Ο Μητσοτάκης στέλνει τα MARDER στον Εβρο, σε μια κίνηση καλής θέλησης προς τον Ερντογάν, μετά και τις πιέσεις των Γερμανών.
Της Κύρας Αδάμ
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, παρουσία του Γερμανού καγκελαρίου Σολτς, δήλωσε έτοιμος για διάλογο άνευ όρων με την Τουρκία, ευθυγραμμιζόμενος απολύτως και καλυπτόμενος πίσω από τη μονότονη και διαρκώς επαναλαμβανόμενη θέση του κ. Σολτς ότι «τα ανοιχτά ζητήματα πρέπει να επιλυθούν με διάλογο» (σταθερή, κοινή θέση των Ε.Ε., ΝΑΤΟ και ΗΠΑ απέναντι στη διαρκώς αυξανόμενη επιθετική πολιτική της Τουρκίας, με αποσάθρωση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο).
Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε έτοιμος να τείνει στην Αγκυρα «χείρα φιλίας, διότι δεν έχουμε περιθώρια για άλλες αχρείαστες εστίες έντασης», υπενθυμίζοντας ότι η αποκλιμάκωση θα είναι και «προς όφελος των σχέσεων Ε.Ε. – Τουρκίας».
Προχωρώντας μάλιστα σε συγκεκριμένη «κίνηση φιλίας» απέναντι στην Αγκυρα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι τα νέα γερμανικά τεθωρακισμένα MARDER δεν θα εγκατασταθούν στα νησιά, αλλά «θα κατευθυνθούν στον Εβρο, γιατί εκεί κρίνουν οι Ε.Δ. ότι είναι πιο χρήσιμα».
Με την τοποθέτηση των αρμάτων MARDER στον Έβρο αντί για τα νησιά, ο κ. Μητσοτάκης ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Τουρκίας περί αποστρατιωτικοποίησης σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας των νήσων, διότι με την απόσυρση από τα νησιά των αρμάτων και χωρίς αντικατάστασή τους τα νησιά παραμένουν εύκολη βορά στον Ερντογάν. Η αντικατάσταση των αρμάτων στα νησιά δεν παραβιάζει τους περιορισμούς εξοπλισμών των νήσων από τη Συνθήκη της Λωζάννης, διότι δεν είναι περισσότερα από αυτά που προβλέπει η συνθήκη. Δι’ αυτού του τρόπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη «κλείνει το μάτι» στην Αγκυρα ότι δεν επιθυμεί αύξηση της έντασης με την Τουρκία, καθώς η Ελλάδα μπαίνει από εδώ και πέρα στην τελική προεκλογική ευθεία για τις εκλογές μέχρι τον Ιούνιο του 2023.
Χωρίς να απαιτεί από την Αγκυρα να πάρει πίσω όλες τις επιθετικές στρατιωτικές ενέργειές της στο Αιγαίο σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας, δεδομένου ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της κυβέρνησης που δεν δίνει στη δημοσιότητα- η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία. Ο Σολτς ζήτησε από Ελλάδα και Τουρκία, ως χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ, να τα βρουν μεταξύ τους. Ουσιαστικά έστειλε Ελλάδα και Τουρκία στο ΝΑΤΟ για διαπραγματεύσεις, αφήνοντας απέξω την Ε.Ε. Το γεγονός αυτό, ήτοι οι διαπραγματεύσεις μέσω ΝΑΤΟ, αποτελεί καταστροφή για τη χώρα, διότι το ΝΑΤΟ, από το 1990 μέχρι σήμερα, ευνοεί την αποσάθρωση την ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, υποστηρίζοντας τις επιθετικές βλέψεις της Τουρκίας.
Ομοίως ο κ. Μητσοτάκης δεν είχε ούτε μία λέξη να πει για τη νόμιμη, υποχρεωτική και αναγκαία πολιτική και διπλωματική εμπλοκή της Ε.Ε. απέναντι στις επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας σε ευρωπαϊκό έδαφος, δηλαδή στην Ελλάδα, ενώ και οι δύο δεν είπαν λέξη για την Κύπρο, ούτε για τις επιθετικές ενέργειες σήμερα στα Βαρώσια.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στην προσπάθεια επιβολής «μορατόριουμ» στην επιθετικότητα της Τουρκίας μέχρι τις εκλογές, έχει αποφασίσει να βάλει ταφόπλακα στα διπλωματικά όπλα που διαθέτει στην Ευρωπαϊκή Ενωση απέναντι στην Τουρκία.
