Παράταση …ζωής τόσο για τις επιχειρήσεις του Δημοσίου, όσο και για το ίδιο το κράτος επιχειρεί να δώσει το οικονομικό επιτελείο αυτές τις μέρες, λίγο πριν ξεκινήσει ο πρώτος επίσημος έλεγχος από την τρόικα. Έλεγχος, από τον οποίο θα εξαρτηθεί και η έλευση των 9 δις. ευρώ στα μέσα Σεπτεμβρίου από το ΔΝΤ και τις χώρες της ευρωζώνης, που είναι και το ζητούμενο.
Το μεν Δημόσιο θα βγει την Τρίτη (13/7) στις αγορές για πρώτη φορά μετά την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης και με το νέο σκληρό ασφαλιστικό να έχει περάσει από τη Βουλή, ενώ οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών είναι έτοιμοι να υπογράψουν τις δανειακές συμβάσεις για την χρηματοδότηση του ΟΣΕ.
Ταυτόχρονα, περιμένουν να μάθουν την ερχόμενη Δευτέρα και τα αποτελέσματα της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τον δανεισμό του ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ).
Σε ότι αφορά στο Δημόσιο, η κυβέρνηση έχοντας δείξει στις αγορές ότι δεν προτίθεται να κάνει πίσω στην προώθηση των βίαιων αλλά απαραίτητων για την χρηματοδότηση της χώρας αλλαγών - όπως το ασφαλιστικό – αλλά και προχωρόντας σε ενέργειες για την ουσιαστική πάταξη της φοροδιαφυγής (σήμερα ενδεχομένως να ανακοινωθούν τα πρώτα λουκέτα σε καταστήματα) αναμένει ότι η επικείμενες δημοπρασίες εντόκων γραμματίων μέσα στον Ιούλιο θα είναι επιτυχημένες. Συνολικά, το υπουργείο Οικονομικών θα ζητήσει περίπου 4 δις. ευρώ τις επομενες 15 μέρες, αν και οι λήξεις των παλαιότερων γραμματίων ανέρχονται στα 4,56 δις. ευρώ. Η διαφορά θα καλυφθεί από τα κεφάλαια που έχουν δοθεί στην Ελλάδα από τον μηχανισμό στήριξης στα μέσα Μαίου.
Η αρχή για τα νέα γραμμάτια γίνεται την ερχόμενη Τρίτη. Τότε, ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) θα εκδώσει έντοκα γραμμάτια 6 μηνών και ενός έτους, ύψους περίπου 1,5 -2 δις. ευρώ. Σήμερα, ο Οργανισμός θα ανακοινώσει το ακριβές ποσό, ενώ για το επιτόκιο των εκδόσεων, στο οικονομικό επιτελείο ευελπιστούν ότι θα είναι χαμηλότερο του 5%, ειδικά για τα 6μηνης διάρκειας γραμμάτια.
Αυτό βέβαια θα το μάθουμε την ερχόμενη Τρίτη, όμως, στελέχη του οικονομικού επιτελείου εκφράζουν την αισιοδοξία τους στο newstime ότι το επιτόκιο μπορεί να διαμορφωθεί κάτω από το 5%, δημιουργώντας έτσι θετικό κλίμα στις αγορές, δεδομένου ότι με 5% δανείζεται η Ελλάδα από τον μηχανισμό στήριξης. Πάντως, αναλυτές της αγοράς αναφέρουν στο newstime.gr ότι τα γραμμάτια αυτά θα περάσουν στα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών, οπότε είναι πολύ πιθανό το επιτόκιο να πέσει κάτω από την «κόκκινη γραμμή» του 5%. Ο δανεισμός μέσω γραμματίων θα συνεχιστεί την μεθεπόμενη Τρίτη, 20 Ιουλίου, με την έκδοση 3μηνων γραμματίων για την άντληση άλλων περίπου 2 δις. ευρώ.
Σχετικά με τις ΔΕΚΟ που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης, εξαιτίας του γενικότερου προβλήματος χρηματοδότησης που έχει η Ελλάδα αυτήν την περίοδο, αλλά και των περικοπών στις δημόσιες δαπάνες, φαίνεται πως θα πάρουν στο προσεχές διάστημα μία μικρή ανάσα.
Τα δάνεια που βρέθηκαν για τον ΟΣΕ ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ τελικά – αντί για 175 εκατ. ευρώ που μέχρι πριν λίγες μέρες έδιναν οι τράπεζες – και το ποσό αυτό αναμένεται να καλύψει για λίγους μήνες τις τρύπες του Οργανισμού. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ ήθελε 400 εκατ. ευρώ στην παρούσα φάση, ενώ για ολόκληρο το 2010 οι ανάγκες του ανέρχονται σε 1,4 δις. ευρώ. Πάντως, το οικονομικό επιτελείο ευλεπιστεί ότι αυτά τα 200 εκατ. ευρώ θα είναι αρκετά μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το πρόγραμμα εξυγίανσής του που αυτή τη στιγμή μελετάται από τις κοινοτικές αρχές και θα ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του μήνα.
Από την πλευρά του, ο ΟΑΣΑ έχει αποστείλει στις τράπεζες πρόσκληση ενδιαφέροντος για να τον χρηματοδοτήσουν με 300 εκατ. ευρώ και περιμένει τις απαντήσεις τους έως την Δευτέρα, 12 Ιουλίου. Από το ποσό που θα λάβει, θα εξαρτηθεί και το μέλλον του Οργανισμού, αφού έχει προειδοποιήσει τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών ότι αν δεν έχει στη διάθεσή του 300 εκατ. ευρώ έως τα τέλη Αυγούστους, τότε δεν θα έχει και να πληρώσει μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους και καύσιμα.
