Η Ελλάδα είναι έτοιμη να εμπλακεί στην επιχείρηση της Ερυθράς Θάλασσας, μας ενημέρωσε ούτε λίγο, ούτε πολύ ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ.Στυλιανίδης. Προφανώς ο κ.Στυλιανίδης δεν έχει καμία εικόνα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός Στόλος, λόγω παλαιότητας των πολεμικών του πλοίων! Η άγνοια του δικαιολογείται ίσως επειδή δεν δραστηριοποιείται στα ελληνικά πολιτικά πράγματα πολλά χρόνια. Ήταν «μεταγραφή αεροδρομίου» του κ.Μητσοτάκη , αν κι εδώ που τα λέμε δεν του βγήκε…
Η συζήτηση για τη γήρανση του ελληνικού Στόλου είναι πάρα πολύ παλιά! Ας προσδιορίσουμε την έναρξη της συζήτησης στο τέλος της δεκαετίας του 90!!! Από τότε η μοναδική κίνηση που έγινε και ήταν σημαντική ήταν η παραγγελία των γαλλικών φρεγατών Belharra. Όπως θα ξέρει όμως ο κ.Στυλιανίδης αυτές είναι ακόμη υπό ναυπήγηση και η υπόθεση της Ερυθράς Θάλασσας μάλλον τον επείγει.
Την ίδια ώρα δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι η κυβέρνηση στην οποία είναι υπουργός ο κ.Στυλιανίδης «πάγωσε» το πρόγραμμα κορβετών!!! Συνεπώς ο υποτιθέμενος εκσυγχρονισμός του Στόλου θα μείνει μίσος! Ούτε καν μισός…
Άρα τι πλοίο σκοπεύει να στείλει ο κ.Στυλιανίδης; Μάλλον τι πλοίο πιστεύει ότι μπορεί να πάει στην Ερυθρά Θάλασσα; Έχει μιλήσει με τον Α/ΓΕΕΘΑ; Πολύ περισσότερο έχει μιλήσει με τον Αρχηγό ΓΕΝ ή τον Αρχηγό Στόλου; Γνωρίζει σε τι κατάσταση είναι τα πλοία; Διαθέτουν όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας του για μία αποστολή που δεν είναι «παιχνιδάκι»; Έχει εικόνα ο κ.Στυλιανίδης ή παίζουμε ξανά το σύστημα «πάμε κι όπου βγει»; Τους τελευταίους μήνες αυτά που μας βγήκαν ήταν τραγωδίες. Τέμπη και Λιβύη…Συνεπώς αν δεν δώσουν το πράσινο φως οι ναύαρχοι για την αποστολή πλοίου καλό θα είναι οι πολιτικοί να σιωπούν! Και οι ναύαρχοι θα αναλάβουν και την ευθύνη για το ρίσκο. Αν όμως πουν ότι το πολεμικό πλοίο που θα σταλεί δεν θα έχει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αυτοπροστασία του, τότε θα είναι μια αποστολή άκρως επικίνδυνη, για να μην την πούμε αποστολή αυτοκτονίας…
Υπάρχει βεβαίως και η λύση που απαιτεί χρήμα. Να γίνουν όσα μπορούν γρήγορα να γίνουν στο πλοίο που θα επιλεγεί να πάει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι Έλληνες εφοπλιστές που λογικά θέλουν να δουν πολεμικό πλοίο με ελληνική σημαία σε ύδατα που πλέουν τα καράβια τους, έχουν προφανώς την άνεση να βοηθήσουν ουσιαστικά ώστε να έχουν την προστασία που ενδεχομένως επιθυμούν. Δεν ξέρουμε αν έχουν τη διάθεση να το κάνουν και απλά θέλουν ένα πλοίο του Στόλου στην Ερυθρά…
Οι Αμερικανοί πάντως στην ανακοίνωση που έκαναν για τη δημιουργία ναυτικής δύναμης στην Ερυθρά Θάλασσα δεν συμπεριέλαβαν την Ελλάδα. Ίσως επειδή γνωρίζουν περισσότερα και από τον κ.Στυλιανίδη. Συνεπώς προς τι η «κάψα» να εμπλακεί ο ελληνκός Στόλος; «Κάψα» που προέρχεται από πολύ ψηλά μαθαίνουμε. Όσο για το επιχείρημα που λέει ότι «πρέπει να κάνουμε επίδειξη σημαίας», να υπενθυμίσουμε ότι χρησιμοποιήθηκε και για την αποστολή-φιάσκο στη Λιβύη. Αν θέλουμε να κάνουμε επίδειξη σημαίας να το κάνουμε σωστά…
Η κυβέρνηση μπορεί να πιστεύει ότι στον κατάλογο του «δεν ασχολείται με αυτά τα θέματα ο κόσμος», χωράνε όλα όσα θέλει εκείνη να τοποθετεί. Δεν είναι έτσι και μάλλον θα έχει αρχίσει να το καταλαβαίνει. Σε αυτή τη λίστα δυστυχώς υπάρχουν ονόματα νεκρών και κανένας -ούτε η κυβέρνηση φυσικά- θέλουν να προστεθούν κι άλλα.
