Η τραγωδία με το ουκρανικό Antonov An-12 που μετέφερε “στρατιωτικό υλικό” στο Μπανγκλαντές, κατά δήλωση διότι ποτέ δεν ξέρεις, ανήκει στο παρελθόν. Η χώρα κλήθηκε να αντιμετωπίσει μαι πραγματικά δύσκολη κατάσταση και σε γενικές γραμμές αντεπεξήλθε ικανοποιητικά. Ασφαλώς, η κατάσταση θα μπορούσε να είναι εντελώς διαφορετική, εάν αποδεικνυόταν ότι το αεροσκάφος μετέφερε κάποια επικίνδυνη ουσία. Ας μείνουμε όμως εδώ…
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι ως οργανωμένη κοινωνία, κυρίως όμως ως πολιτικό σύστημα, δεν κατορθώσαμε να αντισταθούμε στον γνωστό πειρασμό ένταξης των πάντων ως εργαλείου στο εσωτερικό πολιτικό – κομματικό παιχνίδι. Κάτι δεν έκανε καλά η κυβέρνηση, το πιάνει και το τραβάει από τα μαλλιά η αντιπολίτευση και θα περάσουμε ευχάριστα τον χρόνο μας για λίγες μέρες, ασχολούμενοι με αυτό.
Το μεγάλο μας πρόβλημα δεν είναι η πολυεπίπεδη κρίση, δεν είναι η ακρίβεια, δεν είναι η ανασφάλεια, δεν είναι η Τουρκία, δεν είναι το μεταναστευτικό! Είναι το να ζυγίσουμε προσεκτικά εάν είναι η τραγωδία με το αεροσκάφος ή η αποφυλάκιση του Δημήτρη Λιγνάδη, από τη μία πλευρά πιο καταστρεπτικό επικοινωνιακά θέμα για την κυβέρνηση και από την άλλη λιγότερο επιζήμιο.
Ποιος ασχολείται τώρα ότι εμείς ψηφίσαμε το νομικό πλαίσιο με το οποίο ο Λιγνάδης δεν βρίσκεται πλέον στη φυλακή. Ποιος ασχολείται να διαπιστώσει πως ακριβώς λειτουργεί αυτή η παγκόσμια φάμπρικα του εμπορίου όπλων! Οπότε, για την “τιμή” τους… των “όπλων” δηλαδή, τραβήξαμε κι ένα διάβημα στη Σερβία να τους μαλώσουμε για ποιον λόγο δεν μας ενημέρωσαν επακριβώς για το τι μετέφερε το μοιραίο αεροσκάφος. Σκασίλα μας για το τι πραγματικά περιείχε. Το πρόβλημα είναι να αποδείξουμε ότι δεν ξέραμε, διότι έτσι γίνεται η δουλειά!
Για τον ίδιο λόγο π.χ. που ρωσικά, ναι ρωσικά αεροσκάφη από τη Βρετανία βρίσκονταν στην Κύπρο και μετά ξεφόρτωναν “σκόνη χρωστική για αναψυκτικά” σε κοντινή εμπόλεμη ζώνη (αλίμονο, να διψάσουν οι μαχητές θέλετε!) και την κοπάναγαν κατευθείαν ξανά για το Ηνωμένο Βασίλειο. Για να αναφέρουμε ένα από τα εκατοντάδες παραδείγματα. Σιγά μην άφηναν τα τεράστια αεροσκάφη των συγκεκριμένων εταιριών εκεί, έστω για μια νύχτα…
Αυτά τα αεροσκάφη κυκλοφορούν συνεχώς και ποτέ δεν δηλώνουν το πραγματικό φορτίο που μεταφέρουν. Πόσες φορές αγαπητοί ανεπαρκείς αλλά πολιτικοί εξυπνάκηδες της αντιπολίτευσης που κάποτε κυβερνούσαν, πέρασαν τουρκικά αεροσκάφη επιδεικτικά από ελληνικό εναέριο χώρο και κατέληξαν στη Λιβύη; Δεν πήγαν όλες οι πτήσεις στο όριο ελληνικού και κυπριακού FIR.
Εδώ δεν μίλησε κανείς τους όταν περνούσαν με πολιτικές πτήσεις οι μισθοφόροι της Τουρκίας για τη Λιβύη, παρότι οι περισσότεροι είχαν πλούσια δράση στη Συρία στο πλευρό της Αλ Νούσρα και άλλων αιμοσταγών τζιχαντιστικών οργανώσεων! Να αρχίσει κανείς την έρευνα και να δημοσιοποιεί λεπτομέρειες ποιο αεροσκάφος πέρασε και από που; Να θυμίσουμε ότι υπήρχε απόφαση του ΟΗΕ για “αναχαίτιση” τέτοιων αποστολών;
Γράφτηκαν, αλλά σιγά μην ασχοληθεί κανείς! Ή μήπως ασχολήθηκε κανείς ιδιαίτερα ποιο πρόσωπο σχετιζόμενο με αυτή την επικερδή μπίζνα – στη γκρίζα ζώνη μεταξύ διεθνούς νομιμότητας και παρανομίας, μετέφερε πολιτικό αεροσκάφος που καταρρίφθηκε “κατά λάθος”; Αυτό συζητούσαν “κύκλοι”, ενώ ακόμα και κορυφαία παγκοσμίως μέσα ενημέρωσης, που είναι αδύνατο να μην “έπιασαν” ψιθύρους που έφτασαν στα δικά μας αυτιά, το αντιμετώπιζαν ως τραγικό δυστύχημα, μιλώντας για καταλογισμό ευθυνών.
Εν ολίγοις, ποτέ δεν μπορείς να είσαι απόλυτα βέβαιος για το τι ακριβώς έχει συμβεί. Πρόκειται για μια γκρίζα ζώνη, για την οποία όμως υπάρχει άτυπη – σιωπηρή συμφωνία παγκοσμίως ότι έτσι λειτουργεί. Να το “σκαλίσεις”, δεν είναι και πολύ συνετό διότι θεωρητικά, αμιγώς, μπορεί να σου συμβεί κανέναν ατύχημα. Προφανώς τυχαία, τι άλλο;
Νομοτελειακά θα βρεις ανακατεμένες δεκάδες μυστικές υπηρεσίες να εξυπηρετούν χωρίς να φαίνονται διάφορους σκοπούς. Από τον εξοπλισμό “φίλων”, έως εξυπηρέτηση άσχετων για να ληφθεί κάποιο αντάλλαγμα σε άλλη υπόθεση ενδιαφέροντος. Να ερωτηθεί η ελληνική ΕΥΠ; Όλο και κάτι… θα έχει ακούσει. Όταν έχεις βασικό αντίπαλο την τουρκική MIT δεν έχεις περιθώριο να είσαι αφελής.
Γιατί να ερωτηθεί όμως, π.χ. στο πλαίσιο κάποιας κλειστής κοινοβουλευτικής διαδικασίας, όταν δεν ενδιαφέρεται κανέναν για την αλήθεια, αλλά για το πως θα στριμώξουν τον πολιτικό αντίπαλο; Είμαστε που είμαστε χαβαλέδες, να γινόμαστε “ρόμπες” και διεθνώς; Θα έκαναν κανείς τους οτιδήποτε άλλο πέραν της ευλαβικής τήρησης της γνωστής διεθνούς πρακτικής; Απλά σταυρώνεις τα δάχτυλα και (προσ)εύχεσαι μη γίνει η στραβή! Έλεος Νεοέλληνες υποκριτές…
Όσον αφορά το μοιραίο Antonov An-12 κι επειδή ακούστηκαν πολλά. Λογικό βέβαια καθώς η σκέψη πάει πολύ μακριά όταν υπάρχει απουσία πληροφόρησης και ό,τι μαθαίνεις έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση. Μπορεί για παράδειγμα κανείς να πει για ποιον λόγο δεν λειτούργησε το σύστημα αυτόματης κατάσβεσης της φωτιάς στον κινητήρα του αεροσκάφους;
Μπορεί να είναι η παλαιότητά του, μπορεί να είναι πλημμελής συντήρηση καθώς πραγματοποιούσε συνεχείς πτήσεις (σ.σ. μεγάλη ζήτηση οι υπηρεσίες αυτών των αεροσκαφών ρε παιδί μου… ώρα να ξαναπέσουμε από τα σύννεφα), γιατί να μην προσθέσουμε στις πιθανότητες και το ενδεχόμενο δολιοφθοράς; Εφόσον δεν γνωρίζουμε, αλλά και λόγω της φύσεως της δραστηριότητας, ασχέτως της πιθανότητας που λαμβάνει, ελλείψει στοιχείων, το σενάριο δεν μπορεί να λείπει.
