GuidePedia

0

Τα προβλήματα που σχετίζονται με τον κινητήρα του ρίχνουν βαριά τη σκιά τους στην ομαλή λειτουργία αυτών των μαχητικών αεροσκαφών.

Σε ένα πελώριο φιάσκο εκτυλίσσεται για τις ΗΠΑ η λεγόμενη εναέρια κυριαρχία στον Ειρηνικό με το μαχητικό αεροσκάφος F-35 που βρίσκεται στην περιοχή για να αποτρέψει τις κινήσεις του κινεζικού στρατού.
Ωστόσο, τα προβλήματα που σχετίζονται με τον κινητήρα του ρίχνουν βαριά τη σκιά τους στην ομαλή λειτουργία αυτών των μαχητικών αεροσκαφών.
Το F-35 θεωρείται ως ένα από τα πιο πολύτιμα στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία του αμερικανικού στρατού και συχνά αναφέρεται ως κρίσιμος εξοπλισμός για την εκτέλεση αεροπορικών επιχειρήσεων εναντίον αντιπάλων όπως η Κίνα, ειδικά στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού.
Πριν από λίγες ημέρες, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανακοίνωσε την ανάπτυξη των μαχητικών F-35 Lightning II στην Οκινάουα καθώς συνεχίζει να αντικαθιστά τα μόνιμα σταθμευμένα F-15 Eagles στην αεροπορική βάση Kadena της Ιαπωνίας, γράφουν οι Eurasian Times.
Η βάση Kadena της πολεμικής αεροπορίας βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία περίπου 450 μίλια από την Ταϊβάν.

Κεντρικό σημείο στον Ειρηνικό

Η βάση αυτοπροβάλλεται ως το κρίσιμο και κεντρικό σημείο της περιοχής του Ειρηνικού.
Η πολεμική αεροπορία έχει δεσμευτεί να αντικαταστήσει τα παλαιότερα F-15 Eagles με νεότερα, πιο εξελιγμένα αεροσκάφη με περισσότερες δυνατότητες.
Άλλα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς, τα F-22 και τα F-16, σταθμεύουν ήδη στην αεροπορική βάση Kadena.
Ωστόσο, θεωρείτο πως η ανάπτυξη των F-35 θα ενίσχυε την περιφερειακή παρουσία της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Επιπλέον, η ανάπτυξη αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης τάσης στην Ασία, η οποία περιλαμβάνει την αυξανόμενη παρουσία πολεμικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς.
Η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, δύο σύμμαχοι των ΗΠΑ στην περιοχή, έχουν ο καθένας επιχειρησιακό στόλο μαχητικών αεροσκαφών F-35.

Υπερσύγχρονο και με πολλές παραγγελίες μεν...

Η Σιγκαπούρη διαθέτει επίσης μαχητικά αεροσκάφη F-35 και ανακοίνωσε στις αρχές του 2023 ότι θα παραγγείλει οκτώ ακόμη F-35B Lightning II.
Η Ταϊλάνδη, η οποία έχει ισχυρές αμυντικές διασυνδέσεις με το Πεκίνο, αποφάσισε επίσης να αποκτήσει μαχητικά F-35 και περιμένει την έγκριση από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η συνάφεια του μαχητικού αεροσκάφους F-35 στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού μπορεί να αποδοθεί στην τεχνολογία αιχμής, τις εντυπωσιακές του ικανότητες και την προσαρμοστικότητα σε διάφορες στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Με τα προηγμένα χαρακτηριστικά stealth του, το F-35 έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγει τον εντοπισμό από τα ραντάρ, καθιστώντας το πολύτιμο πλεονέκτημα για τη διεξαγωγή μυστικών αποστολών.
Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με προηγμένους αισθητήρες και συστήματα επικοινωνίας που του επιτρέπουν να συλλέγει και να μεταδίδει ζωτικής σημασίας δεδομένα πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, τα οποία είναι απαραίτητα για την πραγματοποίηση έξυπνων επιλογών κατά τη διάρκεια στρατιωτικών επιχειρήσεων.
Στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού, όπου οι εντάσεις είναι υψηλές λόγω εδαφικών διαφορών και γεωπολιτικού ανταγωνισμού, οι δυνατότητες του F-35 αναζητούνται ιδιαίτερα από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους.
Το F-35 θεωρείται κρίσιμο εργαλείο για τη διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων εναντίον αντιπάλων όπως η Κίνα και η Βόρεια Κορέα, καθώς μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη αεροπορική υποστήριξη και ακριβείς επιθέσεις σε κρίσιμους στόχους.
Αναμένεται ότι πάνω από 300 μαχητικά F-35 θα σταθμεύσουν στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού έως το 2035, με χρήστες όπως η Αυστραλία, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, η Κίνα γνωρίζει καλά την αυξανόμενη παρουσία αυτών των αμερικανικών αεροσκαφών stealth στην περιοχή.
Για να αντισταθμίσει την αυξανόμενη ανάπτυξη των F-22 και F-35, το Πεκίνο έχει ήδη αυξήσει την παραγωγή των J-20 πέμπτης γενιάς του τα τελευταία χρόνια.
Έτσι, μια αντιπαράθεση μεταξύ του αμερικανικής κατασκευής μαχητικού πέμπτης γενιάς και του J-20 είναι πιθανό να συμβεί σε περίπτωση σύγκρουσης.

Προβληματικό δε...

Ωστόσο, ο αμερικανικός στρατός θα συναντήσει εμπόδια καθώς το F-35 αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Στις 29 Μαρτίου, ανώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35 τους, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.

Μειωμένη η ζωή του κινητήρα

Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
Αυτό δείχνει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%. Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.

Οι συχνές βλάβες

Ο Schmidt τόνισε πως το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας είναι απαράδεκτο και ότι πρωταρχικός του στόχος είναι να μεγιστοποιήσει την ετοιμότητα.
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός 12 μηνών.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.



πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top