NEWSTIME
Το μεν Δημόσιο θα βγει την Τρίτη (13/7) στις αγορές για πρώτη φορά μετά την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης και με το νέο σκληρό ασφαλιστικό να έχει περάσει από τη Βουλή, ενώ οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών είναι έτοιμοι να υπογράψουν τις δανειακές συμβάσεις για την χρηματοδότηση του ΟΣΕ.
Ταυτόχρονα, περιμένουν να μάθουν την ερχόμενη Δευτέρα και τα αποτελέσματα της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τον δανεισμό του ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ).
Σε ότι αφορά στο Δημόσιο, η κυβέρνηση έχοντας δείξει στις αγορές ότι δεν προτίθεται να κάνει πίσω στην προώθηση των βίαιων αλλά απαραίτητων για την χρηματοδότηση της χώρας αλλαγών - όπως το ασφαλιστικό – αλλά και προχωρόντας σε ενέργειες για την ουσιαστική πάταξη της φοροδιαφυγής (σήμερα ενδεχομένως να ανακοινωθούν τα πρώτα λουκέτα σε καταστήματα) αναμένει ότι η επικείμενες δημοπρασίες εντόκων γραμματίων μέσα στον Ιούλιο θα είναι επιτυχημένες. Συνολικά, το υπουργείο Οικονομικών θα ζητήσει περίπου 4 δις. ευρώ τις επομενες 15 μέρες, αν και οι λήξεις των παλαιότερων γραμματίων ανέρχονται στα 4,56 δις. ευρώ. Η διαφορά θα καλυφθεί από τα κεφάλαια που έχουν δοθεί στην Ελλάδα από τον μηχανισμό στήριξης στα μέσα Μαίου.
Η αρχή για τα νέα γραμμάτια γίνεται την ερχόμενη Τρίτη. Τότε, ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) θα εκδώσει έντοκα γραμμάτια 6 μηνών και ενός έτους, ύψους περίπου 1,5 -2 δις. ευρώ. Σήμερα, ο Οργανισμός θα ανακοινώσει το ακριβές ποσό, ενώ για το επιτόκιο των εκδόσεων, στο οικονομικό επιτελείο ευελπιστούν ότι θα είναι χαμηλότερο του 5%, ειδικά για τα 6μηνης διάρκειας γραμμάτια.
Αυτό βέβαια θα το μάθουμε την ερχόμενη Τρίτη, όμως, στελέχη του οικονομικού επιτελείου εκφράζουν την αισιοδοξία τους στο newstime ότι το επιτόκιο μπορεί να διαμορφωθεί κάτω από το 5%, δημιουργώντας έτσι θετικό κλίμα στις αγορές, δεδομένου ότι με 5% δανείζεται η Ελλάδα από τον μηχανισμό στήριξης. Πάντως, αναλυτές της αγοράς αναφέρουν στο newstime.gr ότι τα γραμμάτια αυτά θα περάσουν στα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών, οπότε είναι πολύ πιθανό το επιτόκιο να πέσει κάτω από την «κόκκινη γραμμή» του 5%. Ο δανεισμός μέσω γραμματίων θα συνεχιστεί την μεθεπόμενη Τρίτη, 20 Ιουλίου, με την έκδοση 3μηνων γραμματίων για την άντληση άλλων περίπου 2 δις. ευρώ.
Σχετικά με τις ΔΕΚΟ που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης, εξαιτίας του γενικότερου προβλήματος χρηματοδότησης που έχει η Ελλάδα αυτήν την περίοδο, αλλά και των περικοπών στις δημόσιες δαπάνες, φαίνεται πως θα πάρουν στο προσεχές διάστημα μία μικρή ανάσα.
Τα δάνεια που βρέθηκαν για τον ΟΣΕ ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ τελικά – αντί για 175 εκατ. ευρώ που μέχρι πριν λίγες μέρες έδιναν οι τράπεζες – και το ποσό αυτό αναμένεται να καλύψει για λίγους μήνες τις τρύπες του Οργανισμού. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ ήθελε 400 εκατ. ευρώ στην παρούσα φάση, ενώ για ολόκληρο το 2010 οι ανάγκες του ανέρχονται σε 1,4 δις. ευρώ. Πάντως, το οικονομικό επιτελείο ευλεπιστεί ότι αυτά τα 200 εκατ. ευρώ θα είναι αρκετά μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το πρόγραμμα εξυγίανσής του που αυτή τη στιγμή μελετάται από τις κοινοτικές αρχές και θα ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του μήνα.
Από την πλευρά του, ο ΟΑΣΑ έχει αποστείλει στις τράπεζες πρόσκληση ενδιαφέροντος για να τον χρηματοδοτήσουν με 300 εκατ. ευρώ και περιμένει τις απαντήσεις τους έως την Δευτέρα, 12 Ιουλίου. Από το ποσό που θα λάβει, θα εξαρτηθεί και το μέλλον του Οργανισμού, αφού έχει προειδοποιήσει τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών ότι αν δεν έχει στη διάθεσή του 300 εκατ. ευρώ έως τα τέλη Αυγούστους, τότε δεν θα έχει και να πληρώσει μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους και καύσιμα.
NEWSTIME
Δημοσίευση σχολίου