GuidePedia

0
Το ελληνικό Δημόσιο, ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος της χώρας, εκταμιεύει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, προκειμένου να αυτοδιαφημιστεί. Η κρατική διαφημιστική δαπάνη μόνο στις εφημερίδες εκτινάχθηκε από τα 36 εκατ. ευρώ το 2004 στα 83 εκατ. το 2009. Όμως με ποια κριτήρια μοιράζεται η κρατική διαφήμιση;
Αναλυτικά στοιχεία για την κατανομή της δημοσιεύει σήμερα το «Παρόν της Κυριακής», παρουσιάζοντας τις δέκα εφημερίδες με τη μεγαλύτερη κρατική διαφήμιση από το 2004 έως και σήμερα. Ενδιαφέρον έχει η πολιτική της κυβέρνησης που ενισχύει το free press-και συγκεκριμένα της εφημερίδες «City Press» και «Μetropolis».
Αναλυτικά, το 2004, η συνολική ονομαστική κρατική διαφημιστική δαπάνη είχε ανέλθει σε 36.697.207 ευρώ και ακόμη οι δωρεάν εφημερίδες δεν κατελάμβαναν την πρώτη θέση στη σχετική λίστα. «Τα Νέα» ήταν πρώτη σε απορρόφηση με 2,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,4 εκατ. της «Ελευθεροτυπίας» και 2,3 εκατ. της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας». Η «City Press» ήταν η πρώτη δωρεάν εφημερίδα με 1,85 εκατ. ευρώ, έναντι 1,7 εκατ. του «Ελεύθερου Τύπου»......

Το 2005 είναι η χρονιά της εγκυκλίου Ρουσόπουλου, η οποία προέβλεπε ίσο αριθμό καταχωρήσεων των κρατικών διαφημίσεων, με διαφορετικό όμως τιμολόγιο. Η συνολική ονομαστική κρατική δαπάνη μειώνεται στα 31.148.735 ευρώ. Η «Μetrorama», σημερινή «Metro», είναι πρώτη στη λίστα με 2.4 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η «City Press» με 1,92 εκατ., «Τα Νέα» με 1,66, το «Έθνος της Κυριακής» με 1,46 εκατ. και η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» με 1,43 εκατ.

Το 2006 η «Metrorama» παραμένει πρώτη με 3,93 εκατ., ακολουθεί η «City Press» με 2,19, «Τα Νέα» με 2,85, το «Πρώτο Θέμα» με 2,83, το «βήμα της Κυριακής» με 2,8 και η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία με 2,42 εκατομμύρια ευρώ.

Το 2007 γίνεται η πρώτη εκτίναξη της κρατικής διαφήμισης με συνολική ονομαστική κρατική διαφημιστική δαπάνη ύψους 65.103.562 εκατομμύρια ευρώ. Η «Metro» είναι στην πρώτη θέση με 6,2 εκατ. και η «City Press» δεύτερη με 4,1 εκατ. ευρώ, έναντι 3,5 εκατ. του «Πρώτου Θέματος». Ακολουθούν το «Βήμα της Κυριακής» με 3,3 και η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» με 3,06 εκατ.

Το 2008 η συνολική κρατική διαφημιστική δαπάνη εκτοξεύτηκε στα 83.515.377 ευρώ. Την πρωτιά έχει πλέον η «City Press» με 5,9 εκατ, ακολουθεί το «Βήμα της Κυριακής» με 4,7, το Πρώτο Θέμα» με 4,7 εκατ., η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» με 3,8, το «Έθνος» με 3,8. «Τα Νέα» με 3,7, η «Καθημερινή της Κυριακής» με 3,1 και η «Metropolis» με 3,08.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top