Το δεδομένο είναι ότι “έσκασε” στα χέρια μας η “στραβή”. Και αρχίσαμε να ψάχνουμε γιατί δεν πήγε στο ένα αεροδρόμιο ή στο άλλο. Ας δούμε τις καταγραφές σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)… Αρχικά, το Α/Φ εισέρχεται στις 22:09 τοπική (07:09 PM UTC) στο ATHINAI FIR.
Σύμφωνα πάντα με την ΥΠΑ, στις 22:37 τοπική (07:37 PM UTC) δηλώνει ότι λόγω προβλήματος (operational reason) θα επιστρέψει στο Α/Δ αναχώρησης (συνήθως το ένα από τα εναλλακτικά Α/Δ είναι το Α/Δ αναχώρησης). Το αν θα φτάσει όμως, εξαρτάται από τη σοβαρότητα της κατάστασης που αντιμετωπίζει. Άρα οι επιλογές συρρικνώνονται ταχύτατα και περιορίζονται τοπικά.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του flightradar, το Α/Φ έχει ήδη ξεκινήσει να επιστρέφει (για την ακρίβεια έχει ξεκινήσει να χάνει ύψος και να εκτελεί στροφή 180ο ήδη από τις 22:29 τοπική (07:29 PM UTC). Ακόμα και σε αυτό το σημείο, το Α/Δ της Λήμνου, όπως προκύπτει, είναι οριακά μακρύτερα…
Πάλι σύμφωνα με την ΥΠΑ στις 22:42 τοπική (07:42 PM UTC) το Α/Φ δηλώνει emergency και Mayday με φωτιά στον κινητήρα… Εκείνη τη στιγμή το Α/Φ βρίσκεται στα 14.000 ft πάνω από την παραλία Οφρυνίου και ΞΕΚΑΘΑΡΑ Η ΛΗΜΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟΤΕΡΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.
Στις 22:47 (07:47 PM UTC) το σήμα του θα χαθεί από τα ραντάρ… ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΘΥΜΑ ΣΤΟ… “FRICTION OF WAR” ή απλά η κακιά η ώρα; Όσες έρευνες και να γίνουν, οι πιθανότητες να υπάρξει αποτέλεσμα είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές. Εκτός εάν υπάρχει συμφέρον από κάποια πλευρά, όχι απαραιτήτως ελληνική ή σερβική (…) που θα διαρρεύσει στοιχεία, με σκοπό να συνεχιστεί το “παιχνίδι”.
Εμείς θα συνεχίσουμε το πινγκ πονγκ κυβέρνησης – αντιπολίτευσης με έπαθλο την κουτάλα της εξουσίας. Καθιστάμενοι πρόθυμα πιόνια στο πραγματικό παίγνιο που παίζεται “εκεί έξω”, για το οποίο κανείς δεν ξέρει, κανείς δεν άκουσε, κανείς δεν είδε. Και η -διεθνής- ζωή συνεχίζεται, σε έναν κόσμο όμορφο και αγγελικά πλασμένο…
Δημοσίευση σχολίου