Σε λίγο θα πανηγυρίζουμε διότι οι Τούρκοι βαρέθηκαν και με τα μέχρι τούτη την ώρα δεδομένα μας άφησαν ήσυχους το Σάββατο, στέλνοντας μόνο ένα μη επανδρωμένο αερόχημα (UAV) να γυροφέρνει στις συνοριακές περιοχές του κεντρικού και του νοτιοανατολικού Αιγαίου. Μερικές φορές όμως, είναι αυτή η ρουτίνα που δημιουργεί σταδιακά εθισμό, με αποτέλεσμα τα μειωμένα αντανακλαστικά απέναντι στη θεμελιακή φύση του πραγματικού προβλήματος…
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η υποψία περί μειωμένων αντανακλαστικών δεν αφορά συγκεκριμένα οποιονδήποτε, αλλά όλους μας. Η συνειδητοποίηση προέρχεται από τη δική μας αρχική αντίδραση, λαμβάνοντας την καθημερινή ενημέρωση του ΓΕΕΘΑ, το περίφημο “Δελτίο Παραβιάσεων” όπως έχει επικρατήσει να το αποκαλούμε μεταξύ μας στη δημοσιογραφική κοινότητα.
“Έλα μωρέ, καλά ήταν σήμερα, είχαμε ησυχία”. Αυτή ήταν η αρχική αντίδραση, βλέποντας ένα μόνο UAV, κατά τρόπον μάλιστα που εξισώνεται ουσιαστικά με το “δεν αξίζει καν να ασχοληθούμε”. Έλα όμως που το ένα και μοναδικό τουρκικό UAV με το οποίο πιθανότατα κάποιος εκπαιδευόταν, κατέγραψε 49 συνολικά παραβιάσεις του ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου, συντηρώντας έτσι ανέξοδα τις τουρκικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας.
Από τη μία, παρόλο που το νούμερο είναι μεγάλο, είναι εύκολο να δημιουργηθεί. Ο εθνικός εναέριος χώρος δεν είναι μια ευθεία, με τον έναν από τη μία και τον έναν από την άλλη. Οπότε σου λέει ο Τούρκος, ακόμα και να ήθελα να ακολουθήσω τη χάραξη, κάπου θα ξέφευγε και θα μου κατέγραφε ο Έλληνας παραβίαση! Αυτό ακούγεται λογικό, έλα όμως που είναι εύκολα αντιμετωπίσιμο ως πρόβλημα.
Γι’ αυτό υπάρχουν τα σχέδια πτήσης, Το καταθέτεις και τελειώνεις. Όμως ο Τούρκος θέλει έλεγχο μέχρι το μέσον του Αιγαίου, ώστε να εγκλωβίσει τα ελληνικά νησιά απέναντι από τα παράλιά του. Κάποτε δεν έλεγε τίποτα, πέραν του ότι… ασφυκτιά. Πλέον, αυτή η “ασφυξία” έλαβε τη μορφή αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας, με το πρόσχημα της αποστρατιωτικοποίησης!
Δηλαδή, όλη αυτή τη διαδικασία η Τουρκία την αντιμετωπίζει σαν ένα είδος… συσκευής οξυγόνου. Αδιαφορώντας όμως για μια παρατήρηση ζωτικής -κατά κυριολεξία- σημασίας: Όποιος φθάσει να χρειάζεται συσκευή οξυγόνου για να αναπνεύσει, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά με την υγεία του και θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται διάφορα. Οι Τούρκοι δεν τα σκέφτονται. Τόσο το καλύτερο για εμάς;
Από την άλλη, η ελληνική πλευρά θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται την κατάσταση επίσης με “ανθρώπινους” όρους. Αν υποστείς… παραβίαση, έχει άραγε σημασία εάν αυτό συνέβη μία ή 49 φορές; Πέραν του ότι αν παραβιαστείς πολλές φορές, ίσως και να… συνηθίζεις. Γι’ αυτό η κατάληξη της ενημέρωσης του ΓΕΕΘΑ, καταντά μονότονη και στο τέλος της ημέρας λιγότερο πειστική. Το αναγνωρίσαμε και το αναχαιτίσαμε… ΟΚ.
