Ένα πολύ ενδιαφέρον οπτικοποιημένο ρεπορτάζ για τις γαλλικές φρεγάτες FDI που έχουν επιλεχτεί και από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, φιλοξενεί ο γαλλικός ιστοχώρος “MERETMARINE”. Το ρεπορτάζ μεταφέρει τον αναγνώστη και τηλεθεατή στην καρδιά του ναυπηγείου της Naval Group στην πόλη Lorient της δυτικής Γαλλίας στις ακτές του Ατλαντικού. Ασχολείται με τα πάντα, από τη διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής των νέων φρεγατών “άμυνας και επέμβασης” (FDI), μέχρι τους αισθητήρες και τα οπλικά συστήματα που θα ολοκληρώνονται στο πλοίο.
Το πρόγραμμα FDI ξεκίνησε το 2017 με διπλό στόχο: να αντικαταστήσει τις πέντε ελαφριές φρεγάτες stealth τύπου La Fayette, που εντάχθηκαν επιχειρησιακά στον γαλλικό στόλο το διάστημα μεταξύ 1996 και 2001 και ταυτόχρονα, να επιτρέψει στην Naval Group, μετά τις βαριές φρεγάτες τύπου FREMM, να εισάγει στη διεθνή αγορά μια νέα, πιο συμπαγή πλατφόρμα εξοπλισμένη με τις τελευταίες τεχνολογίες αιχμής, ιδιαίτερα στον τομέα της ψηφιοποίησης συστημάτων. Η νέα φρεγάτα που βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης, αναμένεται να ξεκινήσει θαλάσσιες δοκιμές το δεύτερο εξάμηνο του έτους με σκοπό την παράδοση στο Γαλλικό Ναυτικό το 2024.
Η δεύτερη μονάδα αυτής της σειράς, που συναρμολογείται επί του παρόντος, είναι η πρώτη από τις τρεις (συν μία δικαίωμα προαίρεσης – option) που προορίζονται για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Τα νέα πλοία, σε ελληνική υπηρεσία, έχουν τυποποιηθεί ως “κλάση ΚΙΜΩΝ”, με το πρώτο εξ αυτών να φέρει το εν λόγω όνομα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το πρώτο πλοίο προγραμματίζεται να παραδοθεί στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές του 2025 και η δεύτερη με την ονομασία “ΝΕΑΡΧΟΣ” το δεύτερο εξάμηνο του ιδίου έτους. Στα τέλη του 2026 αναμένεται η τρίτη ελληνική φρεγάτα “ΦΟΡΜΙΩΝ”. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ένδειξη ελληνικού ενδιαφέροντος για την άσκηση του δικαιώματος για τη ναυπήγηση άλλης μιας φρεγάτας στην ίδια τιμή και διαμόρφωση. Η γαλλική πλευρά, παρότι εκπνέει η προθεσμία, αναφέρει πως είναι έτοιμη αν συζητήσει ακόμα και την επέκταση της option, εάν υπάρξει αίτημα από την ελληνική πλευρά.
Στο ρεπορτάζ αναφέρεται, ότι οι FDI που έχουν μήκος 121,6 μέτρα για πλάτος 17,7 μέτρα, με εκτόπισμα σχεδόν 4500 τόνων με πλήρες φορτίο, είναι μεγαλύτερες και πολύ πιο ισχυρές από τις φρεγάτες “La Fayette”, ναυτικές μονάδες μήκους 125 μέτρων, πλάτους 15,4 μέτρων και εκτόπισμα περίπου 3800 τόνων. Σε σύγκριση με τις FREMM (142 x 20 μέτρα, εκτόπισμα 6.000 τόνων), εκ των οποίων η Naval Group παρέδωσε οκτώ μονάδες στο γαλλικό Ναυτικό μεταξύ 2012 και 2022 και άλλες δύο στο Μαρόκο (2013) και την Αίγυπτο (2015), οι FDI είναι πιο συμπαγείς αλλά οι δυνατότητές τους θα είναι ισοδύναμες ή ακόμη και ανώτερες σε ορισμένους τομείς.
Κυρίως στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών των πολεμικών μονάδων επιφανείας του τύπου όπως εξηγείται… Πρόκειται για “πλήρη αλλαγή υποδείγματος” που εξασφαλίζει πολλαπλά πλεονεκτήματα: Μεγάλη ευκολία στην ενσωμάτωση – ολοκλήρωση νέου λογισμικού ή ψηφιοποιημένου εξοπλισμού, σε μια εποχή που η τεχνολογία αλλάζει με μεγάλη ταχύτητα. Αυτό θα είναι κρίσιμο πλεονέκτημα για τη συνεχή αναβάθμιση των πλοίων για να υπηρετήσουν στις ναυτικές δυνάμεις που θα τα επιλέξουν για τρεις τουλάχιστον δεκαετίες. Η αρχιτεκτονική κατασκευής των πλοίων του τύπου θα παρέχει μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και θα μπορεί να αντιμετωπίζει μια από τις πιο επικίνδυνες σύγχρονες απειλές, άρα προκλήσεις: την άμυνα στον κυβερνοχώρο.
Ας περάσουμε όμως στο βίντεο. Και μόνη της η εικόνα προδίδει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στο πρόγραμμα με τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου για το γαλλικό Ναυτικό, με το πρώτο ελληνικό να ακολουθεί κατά πόδας. Όσοι μιλούν γαλλικά μπορούν να το παρακολουθήσουν πλήρως. Για τους αγγλομαθείς υπάρχουν υπότιτλοι.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου