«Οι διαρκείς διώξεις των στρατιωτικών στην Τουρκία που δεν σταματούν, είναι κάτι το οποίο χαλάει τη συνοχή στις Ένοπλες Δυνάμεις. Πρόκειται για έναν σύγχρονο στρατό, ο οποίος εξοπλίζεται διαρκώς και υποστηρίζεται πάρα πολύ από το κράτος με την αμυντική βιομηχανία τους, έχει ήδη αποκτήσει και μεγάλη πολεμική εμπειρία, αλλά δεν έχει συνοχή. Κοιτάζει ο ένας τον άλλον και φοβάται τι θα μεταφερθεί στους ανωτέρους τους μήπως κατηγορηθούν κι έχουν την τύχη που έχουν άλλοι οι οποίοι βρίσκονται στις φυλακές.».
Είναι τα λόγια που χρησιμοποίησε ανώτατη πηγή από το ΓΕΕΘΑ για να περιγράψει μέσα σε λίγες γραμμές, την κατάσταση που επικρατεί εντός των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, έτσι όπως την βλέπουν στο Ελληνικό πεντάγωνο, την ώρα μάλιστα που στην αρχή της νέας χρονιάς που διανύουμε, οι δικαστικές αρχές της Τουρκίας εξέδωσαν νέα εντάλματα για προσαγωγές και συλλήψεις υπόπτων, που φέρονται να εμπλέκονται στα δίκτυα των «Γκιουλενιστών».
Οι εισαγγελείς της Άγκυρας και του Ικονίου έστρεψαν τα βέλη τους κατά 137 στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία θα συμπεριληφθούν στους διωκόμενους που ξεπέρασαν πλέον τις 140.000 χιλιάδες.
Φόβοι να μην αυτομολήσουν ιπτάμενοι από την Πολεμική Αεροπορία της Άγκυρας
Οι ίδιες πηγές σημείωναν πως μέσα από ορισμένα «ποιοτικά» στοιχεία που συλλέγουν οι αρμόδιες υπηρεσίες εξάγονται συμπεράσματα σημαντικά. Είναι εμφανέστατος ο φόβος που υπάρχει ακόμη στα Τουρκικά επιτελεία μήπως τυχόν, εν ενεργεία αξιωματικοί αυτομολήσουν προς κάποια χώρα της Δύσης, όχι απαραίτητα προς την Ελλάδα, όπως είχαν κάνει οι οκτώ που προσγειώθηκαν με ελικόπτερο στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.
Αυτοί οι φόβοι μπορεί να φανούν ακόμη κι από το γεγονός πως σε διασυμμαχικές ασκήσεις- πρόσφατες, του 2018, η Τουρκία συμμετείχε μεν, αλλά με διθέσια αεροσκάφη!
Οι επιτελείς της Άγκυρας θέλουν φυσικά να μετέχουν στις Νατοϊκές ασκήσεις, αλλά για να έχουν καλυμμένα τα νότα τους, προτιμούν την αποστολή των διθέσιων μαχητικών F-16 (καταγεγραμμένο τουλάχιστον σε δυο περιπτώσεις), ώστε ο ένας ιπτάμενος να έχει το νου του στον άλλον κατά τη διάρκεια αυτών των αποστολών κι αν τυχόν ο ένας έχει «κάτι» στο μυαλό του, ο δεύτερος Αξιωματικός να τον αποτρέψει.
«Άδειοι» στις παραβιάσεις …
Μπορεί στα γεράκια της Τουρκίας να επιβάλλουν την παρουσίαση καθημερινού δελτίου παραβατικότητας στο Αιγαίο με «ίχνη» εντός του FIR Αθηνών, όμως αυτά αντί να φτάνουν με γεμάτες τις δεξαμενές καυσίμων τους-όπως συνηθίζεται άλλωστε ν’ απογειώνονται όλα τα αεροσκάφη για μια αποστολή- έχουν πιαστεί πολλάκις, ν’ αναφέρουν στον ασύρματό τους, πως είναι απαραίτητη η επιστροφή στη βάση καθώς τα καύσιμα δεν επαρκούν για περισσότερους λεονταρισμούς, την ώρα μάλιστα που τα Ελληνικά μαχητικά απογειώνονται πάντα με πλήρεις τις δεξαμενές τους, όπως αναφέρει το hellasjournal.com.
Επίσης απαντάται σ’ αυτό το σημείο μια επιπλέον λεπτομέρεια, των πτήσεων- παραβιάσεων σε μεγάλα ύψη, οι οποίες γίνονται και λόγο της νεότητας των ιπταμένων που αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια στα 28.000 πόδια (το παράδειγμα των ποδών είναι το ύψος της πρώτης υπέρπτησης σε Παναγιά και Φαρμακονήσι, για το 2019) αλλά και επειδή σ’ αυτό το ύψος καίγεται λιγότερο καύσιμο.
Ακόμη ένα «ποιοτικό» στοιχείο που αναδεικνύει τους φόβους που υπάρχουν: δηλαδή μη τυχόν πιλότος με αεροσκάφος φύγουν μια για πάντα- άντε και επέστρεψε το αεροσκάφος- προς Δυσμάς, ο ιπτάμενος…
Από τα ραντάρ που παρακολουθούν τα πάντα όταν υπάρχουν αερομαχίες, φαίνεται πως δεν είναι λίγες οι καταγεγραμμένες αναφορές ότι τα καύσιμα των τουρκικών μαχητικών είναι κυριολεκτικά με το σταγονόμετρο. Από την άλλη πλευρά του νομίσματος, όταν οι αποστολές τους είναι πιο «ζόρικες» και τα F-16 φέρουν εξωτερικές δεξαμενές (γιατί έτσι εμφανίζονται πάρα πολλές φορές στο Αιγαίο), τότε, δεν στρίβουν και βέβαια αυτό έχει τα γνωστά αποτελέσματα και παθήματα…
Η λογική της εξωτερικής δεξαμενής στο αεροσκάφος είναι να μεγαλώνει την αυτονομία και την εμβέλειά του, όμως όπως μας έλεγαν ιπτάμενοι από την ΠΑ, όταν ένα αεροσκάφος φέρει εξωτερικά φορτίο με τις δεξαμενές, αυτό σημαίνει ότι φυσικά μειώνεται η ικανότητά του να εκτελέσει ακραίους ελιγμούς με υψηλές φορτίσεις σε «G». Δηλαδή όταν το όριο επιτάχυνσης του F-16 είναι 9G, αυτό επιτυγχάνεται με καθαρή αεροδυναμική διαμόρφωση που σημαίνει χωρίς εξωτερικά φορτία (δεξαμενές- πυρομαχικά, pod κ.ο.κ.).
Στα μαχητικά F-16 η χρήση εξωτερικών δεξαμενών κάτω από τα φτερά, περιορίζει το αεροσκάφος σε ελιγμούς που μπορεί να φτάνουν μόνο έως τα 6,5 g το μέγιστο.
Αν ωστόσο οι καταστάσεις απαιτήσουν τη συνέχιση βίαιων ελιγμών (over G), τότε ο χειριστής του F-16 μπορεί να ξεπεράσει αυτόν τον περιορισμό πλην όμως από τη στιγμή που θα προσγειωθεί το μαχητικό, θα πρέπει να επιθεωρηθεί επισταμένως από το τεχνικό προσωπικό στη Μοίρα Συντήρησης Βάσης, μια χρονοβόρα διαδικασία που θέτει προσωρινά εκτός Μοίρας το αεροσκάφος.
hellasjournal.com
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου