Του Πάρι Καρβουνόπουλου
Η δημοσιογραφική ομάδα των data journalists, δημοσιεύει ρεπορτάζ για την φρεγάτα ΥΔΡΑ, την αποστολή της στην Ερυθρά Θάλασσα και θέτει ερωτήματα για την προστασία της από τα drones των Χούθι. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι σοβαρά, συνοδεύονται από στοιχεία και είναι περιττό να αναφέρουμε ότι τόσο το ΥΠΕΘΑ όσο και το ΓΕΝ αρνήθηκαν να δώσουν οποιαδήποτε απάντηση στα γραπτά ερωτήματα που τους είχαν τεθεί!
Από την εταιρεία που ανέλαβε την τοποθέτηση του αντι-drone συστήματος στην φρεγάτα ΥΔΡΑ επίσης δεν απαντήθηκαν τα γραπτά ερωτήματα, αλλά δόθηκαν τηλεφωνικά κάποιες διευκρινήσεις.Σιγή ασυρμάτου από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δεν απάντησε στα ερωτήματα των Data Journalists.
-Πόσο θωρακισμένη είναι η φρεγάτα;
– Τρεις μηχανικοί, ένας της φρεγάτας ΎΔΡΑ και δύο ακόμη που κλήθηκαν να τον αντικαταστήσουν, προτίμησαν να παραιτηθούν από το Πολεμικό Ναυτικό παρά να δώσουν το πράσινο φως για τον απόπλου του πλοίου.
-Ποια είναι η εταιρεία που προμήθευσε το σύστημα anti-drones και ποια η σχέση με σκάνδαλο… τηλεπειρατείας στα τέλη της δεκαετίας του 80;
-Γιατί ενώ από το Πεντάγωνο διαρρέουν ότι είναι όλα «καλά καμωμένα» με το σύστημα anti-drones, στο Ναύσταθμο καλούνται επειγόντως άλλες εταιρείες προκειμένου να εξοπλίσουν την επόμενη φρεγάτα που θα αντικαταστήσει την ΎΔΡΑ στην αποστολή της Ερυθράς Θάλασσας;
Αποστολή σε επικίνδυνη ζώνη για τη φρεγάτα ΥΔΡΑ. Ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας το έχει δηλώσει πολλές φορές και γι΄ αυτό προκαλούνται πολλά και σημαντικά ερωτήματα για τη «θωράκιση» της φρεγάτας από τις απειλές που καλείται να αντιμετωπίσει στην Ερυθρά Θάλασσα και στην αποστολή ΑΣΠΙΔΕΣ. Νούμερο ένα κίνδυνος τα drones των Χούθι, για τα οποία ακόμη και πολύ νεότερα και σύγχρονα πολεμικά πλοία άλλων χωρών, όπως η δανέζικη φρεγάτα Iven Huitfeldt -πλοίο του 2011- αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα στην αντιμετώπιση τους. Η φρεγάτα κατέρριψε το drone των Χούθι, μετά από 30 λεπτά αγωνίας κατά τα οποία σημαντικά συστήματα του πλοίου δεν δούλεψαν. Η Δανία απέσυρε τη φρεγάτα της και ο αρχηγός του ναυτικού της οδηγήθηκε στην παραίτηση.
Η ελληνική κυβέρνηση έσπευσε να δηλώσει παρούσα στην αποστολή ΑΣΠΙΔΕΣ, γνωρίζοντας τα προβλήματα που υπάρχουν από την παλαιότητα των φρεγατών του Στόλου. Προκαλεί εντύπωση ότι, όπως δήλωσε ο Ζοζέ Μπορέλ, Ύπατος Εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφάλειας, μόλις τέσσερις χώρες μέλη της ΕΕ συμμετέχουν με φρεγάτες στην αποστολή. Ανάμεσα σε αυτές η Ελλάδα, η οποία έχει μακράν τον πιο γηρασμένο Στόλο. Γιατί τέτοια σπουδή;
Τα προβλήματα των φρεγατών είναι πασίγνωστα και φάνηκαν από την προετοιμασία απόπλου της φρεγάτας.
Είναι ενδεικτικό ότι τρεις μηχανικοί, ένας της φρεγάτας ΎΔΡΑ και δύο ακόμη που κλήθηκαν να τον αντικαταστήσουν προτίμησαν να παραιτηθούν από το ΠΝ ,παρά να δώσουν το πράσινο φως για τον απόπλου του πλοίου.
Τα όποια μηχανικά προβλήματα δεν ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την ηγεσία του ΠΝ που προφανώς δεν επέλεξε τη στάση των μηχανικών και δεν ήθελε να εναντιωθεί στην απόφαση της κυβέρνησης. Το μεγάλο θέμα ήταν και παραμένει η προστασία της φρεγάτας και του πληρώματός της από τα drones των Χούθι. Τα συστήματα της φρεγάτας δεν είναι κατάλληλα για την αντιμετώπιση τέτοιων απειλών και η μοναδική λύση ήταν να τοποθετηθεί σύστημα anti–drones στην ΎΔΡΑ.
Λίγες ημέρες μετά από την ανακοίνωση της αποστολής της φρεγάτας ΥΔΡΑ σε ιστοσελίδες διέρρευσε -όχι τυχαία προφανώς– η φωτογραφία ενός αντι-drones συστήματος, τοποθετημένο στο κατάστρωμα, πάνω σε ένα τρίποδο τηλεοπτικής κάμερας!
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ ΕΔΩ
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου