GuidePedia

0

Δουλεύουν αργίες και Σαβατοκύριακα οι εργαζόμενοι αλλά φαίνεται ότι δεν φτάνουν για να έχουμε το 2027 όλα τα αεροσκάφη έτοιμα.

Οελληνικός τύπος (doureios.com) αναφέρει σύμφωνα με πληροφορίες του ότι “ απαιτούνται άμεσα πιο δραστικά μέτρα, για την αύξηση του ειδικευμένου απασχολούμενου προσωπικού της ΕΑΒ για την περάτωση του σοβαρότατου για την Πολεμική μας Αεροπορία, προγράμματος των F-16 VIPER.

Το υπάρχων προσωπικό είναι σε επίπεδο 1/3 περίπου, αυτού που είχε κριθεί απαραίτητο εξαρχής. Υπ' αυτές τις συνθήκες, θεωρείται αδύνατη η ολοκλήρωση του προγράμματος το 2027, όπως προβλέπει η σύμβαση”.

Είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα των ελληνικών αεροσκαφών F-16V, από το 2023 πίσω στο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, ως αποτέλεσμα όλων αυτών των προβλημάτων.

Για τον λόγο αυτό το ΥΠΕΘΑ έχει πιέσει και οι εργαζόμενοι δουλεύουν αργίες και Σαββατοκύριακα, για να επιλυθούν τα περισσότερα προβλήματα.

Το όλο πρόγραμμα κινούνταν μέχρι τώρα με γοργούς ρυθμούς, αλλά ξαφνικά διαπιστώνονται καθυστερήσεις.

Συγκεκριμένα η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα έπρεπε να είχε παραλάβει ήδη αυτήν την περίοδο, περί τα 24 F-16 αναβαθμισμένα σε επίπεδο Viper, αλλά έχουμε παραλάβει μόνον 18 αεροσκάφη.

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ανέφερε ότι, τον Μάιο του 2024 η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα είχε εξοπλιστεί με 25-27 αεροσκάφη F-16 Viper.
Οι Τούρκοι θα διαθέτουν 120 μαχητικά αεροσκάφη F-16 VIPER σε 2-3 χρόνια και εμείς 82 με τον κίνδυνο να είναι πλέον σαφής στο Αιγαίο

Αυτή η εξέλιξη επιτάσσει την άκρως απαραίτητη πλέον εισχώρηση στο ίδιο πρόγραμμα των 38 αεροσκαφών F-16C/D Block 50 σε επίπεδο Viper το ταχύτερο δυνατόν.

Το ζήτημα με αυτά τα αεροσκάφη όπως και αυτό με τα 16 μαχητικά F-16 Block 30 ( τα οποία δεν θα αναβαθμίσουμε), αποτελούν πλέον καίριο θέμα για την ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, αφού οι Τούρκοι την ίδια στιγμή " φουλάρουν" για 120 VIPER μέσω των ΗΠΑ.

Η Τουρκία έλαβε εδώ και καιρό την έγκριση για την μελλοντική παραλαβή 40 νέων F-16 Viper, ενώ 79 από τα υπάρχοντα τουρκικά F-16 θα μετατραπούν σε F-16 Block 70 Viper με κιτ εκσυγχρονισμού εντός 1-2 ετών.
Μιλάμε δηλαδή για 120 τουρκικές “ Οχιές” σε 2-3 χρόνια για αυτό και οφείλουμε να εκμεταλλευθούμε όλες τις δυνατότητες για να αυξήσουμε τον αριθμό αυτών των αεροσκαφών για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο.

Τα αεροσκάφη F-16 αποτελούν την “ ραχοκοκαλιά” της Πολεμικής μας Αεροπορίας

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (HAF) παρέλαβε 170 F-16 διαφόρων τύπων μεταξύ 1989 και 2010 και, με ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μεγάλης κλίμακας σε εξέλιξη, το Viper θα παραμείνει η ραχοκοκαλιά του αεροπορικού βραχίονα για πολλά χρόνια.

Ως αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, το F-16 Viper αναμένεται να αναλάβει μια μεγάλη ποικιλία ρόλων εν καιρώ πολέμου, από αερομαχίες πάνω από το αμφισβητούμενο Αιγαίο μέχρι και πραγματική χρονική τακτική αναγνώριση, με πλήγματα μεγάλης εμβέλειας πάνω από το έδαφος ή το νερό με μια σειρά από όπλα ακριβείας.

Στην κατηγορία χερσαίων κρούσεων, η Ελληνική Π.Α έχει γίνει μια από τις λίγες αεροπορικές δυνάμεις,ίσως η μοναδική, που εξοπλίζει τις Vipers της εκδόσεις με διπλούς εκτοξευτές για το AGM-154, υλοποιώντας το μελλοντικό σχέδιο του «φονικού» συνδυασμού Viper, Rafale και F-35 ( όταν και εφόσον υλοποιηθεί τελικά η αγορά τους).

Tο επόμενο μεγάλο πλεονέκτημα των Viper δεν είναι άλλο από το σύστημα μετάδοσης δεδομένων Link 16, με το οποίο κάθε μαχητικό μπορεί να μοιραστεί στοιχεία και πληροφορίες με άλλα οπλικά συστήματα και κυρίως με τα υπόλοιπα μαχητικά αλλά και τα ιπτάμενα ραντάρ ΑΣΕΠΕ.

Το έτερο στοίχημα για την χώρα μας είναι η απόκτηση πυραύλων μακρού βεληνεκές ικανούς σε αριθμό για παρατεταμένες επιχειρήσεις στον αέρα, διασφαλίζοντας όσον τον δυνατόν την επάρκεια σε πυρομαχικά αυτού του είδους για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top