Τσάμπα από πλευράς οικονομικού κόστους -συγκριτικά με ένα ΑΦΝΣ ή ένα μαχητικό- τα κατάφερε 49 φορές και σε ακούμπησε, κάνοντας τη δουλειά του. Όπως πάντα σίγουρος ότι δεν πρόκειται να του συμβεί οτιδήποτε. Διότι οι διακηρύξεις περί ομπρελών και ασπίδων για τα μη επανδρωμένα είναι για εσωτερική κατανάλωση, καθώς αφορούν περιόδους επιχειρήσεων και όχι τόσο την καθημερινότητα. Για να μη δουλευόμαστε μεταξύ μας…
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 03η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : –
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 1 UAV
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 1
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : –
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 1
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 49
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : –
ΠΕΡΙΟΧΗ : Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο
Τα ανωτέρω Α/Φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Από τη μία, παρόλο που το νούμερο είναι μεγάλο, είναι εύκολο να δημιουργηθεί. Ο εθνικός εναέριος χώρος δεν είναι μια ευθεία, με τον έναν από τη μία και τον έναν από την άλλη. Οπότε σου λέει ο Τούρκος, ακόμα και να ήθελα να ακολουθήσω τη χάραξη, κάπου θα ξέφευγε και θα μου κατέγραφε ο Έλληνας παραβίαση! Αυτό ακούγεται λογικό, έλα όμως που είναι εύκολα αντιμετωπίσιμο ως πρόβλημα.
Γι’ αυτό υπάρχουν τα σχέδια πτήσης, Το καταθέτεις και τελειώνεις. Όμως ο Τούρκος θέλει έλεγχο μέχρι το μέσον του Αιγαίου, ώστε να εγκλωβίσει τα ελληνικά νησιά απέναντι από τα παράλιά του. Κάποτε δεν έλεγε τίποτα, πέραν του ότι… ασφυκτιά. Πλέον, αυτή η “ασφυξία” έλαβε τη μορφή αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας, με το πρόσχημα της αποστρατιωτικοποίησης!
Δηλαδή, όλη αυτή τη διαδικασία η Τουρκία την αντιμετωπίζει σαν ένα είδος… συσκευής οξυγόνου. Αδιαφορώντας όμως για μια παρατήρηση ζωτικής -κατά κυριολεξία- σημασίας: Όποιος φθάσει να χρειάζεται συσκευή οξυγόνου για να αναπνεύσει, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά με την υγεία του και θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται διάφορα. Οι Τούρκοι δεν τα σκέφτονται. Τόσο το καλύτερο για εμάς;
Από την άλλη, η ελληνική πλευρά θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται την κατάσταση επίσης με “ανθρώπινους” όρους. Αν υποστείς… παραβίαση, έχει άραγε σημασία εάν αυτό συνέβη μία ή 49 φορές; Πέραν του ότι αν παραβιαστείς πολλές φορές, ίσως και να… συνηθίζεις. Γι’ αυτό η κατάληξη της ενημέρωσης του ΓΕΕΘΑ, καταντά μονότονη και στο τέλος της ημέρας λιγότερο πειστική. Το αναγνωρίσαμε και το αναχαιτίσαμε… ΟΚ.
Τσάμπα από πλευράς οικονομικού κόστους -συγκριτικά με ένα ΑΦΝΣ ή ένα μαχητικό- τα κατάφερε 49 φορές και σε ακούμπησε, κάνοντας τη δουλειά του. Όπως πάντα σίγουρος ότι δεν πρόκειται να του συμβεί οτιδήποτε. Διότι οι διακηρύξεις περί ομπρελών και ασπίδων για τα μη επανδρωμένα είναι για εσωτερική κατανάλωση, καθώς αφορούν περιόδους επιχειρήσεων και όχι τόσο την καθημερινότητα. Για να μη δουλευόμαστε μεταξύ μας…
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 03η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : –
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 1 UAV
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 1
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : –
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 1
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 49
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : –
ΠΕΡΙΟΧΗ : Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο
Τα ανωτέρω Α/Φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Δημοσίευση σχολίου