GuidePedia

0

Όλα αλλάζουν στον ενεργειακό και αυτόματα και στον αμυντικό τομέα ανάμεσα σε Κύπρο και Ελλάδα μετά το μπαράζ έργων με πρώτο και καλύτερο τον αγωγό Κύπρου-Ελλάδος .

Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο με εθνική σημασία που θα υλοποιηθεί μετά από απόφαση Ελλάδος και Κύπρου .

Αποφασίστηκε η προώθηση του αγωγού φυσικού αερίου από την περιοχή της Κύπρου προς την Ελλάδα, μετά από κοινή απόφαση των ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας των δύο χωρών για τον διασυνοριακό επιμερισμό κόστους έργου, αναφέρει ο κυπριακός τύπος και η εφ. Φιλελέυθερος.

Η συμφωνία αποτελεί και απαίτηση του σχετικού Κανονισμού της Ε.Ε. που έχει κατατάξει το έργο του αγωγού φυσικού αερίου στον κατάλογο των σημαντικότερων ενεργειακών έργων της Ένωσης, μαζί με τον ηλεκτρικό αγωγό Euroasia Interconnector.

Οι διαδικασίες που ακολουθούνται προβλέπονται και από τις κατευθυντήριες γραμμές για τις διευρωπαϊκές ενεργειακές υποδομές.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται ρητά στον Κανονισμό της Ε.Ε. για τον «αγωγό από την ανοικτή θάλασσα της Κύπρου προς την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω Κρήτης –έργο επί του παρόντος γνωστό ως Αγωγός Ανατολικής Μεσογείου»– ζητείται η «εξάλειψη εσωτερικών σημείων συμφόρησης στην Κύπρο για να δοθεί τέλος στην απομόνωση και να καταστεί δυνατή η μεταφορά φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Η απόφαση εκδόθηκε μετά από το αίτημα επένδυσης του φορέα υλοποίησης του έργου που υποβλήθηκε στις 28 Αυγούστου 2017 και όλη τη σχετική αλληλογραφία που ακολούθησε, ενώ φορέας υλοποίησης στην περίπτωση του αγωγού φυσικού αερίου είναι το υπουργείο Ενέργειας εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ετσι, κρίθηκε πλέον και με τη βούλα ότι ο «επιμερισμός του κόστους μεταξύ των δύο κρατών-μελών είναι εύλογος και τεκμηριωμένος και υπάρχει καθαρός θετικός αντίκτυπος από τα αποτελέσματα του έργου στα εμπλεκόμενα μέρη».

Η σχετική απόφαση της ΡΑΕΚ αποκαλύπτει μάλιστα και ότι το σύνολο του κόστους της επένδυσης θα αναληφθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία, ενώ η Ελλάδα θα έχει μηδενικό κόστος.

Αυτό όμως το έργο θα επιφέρει την αυτόματη αναβίωση του του ενιαίου δόγματος αμυντικής ασφάλειας των πλευρών.

Η δημιουργία του «δόγματος» του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου ανάμεσα στην Κύπρο και την Ελλάδα είχε αποφασιστεί από μακρινό 1993 από τις κυβερνήσεις Γλαύκου Κληρίδη και Ανδρέα Παπανδρέου, και ουσιαστικά λειτούργησε από το 1994 έως το 1999. Ακυρώθηκε από τον «γνωστό» πρωην πρωθυπουργό Κ. Σημίτη , εξαιτίας των προκαταλήψεων και των ιδεοληψιών που τον διέκριναν στο πλαίσιο της «νέας» τότε εξωτερικής της πολιτικής του.

Το «δόγμα» συνδυάστηκε με την αναβάθμιση της Εθνικής Φρουράς, μέσω της αγοράς αξιόλογων οπλικών συστημάτων. Προήγαγε την ενότητα του Ελληνισμού, αφού προκαλούσε μια ευρύτερη θετική κίνηση και όσμωση και σε άλλους πολιτικούς τομείς των δύο κρατών.

Στην Κύπρο ταυτόχρονα, πέραν από τη μικρή, πλην σημαντική στρατιωτική ενδυνάμωσή της από την Αθήνα, σήμανε την αξιοπρόσεκτη ανύψωση του φρονήματος των Ελλήνων Κυπρίων.

Κάτι που επιβεβαιώνονταν από την συμμετοχή χιλιάδων εφέδρων, κατά τη μεγάλη ετήσια άσκηση «Νικηφόρος». Μια άσκηση η οποία για ανεξήγητους λόγους από τότε δεν έχει υλοποιηθεί .

Στις σημερινές δυσβάστακτες οικονομικές συνθήκες η ενεργοποίηση του ενιαίου δόγματος , φαίνεται δύσκολη, αλλά όταν υλοποιούνται έργα όπως η σύνδεση με αγωγό φυσικού αερίου από την Κύπρο στην Ελλάδα , τότε αυτόματα γίνεται επιτακτική ανάγκη .

Οι Τούρκοι και ο Ερντογάν αγόρασαν πλωτό γεωτρύπανο και ετοιμάζονται να προκαλέσουν ένταση στην ΑΟΖ της Κύπρου , κάτι που θα είναι , σύμφωνα με τον ίδιο προς το συμφέρον τους , θέλοντας να επιτύχουν αναγνώριση των ανύπαρκτων νομικά δικαιωμάτων τους .

Για αυτό ο χρόνος λιγοστεύει και οφείλουμε ως ελληνικό έθνος να είμαστε ..έτοιμοι».

Απόρροια του δόγματος ήταν και η κατασκευή εκ μέρους της Κύπρου της αεροπορικής βάσης στην Πάφο και της ναυτικής στο Μαρί. Βάσεις οι οποίες σήμερα έχουν την τρομερή πρωτοτυπία να μη διαθέτουν και να μη φιλοξενούν ούτε αεροσκάφη ούτε πολεμικά πλοία.

Η λύση είναι μία και απλή , ενιαίο δόγμα με παράλληλη μετακίνηση-μεταστάθμευση ανά τακτά χρονικά διαστήματα ελληνικών αεροσκαφών στην βάση «Α.Παπανδρέου» καθώς και τον ελλιμενισμό φρεγατών στην περιοχή και με οικονομική κάλυψη από την Κύπρο. 

πηγή

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top