Τουρκικά F-16 και ελικόπτερα έφτασαν έως τα 900 πόδια από το νησάκι, υποστηρίζοντας ότι δήθεν βυθιζόταν πλωτό στους Καλόγερους κοντά στην Ανδρο.Επιχείρηση Ερευνας και Διάσωσης στη νήσο Καλόγεροι, βορείως της Ανδρου, στο Κεντρικό Αιγαίο, σκηνοθέτησε χθες η Τουρκία, μόλις λίγα εικοσιτετράωρα μετά τις περιπλανήσεις του ωκεανογραφικού «Τσεσμέ» στο Θρακικό Πέλαγος.
Η χθεσινή τουρκική πρόκληση ξεκίνησε νωρίς το πρωί όταν οκτώ τουρκικά μαχητικά (4 F-16 και 4 F-4) μπήκαν απροειδοποίητα στο FIR Αθηνών μεταξύ Χίου και Σάμου.
Εκείνη την ώρα ένας εκ των χειριστών των τουρκικών μαχητικών εξέπεμψε SOS, μεταδίδοντας μέσω ασυρμάτου στον τουρκικό επίγειο σταθμό ότι δήθεν βλέπει ένα πλωτό μέσο να βυθίζεται 2 ν.μ. βορείως της νήσου Καλόγεροι!
Εστησαν «ατύχημα» στο Αιγαίο
Ωστόσο, τα ελληνικά Μιράζ 2000 που είχαν σπεύσει να αναχαιτίσουν τα τουρκικά μαχητικά ανέφεραν στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Λάρισας ότι δεν είδαν κανένα σκάφος να κινείται στην περιοχή των Καλόγερων.
Παρ’ όλα αυτά η ελληνική πλευρά θεώρησε σκόπιμο να στείλει στην περιοχή δύο αεροσκάφη Α-7, ένα ελικόπτερο SAR του Λιμενικού Σώματος και μία φρεγάτα!!
Στο μεταξύ, ελάχιστη ώρα από την εκπομπή του SOS από το τουρκικό F-16 εμφανίστηκαν στο FIR Αθηνών δύο τουρκικά ελικόπτερα SAR και ένα αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας με κατεύθυνση τους Καλόγερους!
Μάλιστα ένα εκ των τουρκικών ελικοπτέρων πέταξε μόλις 900 πόδια πάνω από το νησί. Επειτα από σχεδόν μία ώρα άσκοπων περιπλανήσεων στην καρδιά του Αιγαίου, τα τουρκικά εναέρια μέσα έρευνας και διάσωσης αποχώρησαν από την περιοχή. Εν συνεχεία αποχώρησε η φρεγάτα «ΣΑΛΑΜΙΣ»...
Στρατηγικής σημασίας
Η νήσος Καλόγεροι και ο Αϊ-Στράτης είναι τα δύο ελληνικά νησιά που έχουν στρατηγική σημασία για την Τουρκία λόγω της τοποθεσίας τους.
Βρίσκονται ακριβώς στο μέσον του Αιγαίου, πάνω στον 25ο Μεσημβρινό, όπου η Τουρκία διεκδικεί τον επιχειρησιακό έλεγχο, άρα και τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Ειδικότερα τους Καλόγερους τους «εγκλώβισε» η Τουρκία μετά την κρίση των Ιμίων, αφού τους συμπεριέλαβε στις «γκρίζες ζώνες».
Τα νησιά δηλαδή του Αιγαίου των οποίων αμφισβητείται η ελληνική κυριαρχία, καθότι δεν αναφέρονται ονομαστικά στις συνθήκες με τις οποίες παραχωρήθηκαν τα υπόλοιπα νησιά στην Ελλάδα.
Δήμος Βερύκιος
demos@pegasus.gr
«Απαγόρευαν» είσοδο στην περιοχή άλλων αεροσκαφών!
Η πρωτοφανής προσπάθεια της Τουρκίας να δημιουργήσει τετελεσμένα στο Αιγαίο δεν σταμάτησε με τη «σκηνοθεσία» του ατυχήματος και την αποστολή εναέριων μέσων για την ανάληψη επιχείρησης Ερευνας και Διάσωσης, αλλά προχώρησε και στην επικαιροποίηση με επίσημο τρόπο της διεκδίκησης του επιχειρησιακού ελέγχου μέχρι το μέσον του Αιγαίου...
Με NOTAM που εξέδωσαν οι τουρκικές αρχές δεν ανακοίνωναν μόνον ότι η περιοχή αυτή στο κέντρο του Αιγαίου ανήκει στην αρμοδιότητα Ερευνας και Διάσωσης της Τουρκίας, αλλά «απαγόρευαν» και σε μη τουρκικά αεροσκάφη να εισέλθουν στην περιοχή!
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ Α2464/10 ανακοίνωνε ότι «μονάδες SAR της Τουρκίας θα πραγματοποιήσουν επιχείρηση Ερευνας και Διάσωσης σε ακτίνα 10 ν.μ. από την περιοχή με συντεταγμένες 38.17.00Ν 25.19.00Ε (σ.σ.: 7 μίλια βορειοανατολικά των Καλόγερων) και σε ύψος 5000ft, η οποία βρίσκεται εντός της τουρκικής περιοχής Ερευνας και Διάσωσης (SSR)».
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ αναφέρει ακόμη ότι «για την ασφάλεια των πτήσεων στη διάρκεια της επιχείρησης SAR, ατομικές μονάδες άλλες πέραν των τουρκικών αεροσκαφών Ερευνας και Διάσωσης συστήνεται αυστηρά να μην εισέλθουν στη συγκεκριμένη περιοχή». Οι τουρκικές αρχές μάλιστα προειδοποιούν ότι «η Τουρκία θα λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια της γενικότερης εναέριας κυκλοφορίας...».
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η ελληνική ΝΟΤΑΜ που εκδόθηκε (Α1288/10) κάνει αναφορά σε «σκάφος που βρίσκεται σε κίνδυνο» και για επιχείρηση SAR «εντός του FIR Αθηνών» στις ίδιες συντεταγμένες ακριβώς που έδινε και η τουρκική ΝΟΤΑΜ.
Η ελληνική ΝΟΤΑΜ ανέφερε ακόμη ότι «λόγω του ενδεχόμενου υψηλού κινδύνου για την εναέρια κυκλοφορία, ιδιωτικές μονάδες καλούνται να αποκαταστήσουν συντονισμό με το Κέντρο Πειραιώς JRCC πριν εισέλθουν στη συγκεκριμένη περιοχή που βρίσκεται εντός του FIR Αθηνών...».
Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία έχει δηλώσει μονομερώς στον ΙΜΟ ως περιοχή ευθύνης της για SAR μέχρι το κέντρο του Αιγαίου σε σημεία που φθάνουν μεταξύ Μυκόνου και Νάξου νοτίως της νησίδας Χταπόδια, νοτίως της Θάσου, δυτικά του Αϊ-Στράτη και μόλις έξι μιλιά ανατολικά της Σκύρου.
Ν. ΜΕΛΕΤΗΣ
ΕΘΝΟΣ
ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ
Η χθεσινή τουρκική πρόκληση ξεκίνησε νωρίς το πρωί όταν οκτώ τουρκικά μαχητικά (4 F-16 και 4 F-4) μπήκαν απροειδοποίητα στο FIR Αθηνών μεταξύ Χίου και Σάμου.
Εκείνη την ώρα ένας εκ των χειριστών των τουρκικών μαχητικών εξέπεμψε SOS, μεταδίδοντας μέσω ασυρμάτου στον τουρκικό επίγειο σταθμό ότι δήθεν βλέπει ένα πλωτό μέσο να βυθίζεται 2 ν.μ. βορείως της νήσου Καλόγεροι!
Εστησαν «ατύχημα» στο Αιγαίο
Ωστόσο, τα ελληνικά Μιράζ 2000 που είχαν σπεύσει να αναχαιτίσουν τα τουρκικά μαχητικά ανέφεραν στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Λάρισας ότι δεν είδαν κανένα σκάφος να κινείται στην περιοχή των Καλόγερων.
Παρ’ όλα αυτά η ελληνική πλευρά θεώρησε σκόπιμο να στείλει στην περιοχή δύο αεροσκάφη Α-7, ένα ελικόπτερο SAR του Λιμενικού Σώματος και μία φρεγάτα!!
Στο μεταξύ, ελάχιστη ώρα από την εκπομπή του SOS από το τουρκικό F-16 εμφανίστηκαν στο FIR Αθηνών δύο τουρκικά ελικόπτερα SAR και ένα αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας με κατεύθυνση τους Καλόγερους!
Μάλιστα ένα εκ των τουρκικών ελικοπτέρων πέταξε μόλις 900 πόδια πάνω από το νησί. Επειτα από σχεδόν μία ώρα άσκοπων περιπλανήσεων στην καρδιά του Αιγαίου, τα τουρκικά εναέρια μέσα έρευνας και διάσωσης αποχώρησαν από την περιοχή. Εν συνεχεία αποχώρησε η φρεγάτα «ΣΑΛΑΜΙΣ»...