Η επιβεβαίωση της πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης να παροπλίσει τα νόμιμα πολιτικά και διπλωματικά όπλα που διαθέτει μέσα στην Ε.Ε. έναντι της Τουρκίας ήρθε αυτή την εβδομάδα με τις ραδιοφωνικές δηλώσεις του υφυπουργού Α. Συρίγου, ο οποίος υποστήριξε ότι «αυτή τη στιγμή, η ρητορική της (Τουρκίας) είναι τόσο επιθετική, δεν έχει κάνει όμως κάποια πράξη που να παραβιάζει τους κανόνες που βάζουν σε εφαρμογή τις κυρώσεις». Η κυβέρνηση δεν προχώρησε σε καμιά διορθωτική ή «καλλωπιστική» επαναδιατύπωση της θέσης Συρίγου, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι αυτή είναι η πολιτική της απέναντι στην Τουρκία στο πλαίσιο της Ε.Ε.: δηλαδή, η ελληνική κυβέρνηση διαβεβαιώνει την Αγκυρα ότι, απέναντι στις κατ’ εξακολούθηση προσβλητικές φραστικές προκλήσεις της και τις επιθετικές στρατιωτικές ενέργειές της σε καθημερινή βάση εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο, η Αθήνα έχει ήδη θέσει τα όπλα παρά πόδα μέσα στην Ε.Ε.
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, παρουσία του Γερμανού καγκελαρίου Σολτς, δήλωσε έτοιμος για διάλογο άνευ όρων με την Τουρκία, ευθυγραμμιζόμενος απολύτως και καλυπτόμενος πίσω από τη μονότονη και διαρκώς επαναλαμβανόμενη θέση του κ. Σολτς ότι «τα ανοιχτά ζητήματα πρέπει να επιλυθούν με διάλογο» (σταθερή, κοινή θέση των Ε.Ε., ΝΑΤΟ και ΗΠΑ απέναντι στη διαρκώς αυξανόμενη επιθετική πολιτική της Τουρκίας, με αποσάθρωση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο).
Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε έτοιμος να τείνει στην Αγκυρα «χείρα φιλίας, διότι δεν έχουμε περιθώρια για άλλες αχρείαστες εστίες έντασης», υπενθυμίζοντας ότι η αποκλιμάκωση θα είναι και «προς όφελος των σχέσεων Ε.Ε. – Τουρκίας».
Προχωρώντας μάλιστα σε συγκεκριμένη «κίνηση φιλίας» απέναντι στην Αγκυρα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι τα νέα γερμανικά τεθωρακισμένα MARDER δεν θα εγκατασταθούν στα νησιά, αλλά «θα κατευθυνθούν στον Εβρο, γιατί εκεί κρίνουν οι Ε.Δ. ότι είναι πιο χρήσιμα».
Με την τοποθέτηση των αρμάτων MARDER στον Έβρο αντί για τα νησιά, ο κ. Μητσοτάκης ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Τουρκίας περί αποστρατιωτικοποίησης σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας των νήσων, διότι με την απόσυρση από τα νησιά των αρμάτων και χωρίς αντικατάστασή τους τα νησιά παραμένουν εύκολη βορά στον Ερντογάν. Η αντικατάσταση των αρμάτων στα νησιά δεν παραβιάζει τους περιορισμούς εξοπλισμών των νήσων από τη Συνθήκη της Λωζάννης, διότι δεν είναι περισσότερα από αυτά που προβλέπει η συνθήκη. Δι’ αυτού του τρόπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη «κλείνει το μάτι» στην Αγκυρα ότι δεν επιθυμεί αύξηση της έντασης με την Τουρκία, καθώς η Ελλάδα μπαίνει από εδώ και πέρα στην τελική προεκλογική ευθεία για τις εκλογές μέχρι τον Ιούνιο του 2023.
Χωρίς να απαιτεί από την Αγκυρα να πάρει πίσω όλες τις επιθετικές στρατιωτικές ενέργειές της στο Αιγαίο σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας, δεδομένου ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της κυβέρνησης που δεν δίνει στη δημοσιότητα- η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία. Ο Σολτς ζήτησε από Ελλάδα και Τουρκία, ως χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ, να τα βρουν μεταξύ τους. Ουσιαστικά έστειλε Ελλάδα και Τουρκία στο ΝΑΤΟ για διαπραγματεύσεις, αφήνοντας απέξω την Ε.Ε. Το γεγονός αυτό, ήτοι οι διαπραγματεύσεις μέσω ΝΑΤΟ, αποτελεί καταστροφή για τη χώρα, διότι το ΝΑΤΟ, από το 1990 μέχρι σήμερα, ευνοεί την αποσάθρωση την ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, υποστηρίζοντας τις επιθετικές βλέψεις της Τουρκίας.
