GuidePedia

0

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Ενώ είναι σε εξέλιξη το μεγάλο ζήτημα του εκσυγχρονισμού των F-16 την ίδια ώρα που η Τουρκία αναγγέλλει πως μέσα στο 2018 θα έχει τα πρώτα F-35, ένας αποκαλυπτικός χάρτης που βγήκε για πρώτη φορά στην επιφάνεια δείχνει το πως θέλουν να ελέγχουν και να μπλοκάρουν ηλεκτρονικά κάθε κίνηση πάνω από το Αιγαίο.

Πριν από καιρό η τουρκική εφημερίδα Habertürk αποκάλυπτε πως η Τουρκία προχώρησε στην άμεση εγκατάσταση νέων υπερσύγχρονων συστημάτων ραντάρ με τα οποία όχι μόνο θα έχει την δυνατότητα να «ζώνουν» όλο το Αιγαίο, αλλά παράλληλα θα της δίνουν την δυνατότητα ηλεκτρονικού μπλοκαρίσματος και ηλεκτρονικών επιχειρήσεων κατά του αντιπάλου. Παράλληλα αναφέρονταν ότι για την εγκατάσταση αυτών των συστημάτων ραντάρ η Τουρκία έχει δαπανήσει το ποσό των 38,5 εκατομμυρίων ευρώ ένα πραγματικό μεγάλο ποσό για τα δεδομένα της τουρκικής οικονομίας γεγονός που δείχνει και την μεγάλη σημασία που έδωσαν οι Τούρκοι στον τομέα αυτό

Η ίδια τουρκική εφημερίδα ανέφερε για το ίδιο θέμα ότι η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία με την ισπανική εταιρεία, «Indra», που ειδικεύεται σε συστήματα ραντάρ και ηλεκτρονικής παρακολούθησης. Η συμφωνία αποβλέπει στην άμεση προμήθεια υπερσύγχρονων ραντάρ που θα εποπτεύουν όλο το Αιγαίο και θα προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες στην τουρκική πολεμική αεροπορία η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αυξήσει σε επικίνδυνο σημείο τις παραβιάσεις και παραβάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, που επικαλείτο πήγες του Γενικού Επιτελείου της Τουρκίας, τα νέα αυτά συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης προωθούνται σε κομβικά σημεία το κύριο χαρακτηριστικό των οποίων είναι ότι η εμβέλεια τους «αγκαλιάζει» όλο το Αιγαίο και όχι μόνο.

Όπως αποκάλυπτε στη συνέχεια η Habertürk τα νέα αυτά συστήματα εγκαθίστανται ως εξής : δυο στην περιοχή της Σμύρνης, (αεροδρόμιο Αντνάν Μεντερές και στην περιοχή του Ακντάγ), στην περιοχή του Μπουρντούρ, νοτιοανατολικά της Σμύρνης, στην περιοχή Γιενή Μποσνά της Κωνσταντινούπολης, στην αεροπορική βάση του Νταλαμάν απέναντι από την Ρόδο, (είναι το αεροδρόμιο από όπου είχε απογειωθεί ο πιλότος που είχε το γνωστό τραγικό επεισόδιο με τον Κώστα Ηλιάκη στις 23 Μαΐου του 2006), ανατολικότερα στην περιοχή της Αττάλειας, στο αεροδρόμιο Ετισμεγκούτ στην Άγκυρα, στο παράνομο αεροδρόμιο Ερτζάν των κατεχομένων της Κύπρου όπως επίσης και στην περιοχή Αγίρνταγ.

Παράλληλα γίνεται εγκατάσταση και σε κάποιες περιοχές της ανατολικής Τουρκίας, όπου όπως είναι γνωστό μαίνεται ο πόλεμος με τους Κούρδους αντάρτες. Το σύνολο όλων αυτών των συστημάτων σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή είναι 23 ραντάρ. Χαρακτηριστικό της όλης ιστορίας είναι η επίσπευση αυτής της παραγγελίας, όπως είχε δηλώσει τότε ο ίδιος ο εκπρόσωπος της ισπανικής εταιρίας, Μανουέλ Φλέσα, σε επαφές που είχε στην Τουρκία. Σύμφωνα με τον Φλέσα, η εταιρία του σκοπεύει να κάνει μεγάλες επενδύσεις στην γειτονική χώρα και ότι η συνεργασία που έχει αρχίσει η ισπανική εταιρίας με την τουρκική κυβέρνηση, θα συνεχιστεί σε πολλούς τομείς. Ο Ισπανός τεχνοκράτης τόνισε πως η εταιρία του, που έχει ιστορία πολών ετών, θεωρείται από τις πρωτοπόρες στον ηλεκτρονικό τομέα ελέγχου του εναέριου χώρου και ότι τα συστήματα ραντάρ που παράγουν οι Ισπανοί θεωρούνται ότι διαθέτουν τις πιο προηγμένες τεχνολογίες παγκοσμίως, ενώ πρόσθεσε ότι ο ετήσιος προϋπολογισμός της εταιρίας ανέρχεται σε δυο δις 380 εκατομμύρια ευρώ.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top