«Σίγουρα ένας απλός πολίτης ο οποίος ξέρει απλώς να καταδύεται δεν μπορεί να κάνει αυτού του είδους τη ζημιά. Απαιτείται να είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει κάποιες παραπάνω καταδυτικές γνώσεις για το πώς θα κινηθεί και να έχει και κάποιες γνώσεις για το πώς θα τοποθετήσει την εκρηκτική ύλη, χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα. Μιλάμε ξεκάθαρα για κάποιον επαγγελματία», σημείωσε ο εξειδικευμένος δύτης.
«Για αυτή τη ζημιά απαιτούνται εξειδικευμένες καταδυτικές γνώσεις»
Όσον αφορά το κατά πόσο μπορεί ένα συνεργείο της εταιρείας που έκανε την κατασκευή να πήγε να κάνει την αυτοψία στη ζημιά και να έγραψε στην αναφορά του ότι πρόκειται για δολιοφορά, και μάλιστα προκαλούμενη από έκρηξη, να μην κατάλαβε καλά, σημείωσε πως, «απ΄ όσο παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή στο βίντεο που παίζει στις οθόνες, αυτή η ζημιά μπορεί να προκληθεί από έκρηξη. Και η δικιά μας εταιρεία να καλούνταν να κάνει την επιθεώρηση, θα υπήρχαν κάποια ευρήματα. Αυτά παραπέμπουν ξεκάθαρα σε δολιοφθορά με χρήση εκπληκτικών υλών».
Από 20.000 ως 100.000€ το κόστος της «επιχείρησης»
Ο κ. Χάσπαρης αναφέρθηκε και στο κόστος που θα μπορούσε να έχει μία τέτοια επιχείρηση σε αυτόν που έχει άμεσο συμφέρον από την καταστροφή του αγωγού. «Είχαμε αυτή τη συζήτηση εχθές μου κάτι συναδέλφους», είπε, και υπογράμμισε πως, «το κόστος έχει να κάνει με το ποιους βρήκαν αυτοί οι οποίοι θέλησαν να κάνουν ζημιά στον αγωγό, κάτι το οποίο γνωρίζουν οι Αρχές είναι ότι υπάρχουν αρκετά καταδυτικά συνεργεία, αρκετές εταιρείες που τους έχει αφαιρεθεί η άδεια λειτουργίας για πολλούς και διαφόρους λόγους. Αυτός ο οποίος έχει χάσει την άδειά του και δεν μπορεί να κάνει νόμιμες εργασίες αλλά είναι γνώστης της δουλειάς και άλλων συνθηκών και καταστάσεων, έχει και τις κατάλληλες γνωριμίες με αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να προξενήσουν την αναφερόμενη φθορά και, ανάλογα την ανάγκη -να το θέσω έτσι- που έχει, το κόστος αυτής της επιχείρησης μπορεί να κυμάνθηκε από 20.000 ως 100.000€».
«Το κράτος τους ξέρει, αν θέλει θα τους βρει»
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε: «Ακούστε κάτι το οποίο πολλοί γνωρίζουν αλλά λίγοι έχουν τη διάθεση να ασχοληθούν. Υπάρχουνε συνεργεία αυτή τη στιγμή σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, για να μη χαρακτηρίσω μόνο τον Πειραιά, για τους οποίους, από το Λιμενικό και γενικά, υπάρχει γνώση για το ποιοι είναι αυτοί που κάνουν αυτές τις δουλειές. Αν θέλει το κράτος μπορεί να τους βρει, είναι οι λεγόμενοι “μπουρλοτιέρηδες” και μάλιστα έχουν εμπλακεί στο παρελθόν σε πολλές τέτοιες υποθέσεις. Σε δολιοφθορές σε πλοία, και τα λοιπά. Αν θέλει το κράτος θα τους βρει, ξέρει ποιοι είναι».
Αποκαλυπτικά ντοκουμέντα αποδεικνύουν ότι η δολιοφθορά έγινε μέσω εκρηκτικού μηχανισμού
Στο «φως» έφερε η εκπομπή του OPEN «Τώρα Μαζί» έγγραφα σχετικά με τη δολιοφθορά στον υποθαλάσσιο αγωγό πόσιμου νερού για τέταρτη φορά. Στην εκπομπή, παρουσιάστηκαν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι έχει υπάρξει τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού.
Συγκεκριμένα, ενώ η δημοτική αρχή του νησιού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην έχει τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός στον αγωγό (ο οποίος υπόκειται τέτοιου είδους ζημιές για τέταρτη φορά), στην εκπομπή, παρουσιάστηκαν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι έχει υπάρξει τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού.