Ομοίως ο κ. Μητσοτάκης δεν είχε ούτε μία λέξη να πει για τη νόμιμη, υποχρεωτική και αναγκαία πολιτική και διπλωματική εμπλοκή της Ε.Ε. απέναντι στις επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας σε ευρωπαϊκό έδαφος, δηλαδή στην Ελλάδα, ενώ και οι δύο δεν είπαν λέξη για την Κύπρο, ούτε για τις επιθετικές ενέργειες σήμερα στα Βαρώσια.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στην προσπάθεια επιβολής «μορατόριουμ» στην επιθετικότητα της Τουρκίας μέχρι τις εκλογές, έχει αποφασίσει να βάλει ταφόπλακα στα διπλωματικά όπλα που διαθέτει στην Ευρωπαϊκή Ενωση απέναντι στην Τουρκία.
Η επιβεβαίωση της πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης να παροπλίσει τα νόμιμα πολιτικά και διπλωματικά όπλα που διαθέτει μέσα στην Ε.Ε. έναντι της Τουρκίας ήρθε αυτή την εβδομάδα με τις ραδιοφωνικές δηλώσεις του υφυπουργού Α. Συρίγου, ο οποίος υποστήριξε ότι «αυτή τη στιγμή, η ρητορική της (Τουρκίας) είναι τόσο επιθετική, δεν έχει κάνει όμως κάποια πράξη που να παραβιάζει τους κανόνες που βάζουν σε εφαρμογή τις κυρώσεις». Η κυβέρνηση δεν προχώρησε σε καμιά διορθωτική ή «καλλωπιστική» επαναδιατύπωση της θέσης Συρίγου, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι αυτή είναι η πολιτική της απέναντι στην Τουρκία στο πλαίσιο της Ε.Ε.: δηλαδή, η ελληνική κυβέρνηση διαβεβαιώνει την Αγκυρα ότι, απέναντι στις κατ’ εξακολούθηση προσβλητικές φραστικές προκλήσεις της και τις επιθετικές στρατιωτικές ενέργειές της σε καθημερινή βάση εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο, η Αθήνα έχει ήδη θέσει τα όπλα παρά πόδα μέσα στην Ε.Ε.
Χωρίς καμιά πρόθεση ή προοπτική εφαρμογής νόμιμων πολιτικών και διπλωματικών ενεργειών από την ελληνική κυβέρνηση μέσα στην Ε.Ε. σε βάρος της, η Τουρκία βρίσκεται με λυμένα τα χέρια να εξακολουθήσει την αποσάθρωση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο, με συνεχείς στρατιωτικές ενέργειες και με προσθήκη και νέων «όρων» που πρέπει να ικανοποιήσει προκαταβολικά η Αθήνα, προκειμένου να ξεκινήσει ο διάλογος (όπως η αποστρατιωτικοποίηση των νήσων του Ανατολικού Αιγαίου, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νήσων, η αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης κ.λπ.).
Η κυβέρνηση διά των δηλώσεων του υφυπουργού της παραδέχεται δημοσίως ότι η Τουρκία «δεν έχει κάνει κάποια παράνομη πράξη» η οποία να προκαλεί την ενεργοποίηση κανόνων εφαρμογής κυρώσεων, αποδεικνύοντας ότι και στραβός είναι ο γιαλός και στραβά αρμενίζει. Και τούτο διότι, για να ενεργοποιηθούν οι κανονισμοί εφαρμογής των κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας, προηγούνται η πολιτική συζήτηση και η συμφωνία σε Συμβούλιο Κορυφής μεταξύ των εταίρων ότι η Τουρκία, ως υποψήφια προς ένταξη χώρα, προκαλεί, απειλεί και με επιθετικές στρατιωτικές ενέργειες παραβιάζει την εθνική κυριαρχία κράτους-μέλους, δηλαδή της Ελλάδας. Την πολιτική συζήτηση και τη λήψη πολιτικών αποφάσεων εναντίον της Τουρκίας, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κυρώσεις, μπορεί και οφείλει να την ενεργοποιήσει μόνον η Ελλάδα, απειλούμενο κράτος-μέλος από τρίτη χώρα, όπως η Τουρκία.
