«Η κυβέρνηση ξεπέρασε τις προσδοκίες και στέλνει μήνυμα ασφάλειας σε όλους τους συνεπείς δανειολήπτες», ανέφερε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι η παρέμβαση κλείνει «μια εκκρεμότητα του παρελθόντος με δικαιοσύνη και σεβασμό σε όσους προσπάθησαν να παραμείνουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους». Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι «ακόμη μία απόδειξη ότι η βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών μπορεί να μεταφράζεται σε χειροπιαστή στήριξη για τους πολίτες», την ελληνική κοινωνία που εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τις παρατεταμένες αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών.
Το έχουμε ξαναγράψει. Η αδιαφορία όμως που συναντά αυτό που ακολουθεί, αφενός σημαίνει ότι «η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως» και αφετέρου ότι υπάρχει ένα ακόμα πιο συνεπές τμήμα της ελληνικής κοινωνίας που για μια ακόμη φορά αισθάνεται μεγάλη πικρία, κάτι το οποίο εξίσου θα βαρύνει στις κάλπες που πλησιάζουν με γρήγορο ρυθμό.
Όσοι έκαναν χρήση του νόμου Κατσέλη και αποκατέστησαν τους ρυθμούς αποπληρωμής των δανειακών υποχρεώσεών τους, προφανώς και άξιοι συγχαρητηρίων είναι και ορθώς στηρίζονται. Οι υπόλοιποι που δεν τις τήρησαν είτε αποτελούνται από «στρατηγικούς κακοπληρωτές» που όντως αποτελούν πληγή για το τραπεζικό σύστημα και την ίδια την αγορά, είτε από αγαθής προαίρεσης συμπολίτες μας, που όμως η απόσταση των οικονομικών τους από το περιουσιακό στοιχείο που προσπαθούν να διασώσουν έχει ανοίξει τόσο πολύ, που ό,τι και να κάνουν δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν.
Οπότε, εκ των πραγμάτων οι υποθέσεις τους θα πάρουν άλλον δρόμο. Και εφόσον πρόκειται για ακίνητα, οι σημερινές υψηλές τιμές διασφαλίζουν, ότι σε περίπτωση πλειστηριασμού το τίμημα θα βοηθήσει μια συνολικότερη επανεκκίνηση των οικονομικών τους με τακτοποίηση των υποχρεώσεων και στην επί το ρεαλιστικότερο προσαρμογή της ζωής τους στην οικονομική πραγματικότητα που βιώνουν.
Τα αιώνια κορόιδα
Υπάρχει όμως κι ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού, το οποίο με μεγάλες θυσίες την περασμένη δεκαετία κατόρθωνε οριακά να μην «κοκκινίσει» τις δανειακές του υποχρεώσεις. Όλα αυτά τα χρόνια, το μήνυμα που εισπράττει από την κυβέρνηση είναι ότι… μάλλον ανήκει στην κατηγορία «κορόιδο». Διότι δεν αξιολογείται θετικά και φυσικά έμπρακτα, ο αγώνας τους να παραμείνουν οι υποχρεώσεις τους στην κατηγορία των «πράσινων δανείων». Διότι όλες ο παρεμβάσεις αφορούσαν τα «κόκκινα δάνεια».
Άρα, εκ του αποτελέσματος προκύπτει πως έκαναν μεγάλο λάθος που δε σταμάτησαν να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Ή να τις εξυπηρετούν εν μέρει και πλημμελώς, ώστε να ανήκουν στην κατηγορία των ευεργετούμενων. Δεν προσάπτουμε απαραιτήτως κακή πρόθεση στην αδιαφορία της πολιτείας γι’ αυτή την κατηγορία. Είναι όμως κεφαλαιώδες σφάλμα το να κατηγοριοποιείται αυτομάτως σε αυτούς που δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα!
Πόσο δύσκολο είναι δηλαδή για το σύγχρονο υπουργείο Οικονομικών να συσχετίσει τις πάγιες υποχρεώσεις των φορολογουμένων με τα εισοδήματά τους; Από εκεί θα προέκυπταν πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Για τους συνεπείς αυτής της κατηγορίας δεν θα υπάρξει ποτέ επιβράβευση;
Ιδέες έχουν ακουστεί πολλές. Αυτή είναι μια ξεχωριστή κατηγορία πολιτών, που έσφιξε το ζωνάρι… ενίοτε και υπέρμετρα και κατάφερε να μη δημιουργήσει πρόβλημα. Για να εισπράττει σήμερα, εξ αντικειμένου, το «βραβείο της ανοιχτής παλάμης», κατά τον αείμνηστο χρονογράφο Δημήτρη Ψαθά…
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου