GuidePedia

0


Θεοδώρου Θεόδωρος

Στον εικονικό κόσμο του ο Πρόεδρος Ερντογάν φαντασιώνεται αλώσεις, σουλτάνους και γενιτσαρικά λεφούσια. Ο Κεμαλισμός, κρατούσα ιδεολογία της Τουρκικής πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας, συνεχίζει να αποτελεί τον ιδεολογικό αντίπαλο του καθεστώτος που δημιούργησε ο κ. Ερντογάν και το κόμμα του. Το Ισλάμ του Κεμάλ και το Ισλάμ του κ. Ερντογάν δεν συναντιούνται πουθενά.

Η αντιπαράθεση της διαφορετικής θρησκευτικής προσέγγισης, που προσπαθούν να επιβάλλουν τα δύο αντιμαχόμενα σχήματα της τουρκικής πολιτικοστρατιωτικής πραγματικότητας, ακρότατα πολώνει την τουρκική κοινωνία. Ακόμη όμως ο κεμαλισμός προς πολιτική απογοήτευση του κ. Ερντογάν, καθορίζει την πορεία της Τουρκίας. Ο Κεμάλ ακύρωσε το Χαλιφάτο. Έδειξε σε κάθε τούρκο ότι ο φυσικός χώρος για πρόοδο και ίαση των πληγών από την κατάρρευση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ήταν στη Δύση, εκεί που οι Σουλτάνοι ως μεγάλοι ασθενείς της Ευρώπης, διατηρούσαν μέχρι και το τέλος τους θέση, έστω και αποδρομής, στα διπλωματικά τραπέζια.

Η απογοητευμένη τουρκική κοινωνία (ο κ. Μπαμπατζάν υπενθύμισε εύστοχα στον κ. Ερντογάν ότι τότε που υποσχόταν αλλαγές στην Τουρκία είχε μόνο ένα δαχτυλίδι) αναζητά σοβαρές διεξόδους στα προβλήματά της καθημερινότητας και της ταυτότητάς της. Το καθεστώς Ερντογάν δεν έχει απαντήσεις και επιλέγει να ταυτιστεί, με το χαλιφάτο και την παρακμή του.

Σε αποδρομή το καθεστώς που κυβέρνησε την Τουρκία 20 χρόνια, με μία αρχική ανοδική μεταρρυθμιστική πορεία που μετατράπηκε σε καθεστωτικά διαπλεκόμενη πραγματικότητα. Και τότε σαν τους παρακμιακούς σουλτάνους, που κατάργησαν τα επίλεκτα σώματα των γενιτσάρων, ο πρόεδρος Ερντογάν συγκρούσθηκε με τις Ένοπλες Δυνάμεις και την μεγαλοαστική του κοινωνία. Επέλεξε μία πορεία χωρίς ερείσματα και καταστρέφει συνεχώς κάθε δυνατότητα σοβαρής πολιτικής επικοινωνίας με το διεθνή του περίγυρο.

Ερντογάν κατά πάντων

Στρέφεται κατά του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, της Γαλλίας, των ΗΠΑ, της Ελλάδος, της Κύπρου, του Ισραήλ, των ΗΑΕ, της Σαουδικής Αραβίας με τοποθετήσεις αλλά και πολιτικές δράσεις που ακυρώνουν κάθε στρατηγική επιλογή ισορροπημένης διεθνούς κοινότητας. Επικαλείται έντιμη και ισότιμη σχέση με τη Ρωσία τη στιγμή που η αντίθεση με την υπερδύναμη στη Συρία, στη Λιβύη και στα εξοπλιστικά καθημερινά δημοσιοποιείται στο διεθνή τύπο.

Επειδή η πολιτική και γεωστρατηγική πραγματικότητα επιδεινώνεται για την Τουρκία ο κ. Ερντογάν ασθμαίνοντας αποφασίζει να αναδείξει την μετατροπή του συμβόλου της Ορθοδοξίας και του παγκόσμιου πολιτισμού σε τζαμί ως μία νέα άλωση. Διαβάζοντας προσεκτικά τη γεμάτη πολιτική αγωνία ομιλία του τούρκου πολιτικού με ικανοποίηση διαπιστώνεται ότι η κυριαρχία του πολιτισμού και του πνεύματος που εκπέμπει το μνημείο ποτέ δεν ανεστάλη και ο κ. Ερντογάν νοιώθει την ανάγκη να εκστρατεύσει για να αλώσει το ναό. Η Αγία Σοφία δια των αιώνων παραμένει Αγία Σοφία παρά τον Πορθητή και τον “πορθούμνο” από το μεγαλείο του μνημείου κ. Ταγίπ Ερντογάν.