Τέλος να υπενθυμίσουμε στην κυβέρνηση ότι η βασική και κυρίαρχη απειλή για τη χώρα παραμένει η Τουρκία και ο χώρος όπου ο ελληνικός Στόλος πρέπει να είναι πανέτοιμος να δράσει είναι το Αιγαίο και η Ανατολική Μεσόγειος. Εκεί που αυτός ο γηρασμένο Στόλος που περιγράψαμε στην αρχή έδωσε μάθημα στους Τούρκους τον Ιούλιο του 2020. Επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη , η οποία λίγους μήνες μετά βεβαίως αποστράτευσε τον τότε Αρχηγό Στόλου Παναγιώτη Λυμπέρη. Στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει οι παραιτήσεις από τον Στόλο είναι …αμέτρητες και αυτό δεν είναι ένα ακόμη πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Είναι ΤΟ πρόβλημα που θα πρέπει να προσμετρηθεί για οποιαδήποτε παράλογη εντολή…
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η συζήτηση για τη γήρανση του ελληνικού Στόλου είναι πάρα πολύ παλιά! Ας προσδιορίσουμε την έναρξη της συζήτησης στο τέλος της δεκαετίας του 90!!! Από τότε η μοναδική κίνηση που έγινε και ήταν σημαντική ήταν η παραγγελία των γαλλικών φρεγατών Belharra. Όπως θα ξέρει όμως ο κ.Στυλιανίδης αυτές είναι ακόμη υπό ναυπήγηση και η υπόθεση της Ερυθράς Θάλασσας μάλλον τον επείγει.
Την ίδια ώρα δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι η κυβέρνηση στην οποία είναι υπουργός ο κ.Στυλιανίδης «πάγωσε» το πρόγραμμα κορβετών!!! Συνεπώς ο υποτιθέμενος εκσυγχρονισμός του Στόλου θα μείνει μίσος! Ούτε καν μισός…
Άρα τι πλοίο σκοπεύει να στείλει ο κ.Στυλιανίδης; Μάλλον τι πλοίο πιστεύει ότι μπορεί να πάει στην Ερυθρά Θάλασσα; Έχει μιλήσει με τον Α/ΓΕΕΘΑ; Πολύ περισσότερο έχει μιλήσει με τον Αρχηγό ΓΕΝ ή τον Αρχηγό Στόλου; Γνωρίζει σε τι κατάσταση είναι τα πλοία; Διαθέτουν όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας του για μία αποστολή που δεν είναι «παιχνιδάκι»; Έχει εικόνα ο κ.Στυλιανίδης ή παίζουμε ξανά το σύστημα «πάμε κι όπου βγει»; Τους τελευταίους μήνες αυτά που μας βγήκαν ήταν τραγωδίες. Τέμπη και Λιβύη…Συνεπώς αν δεν δώσουν το πράσινο φως οι ναύαρχοι για την αποστολή πλοίου καλό θα είναι οι πολιτικοί να σιωπούν! Και οι ναύαρχοι θα αναλάβουν και την ευθύνη για το ρίσκο. Αν όμως πουν ότι το πολεμικό πλοίο που θα σταλεί δεν θα έχει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αυτοπροστασία του, τότε θα είναι μια αποστολή άκρως επικίνδυνη, για να μην την πούμε αποστολή αυτοκτονίας…
Υπάρχει βεβαίως και η λύση που απαιτεί χρήμα. Να γίνουν όσα μπορούν γρήγορα να γίνουν στο πλοίο που θα επιλεγεί να πάει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι Έλληνες εφοπλιστές που λογικά θέλουν να δουν πολεμικό πλοίο με ελληνική σημαία σε ύδατα που πλέουν τα καράβια τους, έχουν προφανώς την άνεση να βοηθήσουν ουσιαστικά ώστε να έχουν την προστασία που ενδεχομένως επιθυμούν. Δεν ξέρουμε αν έχουν τη διάθεση να το κάνουν και απλά θέλουν ένα πλοίο του Στόλου στην Ερυθρά…
Οι Αμερικανοί πάντως στην ανακοίνωση που έκαναν για τη δημιουργία ναυτικής δύναμης στην Ερυθρά Θάλασσα δεν συμπεριέλαβαν την Ελλάδα. Ίσως επειδή γνωρίζουν περισσότερα και από τον κ.Στυλιανίδη. Συνεπώς προς τι η «κάψα» να εμπλακεί ο ελληνκός Στόλος; «Κάψα» που προέρχεται από πολύ ψηλά μαθαίνουμε. Όσο για το επιχείρημα που λέει ότι «πρέπει να κάνουμε επίδειξη σημαίας», να υπενθυμίσουμε ότι χρησιμοποιήθηκε και για την αποστολή-φιάσκο στη Λιβύη. Αν θέλουμε να κάνουμε επίδειξη σημαίας να το κάνουμε σωστά…
Η κυβέρνηση μπορεί να πιστεύει ότι στον κατάλογο του «δεν ασχολείται με αυτά τα θέματα ο κόσμος», χωράνε όλα όσα θέλει εκείνη να τοποθετεί. Δεν είναι έτσι και μάλλον θα έχει αρχίσει να το καταλαβαίνει. Σε αυτή τη λίστα δυστυχώς υπάρχουν ονόματα νεκρών και κανένας -ούτε η κυβέρνηση φυσικά- θέλουν να προστεθούν κι άλλα.
Τέλος να υπενθυμίσουμε στην κυβέρνηση ότι η βασική και κυρίαρχη απειλή για τη χώρα παραμένει η Τουρκία και ο χώρος όπου ο ελληνικός Στόλος πρέπει να είναι πανέτοιμος να δράσει είναι το Αιγαίο και η Ανατολική Μεσόγειος. Εκεί που αυτός ο γηρασμένο Στόλος που περιγράψαμε στην αρχή έδωσε μάθημα στους Τούρκους τον Ιούλιο του 2020. Επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη , η οποία λίγους μήνες μετά βεβαίως αποστράτευσε τον τότε Αρχηγό Στόλου Παναγιώτη Λυμπέρη. Στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει οι παραιτήσεις από τον Στόλο είναι …αμέτρητες και αυτό δεν είναι ένα ακόμη πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Είναι ΤΟ πρόβλημα που θα πρέπει να προσμετρηθεί για οποιαδήποτε παράλογη εντολή…
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου