GuidePedia

0
Τα γεγονότα αποτελούν αδιάψευστες αποδείξεις: Την εβδομάδα αυτή και συγκεκριμένα την 29η Ιουνίου τα ελληνικά υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών κινητοποιήθηκαν άμεσα όταν το τουρκικό υδρογραφικό σκάφος «Τσεσμέ» εμφανίστηκε στη θαλάσσια περιοχή του βόρειου Αιγαίου, μεταξύ της ηπειρωτικής ακτής της Θράκης και της Σαμοθράκης, σε περιοχή εκτός μεν των χωρικών μας υδάτων, εντός όμως της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Σύμφωνα με τα σήματα του Ναυτικού Κώδικα που ανάρτησε το τουρκικό σκάφος πραγματοποιούσε θαλάσσιες έρευνες. Η τουρκική πλευρά ισχυρίστηκε ότι το «Τσεσμέ» δεν πραγματοποίησε σεισμογραφικές ούτε σταθερές ποντίσεις αλλά υδατογραφικές έρευνες. Όπως όμως έγινε γνωστό, σε καμία σχετική ειδοποίηση ή ενημέρωση δεν προέβη προς την ελληνική πλευρά! Και αυτό για ευνόητους λόγους έχει τη δική του μεγάλη σημασία. Λίγες μέρες ακόμη πριν, το τουρκικό Ναυτικό έκανε την εμφάνισή του και στο Ιόνιο. Δυτικά της Κεφαλονιάς, τέσσερις τουρκικές φρεγάτες και ένα πετρελαιοφόρο, μαζί με το υποβρύχιο «Ινονού» είχαν προγραμματίσει ναυτικά γυμνάσια, επιβεβαιώνοντας έτσι τη στρατιωτική συνεργασία Άγκυρας – Τιράνων.
Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα ακόμη εγκρίθηκε από το αλβανικό Κοινοβούλιο η είσοδος και παραμονή εντός της αλβανικής επικράτειας μονάδων των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, στο πλαίσιο της στρατιωτικής συνεργασίας των δύο χωρών.
Λίγους μήνες πριν, το ξημέρωμα της 22ας του περασμένου Μαρτίου, η τουρκική φρεγάτα «Bafra» απέπλευσε από τη Σμύρνη για να πλεύσει, επικαλούμενη το δικαίωμα της αβλαβούς διέλευσης, ανάμεσα από Ίμβρο και Λήμνο και να ακολουθήσει μετά νότια πορεία, να περάσει έξω από Χίο, Ικαρία, Σάμο, Χάλκη, Ρόδο, Τήλο, Μήλο…
Ακόμη περισσότερο από δέκα φορές από τις αρχές του 2010 τουρκικά πολεμικά διέσχισαν το Αιγαίο, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις πλησίασαν και την Αττική, επικαλούμενα και αυτά τις αρχές της αβλαβούς διέλευσης. Και φυσικά επιδεικνύοντας τη σημαία τους.
Και βέβαια δεν ξεχνάμε –επιμένουμε στο γεγονός– την παρουσία τον Νοέμβριο του 2008 του νορβηγικού ερευνητικού σκάφους «Μalene Ostervold» για λογαριασμό της τουρκικής εταιρείας πετρελαίων «TPAO» στην ευρύτερη περιοχή του Καστελλόριζου. Είχαμε μάλιστα αναρωτηθεί τότε, έγινε ή όχι έρευνα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα; Σε ποιο ακριβώς σημείο και πόσο διήρκεσε;
Ειδικότερα όμως η πρόσφατη εμφάνιση του «Τσεσμέ» στο βόρειο Αιγαίο μάς προβληματίζει. Φοβόμαστε ότι αυτή αποτελεί συνέχιση της τακτικής της Τουρκίας να προβάλλει και να ενισχύει τη ναυτική παρουσία της σε ευαίσθητες για τη χώρα μας περιοχές. Με ό,τι αυτό σημαίνει.
Συνεπώς, επανερχόμενοι στο «Τσεσμέ», νομίζουμε ότι είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί άμεσα κατά πόσο έγιναν έρευνες, σε ποιο ακριβώς σημείο, πόσο ακριβώς διήρκεσαν και κυρίως τι χαρακτήρα είχαν.
Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι οι παραπάνω δραστηριότητες του τουρκικού Ναυτικού μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες εφησυχασμού στους αρμόδιους χειριστές των εθνικών μας θεμάτων.
Ούτε πάλι ότι όλες οι ενέργειές μας πρέπει να εξαντλούνται στη διενέργεια απλώς διπλωματικών διαβημάτων, την έκβαση των οποίων ουδέποτε μαθαίνουμε.
Αν πιστέψουμε μάλιστα το φημολογούμενο, ότι η εμφάνιση του «Τσεσμέ» στο βόρειο Αιγαίο αποτελεί αντίδραση της Άγκυρας στην προσφάτως εκδηλωθείσα πρόθεση της χώρας μας να προβεί στην ίδρυση δημόσιου φορέα για την έρευνα και αξιοποίηση των υδρογονανθράκων στην ελληνική επικράτεια, τότε τα πράγματα αποκτούν άλλη, σοβαρότερη διάσταση. Οι λόγοι είναι προφανείς.
Μήπως λοιπόν έφτασε η στιγμή να υπάρξει υπερκομματική συνεννόηση επί εθνικής βάσεως προκειμένου να χαραχθεί μια ευρέως αποδεκτή κοινή γραμμή; Μήπως χωρίς παραπέρα χρονοτριβή τα πολιτικά κόμματα της χώρας πρέπει να καθίσουν και να συζητήσουν σοβαρά τη χάραξη μιας τέτοιας γραμμής; Ας το σκεφτούν σοβαρά. Ασφαλώς όλοι θα επικροτήσουμε τη στάση τους. Ο χρόνος τρέχει.

Παρόν

Δημοσίευση σχολίου

 
Top