Διαπιστώνοντας ο τούρκος πρόεδρος την πολιτιστική του αποτυχία επιλέγει να αναδείξει το θέμα της Θράκης. Γνωρίζει ότι και στη δεύτερη επιλογή του δεν έχει καμία πιθανότητα πολιτικής επιτυχίας. Οι μουσουλμάνοι της Θράκης απορρίπτουν αποτελεσματικά με ελεύθερη βούληση τις τουρκικές ισλαμοκεμαλικές επιλογές (1923-2023). Η πολιτική απόγνωση Ερντογάν και του βαθέως τουρκικού εντείνεται- χτυπά κόκκινο, όπως πολύ παραστατικά υπογραμμίζουν οι θρακιώτες. Εμφανέστατες οι συνέπειες στην εσωτερική αναμέτρηση από τις λανθασμένες επιλογές. Ο κ Ερντογάν πολιτικά εξουθενωμένος αναγκάζεται, με ασταθή φωνή να επαναφέρει και στο δημόσιο διεθνή διάλογο τις πολιτικές του αποτυχίας.

Αγία Σοφία και Θράκη

Η Αγία Σοφία με το παγκόσμιο πνευματικό και πολιτιστικό της βάρος συνθλίβει τον πεπερασμένο άνθρωπο. Η Θράκη, παγκόσμιο σύμβολο αρμονικής συνύπαρξης δύο Αβρααμικών θρησκειών, συμβίωσης ατόμων με θρησκευτική διαφορετικότητα, αλλά και ως σημαντικό σημείο γεωστρατηγικών επιλογών, που ορίζουν το μέλλον του κόσμου, ακυρώνει απολύτως τις απειλές του τουρκικού καθεστώτος, που δεν αντιλαμβάνεται την εξέλιξη του κόσμου.

Όταν καταγγέλλεται ο Πρόεδρος της Γαλλίας, επειδή συνομιλεί με τον εταίρο και σύμμαχο Ελλάδα, για την προώθηση κοινών πολιτικών και την υλοποίηση στόχων που ενισχύουν την παρουσία του ΝΑΤΟ και της ΕΕ τότε όλοι αντιλαμβανόμεθα την ακραία απόγνωση και ενόχληση του πολιτικού, που προβαίνει στις δημόσιες καταγγελίες, επειδή πλέον κανείς δεν ασχολείται σοβαρά μαζί του. Όμως εξ αιτίας της διαπιστωμένης τουρκικής πολιτικής απόγνωσης όλοι οφείλουμε να ασχολούμεθα πολύ σοβαρά με εφαρμογή κοινών πολιτικών ώστε ο “πελαγωμένος” κ. Ερντογάν να αντιληφθείαναστολή όλων των αδειοδοτήσεων που επιτρέπουν ακόμη να κατασκευάζονται οπλικά συστήματα με προηγμένη δυτική τεχνολογία,
εφαρμογή των προϋποθέσεων λειτουργίας του ανταγωνισμού, του διατραπεζικού συστήματος και των διεθνών μηχανισμών χρηματοπιστωτικών ελέγχων.

Η Ελλάδα στις προκλήσεις Ερντογάν απαντά με συνεπείς πολιτικές κινήσεις και απόλυτη εφαρμογή των διακηρυγμένων πρωθυπουργικών απόψεων. Η πόρτα επικοινωνίας με τον γείτονα παραμένει ανοιχτή για καλά προετοιμασμένη συζήτηση, χωρίς λεκτικές οξύτητες, αλλά με ουσιαστικές κινήσεις που αποτρέπουν την αποσταθεροποίηση του ΝΑΤΟ, αλλά και την παρέμβαση της Τουρκίας στα εσωτερικά της Ελλάδος. Η νομική και διοικητική εξέταση των ατοπημάτων του δημάρχου Ιάσμου επιβεβαιώνει την απόφαση της Ελληνικής Πολιτείας να μην επιτρέψει παρανοήσεις που
αμφισβητούν την λειτουργία του κράτους, προωθούν προπαγάνδα τουρκικής έμπνευσης
δημιουργούν την εντύπωση ότι εκλεγμένοι μπορούν να παραβιάζουν τους νόμους
υιοθετούν την αντίληψη ότι εκλεγμένοι πολίτες μόνο από τη νέα κάλπη θα κριθούν
αμφισβητούν ότι πράξεις και δημόσιες τοποθετήσεις αξιωματούχων της δημόσιας ζωής κρίνονται, όπως ισχύει συνταγματικά και νομικά για όλους τους Έλληνες πολίτες.

Η ισονομία και ισοπολιτεία εξασφαλίζεται ισότιμα στην Ελληνική επικράτεια για το σύνολο του Ελληνικού λαού χωρίς διακρίσεις πέρα από στερεότυπα και προκαταλήψεις.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top