Αυτή τη δυνατότητα και υποχρέωση για τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και των δικαιωμάτων η κυβέρνηση Μητσοτάκη δείχνει ότι δεν πρόκειται να την ενεργοποιήσει.
Δι’ αυτού του τρόπου, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται μονομερώς απέναντι στην Αγκυρα του Ερντογάν ότι δεν θα της δημιουργήσει προβλήματα στις σχέσεις της με την Ε.Ε. και τους εταίρους. Δηλαδή, δεν θα εγείρει εμπόδια και προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της Τελωνειακής Ενωσης, η οποία ήδη αποφέρει ετησίως πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ στην Τουρκία χωρίς φραγμούς και προϋποθέσεις.
Ομοίως δεσμεύεται η κυβέρνηση απέναντι στην Αγκυρα ότι θα την αφήσει ελεύθερη να εξοπλίζεται από Ευρωπαίους εταίρους (π.χ., Γερμανία, Ισπανία κ.λπ.), γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η Αγκυρα έχει το ελεύθερο να χρησιμοποιήσει, αν το αποφασίσει, τα ευρωπαϊκά όπλα της εναντίον χώρας-μέλους, όπως η Ελλάδα. Το οξύμωρο της πολιτικής Μητσοτάκη είναι ότι στηρίζει με χέρια και με πόδια -και ενίοτε πανηγυρίζει προκαταβολικά- για την αμερικανική τροπολογία να μην αναβαθμιστούν τα τουρκικά F-16 αν αυτά εξακολουθήσουν τις υπερπτήσεις στο Αιγαίο, αλλά δεν τολμά -ούτε καν διανοείται- να εγείρει παρόμοιους περιορισμούς στην πώληση ευρωπαϊκών οπλικών συστημάτων στην Τουρκία. Να εγείρει και να επιβάλει δηλαδή στους Ευρωπαίους εταίρους ρήτρα μη χρησιμοποίησης ευρωπαϊκών όπλων από την Τουρκία σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων σε Αιγαίο και Μεσόγειο, με επιβολή κυρώσεων και σε βάρος της Τουρκίας και σε βάρος ευρωπαϊκών χωρών που θα παραβιάσουν τη ρήτρα αυτή.
Οι δηλώσεις Συρίγου, που απηχούν θέσεις της κυβέρνησης, είναι επικίνδυνες στον χειρισμό της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, διότι κυβέρνηση και Συρίγος αποκρύπτουν από τους Ελληνες ότι η Τουρκία σήμερα καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία εντός των χωρικών υδάτων στη νήσο Λήμνο για έναν χρόνο με ασκήσεις και με πραγματικά πυρά. Τι περισσότερο πρέπει να κάνει η Τουρκία για να τις επιβληθούν κυρώσεις;
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» αποκαλύπτει ως τεκμήριο την ελληνική διεθνή αγγελία Α3392/22, με την οποία η κυβέρνηση δηλώνει διεθνώς ότι η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει αποτελεσματική αξιοποίηση της καταγγελίας αυτής.
Η κυβέρνηση διά των δηλώσεων του υφυπουργού της παραδέχεται δημοσίως ότι η Τουρκία «δεν έχει κάνει κάποια παράνομη πράξη» η οποία να προκαλεί την ενεργοποίηση κανόνων εφαρμογής κυρώσεων, αποδεικνύοντας ότι και στραβός είναι ο γιαλός και στραβά αρμενίζει. Και τούτο διότι, για να ενεργοποιηθούν οι κανονισμοί εφαρμογής των κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας, προηγούνται η πολιτική συζήτηση και η συμφωνία σε Συμβούλιο Κορυφής μεταξύ των εταίρων ότι η Τουρκία, ως υποψήφια προς ένταξη χώρα, προκαλεί, απειλεί και με επιθετικές στρατιωτικές ενέργειες παραβιάζει την εθνική κυριαρχία κράτους-μέλους, δηλαδή της Ελλάδας. Την πολιτική συζήτηση και τη λήψη πολιτικών αποφάσεων εναντίον της Τουρκίας, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κυρώσεις, μπορεί και οφείλει να την ενεργοποιήσει μόνον η Ελλάδα, απειλούμενο κράτος-μέλος από τρίτη χώρα, όπως η Τουρκία.
