GuidePedia

0

Σύμφωνα με τον Διευθυντή της ΤΑΙ «το πρώτο μοντέλο παράδοσης, το οποίο ονομάζουμε Block-10 στο KAAN, θα εμφανιστεί το 2025.

Σοβαρό ενδιαφέρον εκφράζουν 4-5 χώρες για το εθνικό πολεμικό αεροσκάφος KAAN που κατασκευάζει η Τουρκία δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TAI) Μεχμέτ Ντεμίρογλου, λέγοντας ότι σχεδιάζουν να κατασκευάσουν πάνω από 100 KAAN για την τουρκική πολεμική αεροπορία σε πρώτη φάση.

«Στόχος μας είναι να παράγουμε τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό για φιλικές και συμμαχικές χώρες. Μάλλον δεν θα έκανα λάθος αν έλεγα ότι θα παράγουμε 150 KAAN για αυτές. Τα επόμενα χρόνια, μπορώ να πω ότι σχεδιάζουμε να παράγουμε συνολικά 250-300, υπό την προϋπόθεση ότι πρώτα θα καλύψουμε τις ανάγκες των δικών μας αεροπορικών δυνάμεων», ανέφερε.

Ο διευθυντής της ΤΑΙ ανέφερε ότι χρησιμοποιούνται κινητήρες αμερικανικής προέλευσης σε KAAN και HÜRJET, ωστόσο πραγματοποιούν σχετικές μελέτες για τον κινητήρα με τις τουρκικές εταιρείες TRMotor και TEI.

«Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παράγουμε KAAN με κινητήρα που θα υποστηρίζει αεροσκάφη 5ης και 6ης γενιάς στις αρχές της δεκαετίας του 2030. Μπορούμε να κατασκευάσουμε αυτόν τον κινητήρα. Δεν λέω ότι είναι εύκολο να το κάνουμε, αλλά αν ρωτήσετε οποιονδήποτε από τους φίλους μας στην TRMotor και στο TEI, θα σας πουν ‘μπορούμε να το κάνουμε’, πράγμα που λέω κι εγώ, και θα το κάνουμε. Είμαστε μία από τις τέσσερις χώρες στον κόσμο που παράγουν μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή της ΤΑΙ «το πρώτο μοντέλο παράδοσης, το οποίο ονομάζουμε Block-10 στο KAAN, θα εμφανιστεί το 2025. Θα παραδώσουμε σε πρώτο στάδιο το αεροσκάφος που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι αεροπορικές μας δυνάμεις, υπό την προϋπόθεση ότι είναι καλύτερο από τα αεροσκάφη που υπάρχουν στο δυναμικό τους. Το ονομάζουμε αυτό KAAN Block-10».

Ανέφερε επίσης ότι «οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του KAAN βρίσκονται σε εξέλιξη. Η κύρια δοκιμαστική πτήση θα ξεκινήσει το 2025. Οι πτήσεις αυτές θα συνεχιστούν μέχρι το 2028 και ακόμη και μετά. Είναι μια πραγματικά δύσκολη διαδικασία για να φτάσει στο στάδιο της παράδοσης εντός 5 ετών από την πρώτη πτήση. Στόχος μας είναι να παραδώσουμε 20 KAAN το 2028. Είτε υπάρξουν προβλήματα είτε όχι, θα τα λύσουμε όλα».

Ο κ. Ντεμίρογλου είπε ωστόσο ότι οι διαφορές μεταξύ του Block-10 και του μεταγενέστερου μοντέλου KAAN είναι απόρρητες πληροφορίες και ότι δεν μπορεί να τις αποκαλύψει. «Μπορώ όμως να πω το εξής. Από άποψη stealth, ταχύτητας και ραντάρ, τα αεροσκάφη της πρώτης παράδοσης θα είναι πολύ καλύτερα από τα αεροσκάφη που υπάρχουν στο δυναμικό μας. Θα διαθέτει ραντάρ AESA, το οποίο θα παρέχει ορατότητα άνω των 100 χιλιομέτρων».

