Με ψυχραιμία για σεμινάριο και χειριστική δεινότητα που θα ζήλευαν πολλοί αντέδρασε ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 της 340Μ που έπιασε φωτιά κατά την απογείωση, δείχνοντας για άλλη μια φορά το άριστο επίπεδο των χειριστών της ΠΑ.
Το αεροσκάφος ήταν πλήρες φορτίου με εσωτερικό καύσιμο 100% συν δύο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου των 600USG και με οπλικό φορτίο. Την πιο κρίσιμη στιγμή της απογείωσης, εκεί που ο κινητήρας δουλεύει στο 104% και που ο ριναίος τροχός αφήνει το έδαφος (rotation) ο χείριστης του F-16 διαπιστώνει ελαφρώς μειωμένη ώση από τον κινητήρα.
Η μείωση αυτή γίνεται εντονότερη στη συνέχεια και ακολούθως ακούγεται μια έκρηξη στο πίσω μέρος δημιουργώντας μια οπή επάνω και δεξιά στην άτρακτο –λίγο πριν το ακροφύσιο- ενώ ταυτόχρονα τέσσερα πτερύγια που συγκροτούν το ακροφύσιο αποκολλούνται. Το αεροσκάφος παίρνει ελαφρά κλίση προς τα αριστερά βρισκόμενο ήδη στον αέρα.
Το σύστημα προσγείωσης έχει μαζευτεί, αλλά οι αποφάσεις είναι κρίσιμες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο πιλότος θα έπρεπε να πραγματοποιήσει απόρριψη των εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου, αλλά δεν το έκανε, καθώς από κάτω του βρίσκονταν κατοικημένες περιοχές. Δύο γεμάτες δεξαμενές καυσίμου των 600USG (2271 λιτρα!) γεμάτες καύσιμο μόνο καταστροφή θα μπορούσαν να προκαλέσουν.
Ο πιλότος της 340Μ φέροντας το αεροσκάφος σε πολύ ελαφριά άνοδο για να μην επιβαρύνει τον κινητήρα, το έφερε πάνω από τη θάλασσα όπου έκανε απόρριψη των δεξαμενών.. Στη συνέχεια έστρεψε ξανά προς το αεροδρόμιο, με τον κίνδυνο ο κινητήρας να παρουσιάσει ολική αστοχία, αφού ήδη λειτουργούσε με σοβαρή βλάβη, κατάφερε να το φέρει υποδειγματικά σε ταχεία κάθοδο και να προσγειωθεί ασφαλώς. Η όλη διαδικασία δεν κράτησε πάνω από δύο λεπτά.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της ΠΑ
Την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011 και ώρα 09:18, κατά τη διάρκεια της απογείωσης μονοθέσιου αεροσκάφους F-16C Blk 52+ της 115ΠΜ/340Μ για εκπαιδευτική αποστολή, διαπιστώθηκε πυρκαγιά στον κινητήρα του.
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους εφαρμόζοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, προσγείωσε άμεσα και ασφαλώς το αεροσκάφος χωρίς άλλο πρόβλημα στην 115ΠΜ/Αεροδρόμιο Σούδας.
Η αρμόδια επιτροπή διεξάγει έρευνα για τα αίτια του περιστατικού.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το αεροσκάφος ήταν πλήρες φορτίου με εσωτερικό καύσιμο 100% συν δύο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου των 600USG και με οπλικό φορτίο. Την πιο κρίσιμη στιγμή της απογείωσης, εκεί που ο κινητήρας δουλεύει στο 104% και που ο ριναίος τροχός αφήνει το έδαφος (rotation) ο χείριστης του F-16 διαπιστώνει ελαφρώς μειωμένη ώση από τον κινητήρα.
Η μείωση αυτή γίνεται εντονότερη στη συνέχεια και ακολούθως ακούγεται μια έκρηξη στο πίσω μέρος δημιουργώντας μια οπή επάνω και δεξιά στην άτρακτο –λίγο πριν το ακροφύσιο- ενώ ταυτόχρονα τέσσερα πτερύγια που συγκροτούν το ακροφύσιο αποκολλούνται. Το αεροσκάφος παίρνει ελαφρά κλίση προς τα αριστερά βρισκόμενο ήδη στον αέρα.
Το σύστημα προσγείωσης έχει μαζευτεί, αλλά οι αποφάσεις είναι κρίσιμες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο πιλότος θα έπρεπε να πραγματοποιήσει απόρριψη των εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου, αλλά δεν το έκανε, καθώς από κάτω του βρίσκονταν κατοικημένες περιοχές. Δύο γεμάτες δεξαμενές καυσίμου των 600USG (2271 λιτρα!) γεμάτες καύσιμο μόνο καταστροφή θα μπορούσαν να προκαλέσουν.
Ο πιλότος της 340Μ φέροντας το αεροσκάφος σε πολύ ελαφριά άνοδο για να μην επιβαρύνει τον κινητήρα, το έφερε πάνω από τη θάλασσα όπου έκανε απόρριψη των δεξαμενών.. Στη συνέχεια έστρεψε ξανά προς το αεροδρόμιο, με τον κίνδυνο ο κινητήρας να παρουσιάσει ολική αστοχία, αφού ήδη λειτουργούσε με σοβαρή βλάβη, κατάφερε να το φέρει υποδειγματικά σε ταχεία κάθοδο και να προσγειωθεί ασφαλώς. Η όλη διαδικασία δεν κράτησε πάνω από δύο λεπτά.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της ΠΑ
Την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011 και ώρα 09:18, κατά τη διάρκεια της απογείωσης μονοθέσιου αεροσκάφους F-16C Blk 52+ της 115ΠΜ/340Μ για εκπαιδευτική αποστολή, διαπιστώθηκε πυρκαγιά στον κινητήρα του.
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους εφαρμόζοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, προσγείωσε άμεσα και ασφαλώς το αεροσκάφος χωρίς άλλο πρόβλημα στην 115ΠΜ/Αεροδρόμιο Σούδας.
Η αρμόδια επιτροπή διεξάγει έρευνα για τα αίτια του περιστατικού.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσίευση σχολίου