Αυτή τη δυνατότητα και υποχρέωση για τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και των δικαιωμάτων η κυβέρνηση Μητσοτάκη δείχνει ότι δεν πρόκειται να την ενεργοποιήσει.
Δι’ αυτού του τρόπου, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται μονομερώς απέναντι στην Αγκυρα του Ερντογάν ότι δεν θα της δημιουργήσει προβλήματα στις σχέσεις της με την Ε.Ε. και τους εταίρους. Δηλαδή, δεν θα εγείρει εμπόδια και προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της Τελωνειακής Ενωσης, η οποία ήδη αποφέρει ετησίως πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ στην Τουρκία χωρίς φραγμούς και προϋποθέσεις.
Ομοίως δεσμεύεται η κυβέρνηση απέναντι στην Αγκυρα ότι θα την αφήσει ελεύθερη να εξοπλίζεται από Ευρωπαίους εταίρους (π.χ., Γερμανία, Ισπανία κ.λπ.), γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η Αγκυρα έχει το ελεύθερο να χρησιμοποιήσει, αν το αποφασίσει, τα ευρωπαϊκά όπλα της εναντίον χώρας-μέλους, όπως η Ελλάδα. Το οξύμωρο της πολιτικής Μητσοτάκη είναι ότι στηρίζει με χέρια και με πόδια -και ενίοτε πανηγυρίζει προκαταβολικά- για την αμερικανική τροπολογία να μην αναβαθμιστούν τα τουρκικά F-16 αν αυτά εξακολουθήσουν τις υπερπτήσεις στο Αιγαίο, αλλά δεν τολμά -ούτε καν διανοείται- να εγείρει παρόμοιους περιορισμούς στην πώληση ευρωπαϊκών οπλικών συστημάτων στην Τουρκία. Να εγείρει και να επιβάλει δηλαδή στους Ευρωπαίους εταίρους ρήτρα μη χρησιμοποίησης ευρωπαϊκών όπλων από την Τουρκία σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων σε Αιγαίο και Μεσόγειο, με επιβολή κυρώσεων και σε βάρος της Τουρκίας και σε βάρος ευρωπαϊκών χωρών που θα παραβιάσουν τη ρήτρα αυτή.
Οι δηλώσεις Συρίγου, που απηχούν θέσεις της κυβέρνησης, είναι επικίνδυνες στον χειρισμό της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, διότι κυβέρνηση και Συρίγος αποκρύπτουν από τους Ελληνες ότι η Τουρκία σήμερα καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία εντός των χωρικών υδάτων στη νήσο Λήμνο για έναν χρόνο με ασκήσεις και με πραγματικά πυρά. Τι περισσότερο πρέπει να κάνει η Τουρκία για να τις επιβληθούν κυρώσεις;
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» αποκαλύπτει ως τεκμήριο την ελληνική διεθνή αγγελία Α3392/22, με την οποία η κυβέρνηση δηλώνει διεθνώς ότι η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει αποτελεσματική αξιοποίηση της καταγγελίας αυτής.
Το Αιγαίο συνεχίζει να φλέγεται
Ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη τείνει χείρα φιλίας στην Τουρκία για διάλογο εφ’ όλης της ύλης και χωρίς προϋποθέσεις, και δεν βρίσκει καμιά παράνομη πράξη της Τουρκίας για να εφαρμοστούν κυρώσεις εναντίον της στην Ε.Ε., η Αγκυρα, «απελευθερωμένη» πλέον, εξακολουθεί να εφαρμόζει κατά κόρον την επιθετική πολιτική της με στρατιωτικά μέσα στο Αιγαίο εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών δικαιωμάτων.
Ετσι, από τις 25 Οκτωβρίου μέχρι τις 22 Νοεμβρίου 2022, η Τουρκία θα εκτελεί άσκηση «για προστασία του περιβάλλοντος και υποστήριξη αποστολών θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης (SAR) στη διεθνή θάλασσα του FIR Αθηνών» από το τουρκικό ναυτικό με τη συνδρομή αεροσκαφών (επανδρωμένα και UAVs). Παρόμοια άσκηση η Τουρκία εκτελεί ανελλιπώς κάθε μήνα από τον Ιούνιο του 2022, και όχι μόνο, χωρίς να έχει υπάρξει καμιά ουσιαστική και αποτελεσματική αντίδραση από την Αθήνα.