Στρατηγικής σημασίας
Η νήσος Καλόγεροι και ο Αϊ-Στράτης είναι τα δύο ελληνικά νησιά που έχουν στρατηγική σημασία για την Τουρκία λόγω της τοποθεσίας τους.
Βρίσκονται ακριβώς στο μέσον του Αιγαίου, πάνω στον 25ο Μεσημβρινό, όπου η Τουρκία διεκδικεί τον επιχειρησιακό έλεγχο, άρα και τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Ειδικότερα τους Καλόγερους τους «εγκλώβισε» η Τουρκία μετά την κρίση των Ιμίων, αφού τους συμπεριέλαβε στις «γκρίζες ζώνες».
Τα νησιά δηλαδή του Αιγαίου των οποίων αμφισβητείται η ελληνική κυριαρχία, καθότι δεν αναφέρονται ονομαστικά στις συνθήκες με τις οποίες παραχωρήθηκαν τα υπόλοιπα νησιά στην Ελλάδα.
Δήμος Βερύκιος
demos@pegasus.gr
«Απαγόρευαν» είσοδο στην περιοχή άλλων αεροσκαφών!
Η πρωτοφανής προσπάθεια της Τουρκίας να δημιουργήσει τετελεσμένα στο Αιγαίο δεν σταμάτησε με τη «σκηνοθεσία» του ατυχήματος και την αποστολή εναέριων μέσων για την ανάληψη επιχείρησης Ερευνας και Διάσωσης, αλλά προχώρησε και στην επικαιροποίηση με επίσημο τρόπο της διεκδίκησης του επιχειρησιακού ελέγχου μέχρι το μέσον του Αιγαίου...
Με NOTAM που εξέδωσαν οι τουρκικές αρχές δεν ανακοίνωναν μόνον ότι η περιοχή αυτή στο κέντρο του Αιγαίου ανήκει στην αρμοδιότητα Ερευνας και Διάσωσης της Τουρκίας, αλλά «απαγόρευαν» και σε μη τουρκικά αεροσκάφη να εισέλθουν στην περιοχή!
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ Α2464/10 ανακοίνωνε ότι «μονάδες SAR της Τουρκίας θα πραγματοποιήσουν επιχείρηση Ερευνας και Διάσωσης σε ακτίνα 10 ν.μ. από την περιοχή με συντεταγμένες 38.17.00Ν 25.19.00Ε (σ.σ.: 7 μίλια βορειοανατολικά των Καλόγερων) και σε ύψος 5000ft, η οποία βρίσκεται εντός της τουρκικής περιοχής Ερευνας και Διάσωσης (SSR)».
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ αναφέρει ακόμη ότι «για την ασφάλεια των πτήσεων στη διάρκεια της επιχείρησης SAR, ατομικές μονάδες άλλες πέραν των τουρκικών αεροσκαφών Ερευνας και Διάσωσης συστήνεται αυστηρά να μην εισέλθουν στη συγκεκριμένη περιοχή». Οι τουρκικές αρχές μάλιστα προειδοποιούν ότι «η Τουρκία θα λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια της γενικότερης εναέριας κυκλοφορίας...».
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η ελληνική ΝΟΤΑΜ που εκδόθηκε (Α1288/10) κάνει αναφορά σε «σκάφος που βρίσκεται σε κίνδυνο» και για επιχείρηση SAR «εντός του FIR Αθηνών» στις ίδιες συντεταγμένες ακριβώς που έδινε και η τουρκική ΝΟΤΑΜ.
Η ελληνική ΝΟΤΑΜ ανέφερε ακόμη ότι «λόγω του ενδεχόμενου υψηλού κινδύνου για την εναέρια κυκλοφορία, ιδιωτικές μονάδες καλούνται να αποκαταστήσουν συντονισμό με το Κέντρο Πειραιώς JRCC πριν εισέλθουν στη συγκεκριμένη περιοχή που βρίσκεται εντός του FIR Αθηνών...».
Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία έχει δηλώσει μονομερώς στον ΙΜΟ ως περιοχή ευθύνης της για SAR μέχρι το κέντρο του Αιγαίου σε σημεία που φθάνουν μεταξύ Μυκόνου και Νάξου νοτίως της νησίδας Χταπόδια, νοτίως της Θάσου, δυτικά του Αϊ-Στράτη και μόλις έξι μιλιά ανατολικά της Σκύρου.
Ν. ΜΕΛΕΤΗΣ
ΕΘΝΟΣ
ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ
Δημοσίευση σχολίου