«Εφαρμόζουμε επίσης τις τεχνολογίες που έχουμε αναπτύξει στα αεροσκάφη του δυναμικού μας. Εγκαθιστούμε ραντάρ AESA στα F-16, αλλά το ραντάρ του KAAN θα είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερο και θα έχει πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια. Θα ενσωματώσουμε τα πυρομαχικά που έχουν αναπτυχθεί από την ROKETSAN, τη SAGE και άλλες εταιρείες στο KAAN, εφόσον το επιθυμούμε και κατά σειρά σπουδαιότητας», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο «οι δυνατότητες του KAAN θα αυξάνονται σε κάθε μπλοκ. Θα συνεχίσουμε την παραγωγή με αυτόν τον τρόπο».

Σε πρώτο στάδιο, είπε, «σχεδιάζουμε να παράγουμε πάνω από 100 KAAN για την τουρκική πολεμική αεροπορία. Στόχος μας είναι να παράγουμε τουλάχιστον αυτόν τον αριθμό και για φιλικές και συμμαχικές χώρες. Επί του παρόντος, υπάρχουν χώρες που ενδιαφέρονται σοβαρά για το KAAN». «Μάλλον δεν θα έκανα λάθος αν έλεγα ότι θα συνεργαστούμε μαζί τους και θα παράγουμε 150 KAAN για αυτές, προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες τους. Τα επόμενα χρόνια, μπορώ να πω ότι σχεδιάζουμε να παράγουμε συνολικά 250-300, με την προϋπόθεση ότι θα καλύψουμε πρώτα τις ανάγκες των δικών μας αεροπορικών δυνάμεων», ανέφερε.

Ο διευθυντής της ΤΑΙ είπε ότι υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για το KAAN από 4-5 χώρες. «Το ενδιαφέρον αυτό έγινε ακόμη πιο ορατό μετά την πρώτη πτήση. Το γεγονός ότι ο Υπουργός Άμυνας της Σαουδικής Αραβίας, Khalid bin Salman, ήρθε στην TAI και ενδιαφέρθηκε σοβαρά και λεπτομερώς για τα προγράμματά μας, και ιδιαίτερα για το KAAN, αποτελεί ένδειξη αυτού», σημείωσε.

Υπάρχουν, πρόσθεσε ο κ. Ντεμίρογλου «και άλλες χώρες που ενδιαφέρονται επίσης για το KAAN με αυτόν τον τρόπο. Ωστόσο, το σε ποιο επίπεδο και πότε θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα απαιτεί λίγο περισσότερη δουλειά».

«Είμαστε βέβαιοι ότι το KAAN έγινε και γίνεται το έργο της γεωγραφικής μας περιοχής. Νομίζω ότι σε όχι πολύ μακρινό χρονικό διάστημα, ίσως φέτος, ίσως του χρόνου, θα δούμε επίσημη συμμετοχή στο πρόγραμμα KAAN», ανέφερε.

Όπως είπε «Θα συνεχίσουμε το concept 6ης γενιάς με το KAAN. Επειδή το KAAN σχεδιάστηκε αναλόγως».

Σε σχέση με το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του αεροσκάφους 6ης γενιάς, είπε ότι, «είναι ένα σύστημα στο οποίο επανδρωμένα και μη επανδρωμένα συστήματα επικοινωνούν μεταξύ τους, τα μη επανδρωμένα συστήματα διοικούνται από το KAAN, χρησιμοποιούνται τεχνολογίες που ονομάζουμε συνένωση δεδομένων και αισθητήρων, ένα σύστημα που λειτουργεί σε δίκτυο, επικοινωνεί μεταξύ του με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις, χρειάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο ανθρώπους, αλλά αφήνει τη διοίκηση και τον έλεγχο όπου χρειάζεται. Προς το παρόν, η 6η γενιά δεν έχει καθοριστεί πλήρως».

Ο διευθυντής της ΤΑΙ είπε «έχουμε ήδη αρχίσει να εργαζόμαστε για την προσομοίωση της 6ης γενιάς. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι διαδραματίζουμε ηγετικό ρόλο και σε αυτόν τον τομέα. Ξεκινήσαμε νωρίς, θα δουλέψουμε γρήγορα και σίγουρα θα είμαστε μεταξύ των τριών πρώτων στον κόσμο στην 6η γενιά, αλλά ίσως και στην πρώτη θέση. Αυτό θα το δούμε μαζί».

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top