Με την τουρκική διεθνή αγγελία Α7097/22, την οποία παρουσιάζει η «κυριακάτικη δημοκρατία» ως τεκμήριο, η Αγκυρα ενημερώνει για μια ακόμα φορά τη διεθνή κοινότητα ότι από τις 25 Οκτωβρίου μέχρι τις 22 Νοεμβρίου 2022 και σχεδόν σε καθημερινή βάση θα εκτελεί την άσκησή της από τις ακτές Ρόδου, Ικαρίας, Χίου, Σκύρου και Λέσβου, διαμελίζοντας την ελληνική κυριαρχία των 10 ν.μ. ΕΕΧ (όπως φαίνεται στον χάρτη). Ενώ τόσο οι περιοχές της τουρκικής άσκησης όσο και οι διαδρομές των UAVs κατακερματίζουν και διασπούν την ενότητα της ελληνικής κυριαρχίας στις βραχονησίδες, για τις οποίες η Αγκυρα έχει θέσει θέμα ιδιοκτησιακού καθεστώτος.
Με την ενέργειά της αυτή η Τουρκία διαγράφει τα 10 ν.μ. του ΕΕΧ, με την κυβέρνηση να ασκεί ρόλο παρατηρητή και να μην προβαίνει σε καμιά νομική ενέργεια για να τα διασφαλίσει, με αποτέλεσμα να τα μετατρέπει η Αγκυρα σε διεθνή εναέριο χώρο, διαμελίζοντας την ελληνική κυριαρχία των νήσων.
Με την τουρκική άσκηση η Αγκυρα θα εκτελεί ταυτόχρονα και έρευνα – διάσωση, και κυρίως στην περιοχή Νο 5, όπως φαίνεται στον χάρτη, η οποία εκτείνεται 16 ν.μ. δυτικά του μέσου τού Αιγαίου (25ος μεσημβρινός). Η Αγκυρα, αξιοποιώντας τη διαχρονική αδιαφορία όλων των ελληνικών κυβερνήσεων από το 1979, ψήφισε τον νόμο 24611/12 Δεκεμβρίου 2001, με τον οποίο παράνομα εντάσσει το μισό Αιγαίο σε περιοχή της Αγκυρας για θαλάσσια έρευνα και διάσωση, αρμοδιότητας ΙΜΟ. Η παρανομία έγκειται στο γεγονός ότι η σύμβαση του ΙΜΟ ορίζει ότι οι περιοχές έρευνας και διάσωσης των χωρών οριοθετούνται με συμφωνία. Ωστόσο, τον νόμο αυτόν με την τουρκική περιοχή τον υπέβαλε η Αγκυρα στον ΙΜΟ, ο οποίος δυστυχώς τον καταχώρισε στο διεθνές εγχειρίδιο θαλάσσιων περιοχών έρευνας διάσωσης του ΙΜΟ (Global Sar Pla), ενώ καμιά ελληνική κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει προσπαθήσει να το ανατρέψει.
Το γεγονός αυτό δημιουργεί μείζονα εθνικά προβλήματα σε βάρος της Ελλάδας για τα νησιά του Αιγαίου, και όχι μόνο, καθότι θα βρεθούν κάτω από ασφυκτικό κλοιό τουρκικής περιοχής SAR και θα απομονωθούν. Η Τουρκία προασπίζει και υπερασπίζει την υποτιθέμενη τουρκική περιοχή SAR ως κόρη οφθαλμού, και μάλιστα κάνει και αγρυπνίες για την προάσπισή της σε βάρος της Ελλάδας.
Για μια ακόμα φορά η Αγκυρα καταργεί στην πράξη την υπογραφή της και στέλνει το μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ στο καλάθι των αχρήστων. Καίτοι το μνημόνιο αυτό απαγορεύει στρατιωτικές δραστηριότητες κατά τις εθνικές και θρησκευτικές εορτές, η Αγκυρα εκτελεί κανονικά την άσκησή της από τις 18.00 της 28ης Οκτωβρίου μέχρι τις 4.00 της 29ης Οκτωβρίου, χωρίς να υπάρξει καμιά αντίδραση από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης.
Με την ελληνική διεθνή αγγελία Α3420/22, η κυβέρνηση δηλώνει διεθνώς ότι η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία, αλλά και πάλι αρνείται να αξιοποιήσει αποτελεσματικά αυτή την καταγγελία.
Δημοσίευση σχολίου