GuidePedia

0

Όπως φαίνεται λοιπόν, η Τουρκία, με το εθνικό της μαχητικό αεροσκάφος, KAAN, θα γίνει μία από τις πέντε χώρες που μπορούν να κατασκευάσουν αεροσκάφη πέμπτης γενιάς...

Σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη του δικού της στρατιωτικού-βιομηχανικού συγκροτήματος, ιδίως στον τομέα των στρατιωτικών αεροσκαφών, παρουσιάζει η Τουρκία.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, το τελευταίο μαχητικό πέμπτης γενιάς Kaan, πραγματοποίησε τη δεύτερη επιτυχημένη πτήση του, δείχνοντας εντυπωσιακές ικανότητες.
Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη της τουρκικής αεροπορικής βιομηχανίας, που εντείνει τις προσπάθειες προκειμένου να γίνει αυτάρκης, σε αντίθεση με την Ελλάδα, που επιμένει στην αγορά πανάκριβων όπλων από το εξωτερικό, γεγονός που αυξάνει το χρέος της, την καθιστά απόλυτα εξαρτώμενη από τους εισαγωγείς και την κρίσιμη στιγμή ευάλωτη…
Ειδικότερα, υπό τον συντονισμό της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών, το Kaan της Turkish Aerospace Industries πραγματοποίησε σήμερα Δευτέρα 6 Μαΐου τη δεύτερη πτήση του.
Όπως επιβεβαίωσε ο Γενικός Διευθυντής της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας, Temel Kotil, το μαχητικό πέτυχε διάρκεια πτήσης 13 λεπτών και πέτυχε ταχύτητα 230 κόμβων πετώντας σε ύψος 8.000 ποδιών.
Όπως φαίνεται λοιπόν, η Τουρκία, με το εθνικό της μαχητικό αεροσκάφος, KAAN, θα γίνει μία από τις πέντε χώρες που μπορούν να κατασκευάσουν αεροσκάφη πέμπτης γενιάς.
Η ένταξη του KAAN στο οπλοστάσιο της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να γίνει το 2028.

Λίγα λόγια για τον νέο μαχητικό

Το όνομα του εθνικού μαχητικού αεροσκάφους της Τουρκίας, γνωστό ως TF-X, είναι KAAN, και σύμφωνα με τον πρόεδρος της Τουρκίας, δόθηκε από τον Bahceli, τον ηγέτη του Εθνικιστικού Κινήματος της Τουρκίας (MHP). Σημειώνεται ότι το Kaan είναι ένας ιστορικός τίτλος που χρησιμοποιούσαν οι ηγεμόνες των τουρκικών και μογγολικών κρατών.
Το τουρκικό μαχητικό έχει πλέον ολοκληρώσει τη διαδικασία δοκιμών. Το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, KAAN, αναπτύχθηκε από την TAI με στόχο να αντικαταστήσει σταδιακά τον γηρασμένο στόλο των F-16 του τουρκικού στρατού. Με αυτό το αεροσκάφος, η Τουρκική Δημοκρατία γίνεται μία από τις πέντε χώρες που διαθέτουν τέτοιου είδους τεχνολογίες.
Το αεροσκάφος ξεκίνησε να φτιάχνεται το 2016, και δοθεί στον τουρκικό στρατό προς χρήση στο τέλος Δεκεμβρίου. Έχει μήκος 21 μέτρα, μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 1,8 mach χάρη στους δύο κινητήρες του, οι οποίοι μπορούν να παράγουν ώθηση 29.000 λιβρών (13.000 κιλά) ο καθένας.
Το KAAN διαθέτει διάφορα χαρακτηριστικά, όπως υψηλή επίγνωση της κατάστασης, βελτιστοποιημένο φόρτο εργασίας του πιλότου, ανίχνευση ζημιών μάχης, συστήματα αποστολών νέας γενιάς, χαμηλή παρατηρησιμότητα, κρούση ακριβείας και εσωτερική θυρίδα όπλων.
Έτσι, ενώ η Ελλάδα από τις κυβερνήσεις των τελευταίων 15-20 ετών κατέστρεψαν την εγχώρια πολεμική βιομηχανία, στιγμάτισαν και αποθάρρυναν όσους επιχείρησαν να δημιουργήσουν κάτι γύρω από την πολεμική βιομηχανία… και προφανώς είμαστε μια χώρα πλήρως εξαρτημένη… η Τουρκία ακολούθησε – φυσιολογικά – τον δρόμο της λογικής και ενίσχυσε, ενθάρρυνε την πολεμική βιομηχανία.
Στην Τουρκία σήμερα υπάρχουν 1.146 βιομηχανίες και βιοτεχνίες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την άμυνα και τα οπλικά συστήματα…