Σε έγγραφο της δημοτικής αρχής αναφέρεται ρητά ότι, «ειδικότερα, στη θέση αυτή, μέσω κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στη θέση του αγωγού από σκύρο και εξωτερικού αυτού τσιμεντοστρώματα» ενώ, παρακάτω αναφέρεται ότι, «στη θέση αυτή, μέσω της κάμερας ROV κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία, καθώς και ελαφριά θολότητα, που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού».
Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε έγγραφο από τον περιφερειάρχη στο οποίο αναφέρει ότι, η συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναλάβει την κατασκευή του αγωγού έστειλε δικό της συνεργείο, το οποίο μπήκε στο νερό και αναφέρει ρητά ότι διαπιστώθηκε έκρηξη: «Τα συνεργεία της αναδόχου με την επίβλεψη της αρμόδιας για τα έργα Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Πειραιώς και Νήσων διαπίστωσε επί του αγωγού την ύπαρξη κρατήρα ο οποίος σύμφωνα με την εκτίμηση των δυτών του συνεργείου έγινε από εκρηκτικό μηχανισμό» και προσθέτει: «Σε νέα επιθεώρηση που έλαβε χώρα στις 27-1-2024 στο σημείο διαρροής του αγωγού η προαναφερόμενη τεχνική εταιρεία επιβεβαίωσε τα ευρήματα της 1ης επιθεώρησης δηλαδή την ύπαρξη βαθουλώματος (κρατήρα) και ελαφρά θολότητα του νερού, γεγονός που συνιστά ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού και επιβεβαιώνει τη διαρροή. Η έκταση της ζημίας του αγωγού δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί καθώς ελάχιστα τμήματα του είναι ορατά».
«Για να βουτήξει κανείς εκεί πρέπει να είναι έμπειρος και εξειδικευμένος»
Στην εκπομπή βρέθηκε και ο ναύαρχος Νίκος Σπανός, ο οποίος σχολίασε αεροφωτογραφία που παρουσιάστηκε από τον αγωγό. «Η πορεία του αγωγού πηγαίνει, από τη Σαλαμίνα προς την Αίγινα. Είναι ένα έργο πνοής το οποίο ξεκίνησε το 2020 με σκοπό να βοηθήσει το νησί ώστε οι κάτοικοι να έχουν καθαρό νερό. Πριν τη δημιουργία του έργου η υδροδότηση του νησιού γινόταν υδροφόρες – πλοία. Αυτό σημαίνει ότι καθημερινά υπήρχε μία μεγάλη κίνηση ώστε να τροφοδοτείται το νησί», είπε.
Σύμφωνα με την αεροφωτογραφία, μάλιστα, ο εκρηκτικός μηχανισμός τοποθετήθηκε, σε απόσταση 850 μέτρων από την ακτή, και βάθος 50 μέτρα. «Εκεί για να πάει κανείς, για να βουτήξει και να βάλει τον μηχανισμό για να δημιουργήσει δολιοφθορά πρέπει να είναι εξειδικευμένος, έμπειρος. Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο για να κάνουν μία τέτοια κίνηση, γιατί κινδυνεύει και η ζωή τους», πρόσθεσε.
Συγκεκριμένα, ενώ η δημοτική αρχή του νησιού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην έχει τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός στον αγωγό (ο οποίος υπόκειται τέτοιου είδους ζημιές για τέταρτη φορά), στην εκπομπή, παρουσιάστηκαν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι έχει υπάρξει τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού.
Σε έγγραφο της δημοτικής αρχής αναφέρεται ρητά ότι, «ειδικότερα, στη θέση αυτή, μέσω κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στη θέση του αγωγού από σκύρο και εξωτερικού αυτού τσιμεντοστρώματα» ενώ, παρακάτω αναφέρεται ότι, «στη θέση αυτή, μέσω της κάμερας ROV κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία, καθώς και ελαφριά θολότητα, που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού».
Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε έγγραφο από τον περιφερειάρχη στο οποίο αναφέρει ότι, η συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναλάβει την κατασκευή του αγωγού έστειλε δικό της συνεργείο, το οποίο μπήκε στο νερό και αναφέρει ρητά ότι διαπιστώθηκε έκρηξη: «Τα συνεργεία της αναδόχου με την επίβλεψη της αρμόδιας για τα έργα Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Πειραιώς και Νήσων διαπίστωσε επί του αγωγού την ύπαρξη κρατήρα ο οποίος σύμφωνα με την εκτίμηση των δυτών του συνεργείου έγινε από εκρηκτικό μηχανισμό» και προσθέτει: «Σε νέα επιθεώρηση που έλαβε χώρα στις 27-1-2024 στο σημείο διαρροής του αγωγού η προαναφερόμενη τεχνική εταιρεία επιβεβαίωσε τα ευρήματα της 1ης επιθεώρησης δηλαδή την ύπαρξη βαθουλώματος (κρατήρα) και ελαφρά θολότητα του νερού, γεγονός που συνιστά ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού και επιβεβαιώνει τη διαρροή. Η έκταση της ζημίας του αγωγού δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί καθώς ελάχιστα τμήματα του είναι ορατά».
