Ο περιορισμός της ανώτατης τιμής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στο ρωσικό πετρέλαιο, που τέθηκε σε ισχύ από προχθες, και η αύξηση των τελών διαμετακόμισης στα Στενά, έχει κινητοποιήσει την Ελλάδα, η οποία βιώνει εδώ και καιρό εντάσεις με την Τουρκία, σημειώνουν τα τουρκικά ΜΜΕ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τηλεοπτικού δικτύου Al Jazeera με έδρα το Κατάρ, η Ελλάδα και η Βουλγαρία κάθισαν ξανά στο τραπέζι για το σχεδιασμό εναλλακτικού, προς τα Στενά, αγωγού φυσικού αερίου, το οποίο προηγουμένως είχε εγκαταλειφθεί.
Μιλώντας στο Al Jazeera για τις συνομιλίες, ο Βούλγαρος υπουργός Ενέργειας Ρομάν Χρίστοφ είπε ότι ο αγωγός μήκους 280 χιλιομέτρων που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί μεταξύ των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο και του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα θα μπορούσε να επεκταθεί στη Ρουμανία.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι η χώρα του εξαιρείται από τις κυρώσεις για το ρωσικό πετρέλαιο για δύο χρόνια, αλλά ότι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα λόγω της αύξησης των διοδίων από τα Στενά, ο Βούλγαρος υπουργός τόνισε ότι για τον λόγο αυτό επανέλαβαν τις συνομιλίες για τον σχεδιασμό του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.
Την υποστήριξή του στο σχέδιο εξέφρασε και ο Έλληνας υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.
Η βρετανική εφημερίδα Financial Times ανέφερε ότι λόγω του ανώτατου ορίου τιμής που επέβαλε η Δύση στο ρωσικό πετρέλαιο, τα ρωσικά πετρελαιοφόρα που προέρχονταν από τη Μαύρη Θάλασσα είχαν συσσωρευτεί στα Στενά τις τελευταίες ημέρες και η Άγκυρα ήθελε νέες «ασφαλιστικές εγγυήσεις» από όλα τα πλοία.
Η νέα κύρωση που εφαρμόστηκε από την ΕΕ αναμένεται να προκαλέσει μεγαλύτερες διαταραχές στις αποστολές πετρελαίου με πλοία.
Το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη μπήκε για πρώτη φορά στην ατζέντα το 1993 και οι δύο χώρες υπέγραψαν συμφωνία με τη Ρωσία το 2007.
Ωστόσο, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε το 2010 εν μέσω των περιβαλλοντικών ανησυχιών της Βουλγαρίας και των αντιρρήσεων των ΗΠΑ σχετικά με την εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια.
«Αυξάνεται ο τουρκο-ελληνικός ανταγωνισμός με τον πόλεμο στην Ουκρανία»
Μιλώντας στο Al Jazeera, ο Έλληνας ειδικός στη βιομηχανία πετρελαίου Μάικ Μυριάνθης είπε ότι υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις στη διέλευση από τα Στενά και το σχέδιο του αγωγού είναι μια καλή λύση.
Στις ειδήσεις αναφέρθηκε επίσης ότι η Τουρκία αύξησε πέντε φορές τα τέλη για τα πετρελαιοφόρα που διέρχονται από τον Βόσπορο τον Οκτώβριο.
Το Al Jazeera σχολίασε επίσης ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας.
Παλαιότερα, η είδησηότι οι ΗΠΑ έβλεπαν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην Ελλάδα ως εναλλακτική στα Στενά και ότι άρχισαν να χρησιμοποιούν το λιμάνι ενεργά για στρατιωτικές αποστολές σε χώρες του ΝΑΤΟ της περιοχής είχε αναφερθεί πολλές φορές στον Τύπο, σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η νέα κύρωση που εφαρμόστηκε από την ΕΕ αναμένεται να προκαλέσει μεγαλύτερες διαταραχές στις αποστολές πετρελαίου με πλοία.
Το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη μπήκε για πρώτη φορά στην ατζέντα το 1993 και οι δύο χώρες υπέγραψαν συμφωνία με τη Ρωσία το 2007.
Ωστόσο, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε το 2010 εν μέσω των περιβαλλοντικών ανησυχιών της Βουλγαρίας και των αντιρρήσεων των ΗΠΑ σχετικά με την εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια.
«Αυξάνεται ο τουρκο-ελληνικός ανταγωνισμός με τον πόλεμο στην Ουκρανία»
Μιλώντας στο Al Jazeera, ο Έλληνας ειδικός στη βιομηχανία πετρελαίου Μάικ Μυριάνθης είπε ότι υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις στη διέλευση από τα Στενά και το σχέδιο του αγωγού είναι μια καλή λύση.
Στις ειδήσεις αναφέρθηκε επίσης ότι η Τουρκία αύξησε πέντε φορές τα τέλη για τα πετρελαιοφόρα που διέρχονται από τον Βόσπορο τον Οκτώβριο.
Το Al Jazeera σχολίασε επίσης ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας.
Παλαιότερα, η είδησηότι οι ΗΠΑ έβλεπαν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην Ελλάδα ως εναλλακτική στα Στενά και ότι άρχισαν να χρησιμοποιούν το λιμάνι ενεργά για στρατιωτικές αποστολές σε χώρες του ΝΑΤΟ της περιοχής είχε αναφερθεί πολλές φορές στον Τύπο, σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Δημοσίευση σχολίου