Τα πολυδιαφημισμένα F -35, που θέλει να αγοράσει η Ελλάδα, είναι προηγμένα αεροσκάφη αλλά με σοβαρά προβλήματα στον κινητήρα

Τα μαχητικά αεροσκάφη F-35, που θέλει να αγοράσει η Ελλάδα, θεωρούνται ως ένα από τα πιο πολύτιμα στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία του αμερικανικού στρατού και συχνά αναφέρονται ως κρίσιμος εξοπλισμός για την εκτέλεση αεροπορικών επιχειρήσεων εναντίον αντιπάλων όπως η Κίνα, ειδικά στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού.
Με τα προηγμένα χαρακτηριστικά stealth του, το F-35 έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγει τον εντοπισμό από τα ραντάρ, καθιστώντας το πολύτιμο πλεονέκτημα για τη διεξαγωγή μυστικών αποστολών.
Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με προηγμένους αισθητήρες και συστήματα επικοινωνίας που του επιτρέπουν να συλλέγει και να μεταδίδει ζωτικής σημασίας δεδομένα πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, τα οποία είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση έξυπνων επιλογών κατά τη διάρκεια στρατιωτικών επιχειρήσεων.

Αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες

Πάντως δεν είναι όλα ρόδινα με το F-35, καθώς αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα, γράφει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Eurasian Times.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.

Μειωμένη η ζωή του κινητήρα

Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
Αυτό δείχνει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%. Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.

Οι συχνές βλάβες

Ο Schmidt τόνισε πως το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας είναι απαράδεκτο και ότι πρωταρχικός του στόχος είναι να το μεγιστοποιήσει.
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.

Τρολάρει ο Guler: Θα χαρούμε να τα πάρει η Ελλάδα

«Η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αγοράζει F-35, θα χαρούμε να το κάνει», δήλωσε ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας Yassar Guller. Όπως είπε, «το F-35 από μόνο του δεν συνιστά μια ικανότητα κατά της Τουρκίας στο Αιγαίο. Αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι καλά».
Σε συνέντευξή του στο τουρκικό κανάλι CNNTurk, ο Yassar Guller ερωτηθείς για τα πολεμικά μαχητικά Eurofighter «ανέφερε ότι δεν είναι ένα αεροσκάφος που ανήκει μόνο στους Γερμανούς φίλους μας, είναι μια κοινοπραξία, υπάρχουν επίσης η Βρετανία και η Ισπανία.
Θέλουμε να αγοράσουμε αυτό το αεροσκάφος, το λέγαμε από την αρχή, και υπάρχουν κάποια πράγματα ως προς τα οποία οι Γερμανοί φίλοι μας είναι εμμονικοί, λένε ‘δεν μπορείτε να κάνετε αυτό ή εκείνο’. Ως μέλος ενός οργανισμού όπως το ΝΑΤΟ, όμως, αποκλείεται να δεχθούμε κάτι τέτοιο. Δεν το αποδεχόμαστε και μοιραζόμαστε με τους φίλους μας κάθε φορά το ότι δεν το αποδεχόμαστε. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό το θέμα θα λυθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Για την αγορά αμερικανικών μαχητικών F-35 από την Ελλάδα, ο Τούρκος Υπουργός είπε ότι «η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αγοράζει F-35, θα χαρούμε να το κάνει.
Αλλά το F-35 από μόνο του δεν συνιστά μια ικανότητα κατά της Τουρκίας στο Αιγαίο. Αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι καλά».
Σε ερώτηση εάν είναι κάτι που αξιολογείται λανθασμένα, ο Guler απάντησε: «Απολύτως. Δεν μπορεί να ισχύσει κάτι τέτοιο, εγώ προσωπικά το εκλαμβάνω ως προσβολή για τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις. ‘Πάω να αγοράσω ένα F-35’. Και λοιπόν τι; ‘Θα κυριαρχήσω σε όλα!’; Αυτή η προσέγγιση είναι απαράδεκτη. Αλλά φυσικά, ως μέλος του ΝΑΤΟ, θα ήμασταν ευχαριστημένοι εάν η Ελλάδα κατέχει F-35, ως μέλος του ΝΑΤΟ και αυτή».

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top