνεται από την κλοπή έργων τέχνης δεν είναι μόνο οικονομική. Είναι κυρίως πολιτιστική. Και κανένας δεν μπορεί να την κοστολογήσει».

Δημοσίευση σχολίου

 
Top