«Για να βουτήξει κανείς εκεί πρέπει να είναι έμπειρος και εξειδικευμένος»
Στην εκπομπή βρέθηκε και ο ναύαρχος Νίκος Σπανός, ο οποίος σχολίασε αεροφωτογραφία που παρουσιάστηκε από τον αγωγό. «Η πορεία του αγωγού πηγαίνει, από τη Σαλαμίνα προς την Αίγινα. Είναι ένα έργο πνοής το οποίο ξεκίνησε το 2020 με σκοπό να βοηθήσει το νησί ώστε οι κάτοικοι να έχουν καθαρό νερό. Πριν τη δημιουργία του έργου η υδροδότηση του νησιού γινόταν υδροφόρες – πλοία. Αυτό σημαίνει ότι καθημερινά υπήρχε μία μεγάλη κίνηση ώστε να τροφοδοτείται το νησί», είπε.
Σύμφωνα με την αεροφωτογραφία, μάλιστα, ο εκρηκτικός μηχανισμός τοποθετήθηκε, σε απόσταση 850 μέτρων από την ακτή, και βάθος 50 μέτρα. «Εκεί για να πάει κανείς, για να βουτήξει και να βάλει τον μηχανισμό για να δημιουργήσει δολιοφθορά πρέπει να είναι εξειδικευμένος, έμπειρος. Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο για να κάνουν μία τέτοια κίνηση, γιατί κινδυνεύει και η ζωή τους», πρόσθεσε.
Αίγινα: Ντοκουμέντα αποδεικνύουν ότι η δολιοφθορά έγινε μέσω εκρηκτικού μηχανισμού
«Υπάρχει κάποια εμμονή με αυτό το έργο, από το 2020 που ξεκίνησαν οι εργασίες του, ώστε να μην υπάρξει», τόνισε ο κ. Σπανός αναφερόμενος στο γεγονός ότι πρόκειται για την τέταρτη φορά που άγνωστοι προσπαθούν να το καταστρέψουν.
«Επειδή η υδροδότηση του νησιού μας αποτελεί μείζον ζήτημα για τους κατοίκους, επειδή εμφανίστηκαν τρεις φορές ζημιές στην υπό κατασκευή εγκατάσταση, οι οποίες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως τυχαία περιστατικά επειδή ως τώρα εμφανίστηκε η προπεριγραφείσα σοβαρότερη βλάβη, η αιτία της οποίας δεν έχει ακόμα διαπιστωθεί όμως και αυτή δεν είναι δυνατό να αποδοθεί σε τυχαίο περιστατικό, κατόπιν τούτου ζητάμε από εσάς (σ.σ. το Λιμεναρχείο) να επιθεωρήσετε το σημείο της βλάβης και να μάς γνωστοποιήσετε τα συμπεράσματά σας. Αν, δηλαδή, οφείλεται σε τυχαίο γεγονός ή κατασκευαστικό λάθος », αναφέρεται σε άλλο έγγραφο των Αρχών προς την Εισαγγελία.
«Υπάρχει κάποια εμμονή με αυτό το έργο, από το 2020 που ξεκίνησαν οι εργασίες του, ώστε να μην υπάρξει», τόνισε ο κ. Σπανός αναφερόμενος στο γεγονός ότι πρόκειται για την τέταρτη φορά που άγνωστοι προσπαθούν να το καταστρέψουν.
«Επειδή η υδροδότηση του νησιού μας αποτελεί μείζον ζήτημα για τους κατοίκους, επειδή εμφανίστηκαν τρεις φορές ζημιές στην υπό κατασκευή εγκατάσταση, οι οποίες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως τυχαία περιστατικά επειδή ως τώρα εμφανίστηκε η προπεριγραφείσα σοβαρότερη βλάβη, η αιτία της οποίας δεν έχει ακόμα διαπιστωθεί όμως και αυτή δεν είναι δυνατό να αποδοθεί σε τυχαίο περιστατικό, κατόπιν τούτου ζητάμε από εσάς (σ.σ. το Λιμεναρχείο) να επιθεωρήσετε το σημείο της βλάβης και να μάς γνωστοποιήσετε τα συμπεράσματά σας. Αν, δηλαδή, οφείλεται σε τυχαίο γεγονός ή κατασκευαστικό λάθος », αναφέρεται σε άλλο έγγραφο των Αρχών προς την Εισαγγελία.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου